54 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb het direct mijn leiddinggevende verteld. De rest weet het niet. Dit meer omdat je meer rechten hebt zodra ze het weten. En ik merkte dat ik toch wat vaker moest lopen vanwege rugpijn en buikpijn. Nadat ik vertelde dat ik zwanger was, hadden ze hier begrip voor. Dus het kan ik je voordeel werken als je er eerlijk over bent

4 jaar geleden

Reactie op IrisWekema

Hier een nog grotere help. Met mij erbij zijn er in mijn team 3 zwanger. Ee ...
Oh jeetje! Jaa wij werken maar met zn 3e en ik zou haar verlof gaan werken😱

4 jaar geleden

Reactie op Sleepy

Nee, dat is echt niet zo. Je hoeft het officieel zelfs pas 3 weken voor je ...
Medisch attest is in Nederland niet gebruikelijk, kan het zijn dat u uit België komt daar zijn ziekte attesten e.d. gebruikelijk om op te vragen? Belgische en Nederlandse wetgeving verschillen wel van elkaar dus wellicht goed om rekening mee te houden. Ik zou het vertellen wanneer het goed voelt en even op internet kijken naar je rechten en plichten.

4 jaar geleden

Reactie op mommyinnovember

Oh jeetje! Jaa wij werken maar met zn 3e en ik zou haar verlof gaan werken� ...
Oeps... nja beter op tijd vertellen dan dat er vervanging geregeld kan worden

4 jaar geleden

Ik nog niet.. Werk zelf in de kinderopvang.. Ik weet nog niet wanneer ik he ...
Ik heb hetzelfde werk ook in de kinderopvang.. Ik werk nu al via thuis omdat ik ook verkouden ben en we hebben genoeg personeel om die paar kinderen die komen op te vangen.. dus was ik niet zwanger was het hetzelfde geweest. Ik vind het alleen wel mega lastig dat ik zo misselijk ben sochtens . Als mijn verkoudheid dan voorbij is en dan moet gaan werken met zo'n misselijkheid.. Hoe doe jij dat?

4 jaar geleden

Reactie op Mamsie2

Ik heb hetzelfde werk ook in de kinderopvang.. Ik werk nu al via thuis omda ...
Ik heb vorige week gewerkt en ik had heel veel krampen en misselijkheid was echt bij mij op de top.. Ik ging gewoon continu water drinken en goed eten.. Mijn eetlust was ook heel erg hoog dus ik moest mij ook inhouden😂.. Zelf ben ik ook heel erg ziek geweest en met 40 graden koorst thuis gebleven toen was ik zwanger maar ik wist het niet.. Als ik jou was zou ik goed gaan uitzieken en waneer je weer op werk bent goed drinken, op tijd eten en neem ook je tussendoortjes.. Als jet echt niet gaat maak gember thee voor jezelf klaar. Gember thee is goed voor misselijkheid.. ♥️

4 jaar geleden

Reactie op Ashley24michael

Ja is me altijd verteld geweest dat je een medisch attest moet geven dat aa ...
je moet alleen een zwangerschapsverklaring overhandigen. Meestal krijg je die met termijnecho of met 16 weken. Of je moet er zelf even om vragen. Die heeft je werkgever nodig om je ziek te kunnen melden met reden :'zwangerschap' .

4 jaar geleden

Ik heb vorige week gewerkt en ik had heel veel krampen en misselijkheid was ...
Super bedankt voor de tip. Jij ook goed voor jezelf zorgen he. Ik neem nooit de tijd op t werk om goed te drinken dat probeer ik al jaren wel te doen maar op een of andere manier 'vergeet ik dat naar paar x weer. Ik vind t wel lastig om te doen alsof ik niet weet wat er aan de hand is maar wil t nog niet vertellen. Straks als t weer beetje normaal is dan lijkt me dat wel leuk om te vertellen.. maarja hoelang dat gaat duren

4 jaar geleden

Vertellen wanneer je het zelf wilt. Luister naar je gevoel. Mijn baas wist het al met 5 weken omdat ik niet anders kon anders had ik gewacht tot na 12 weken.

4 jaar geleden

Reactie op Mamsie2

Super bedankt voor de tip. Jij ook goed voor jezelf zorgen he. Ik neem nooi ...
Jaaa komt goed ♥️.. Haha hoort erbij he “vergeten om te drinken” 😜 Snap ik.. We moeten gewoon nog een beetje volhouden.. Jaa we gaan het zien hoelang het gaat duren.. Hoop niet lang..

4 jaar geleden

Mijn leidinggevende weet het. Vond ik in deze tijd wel prettig. Maar vooral doen waar je je goed bij voelt . Maar soms maakt het net wat makkelijker als hij/zij t wel weet.

4 jaar geleden

Ik zou in andere omstandigheden hebben gewacht tot ik een echo met kloppend hartje had gezien met 9 weken. Maar gezien de corona en de nog niet bekende effecten op aangeboren afwijkingen (grootste kans tot en met 10 weken als alles in aanleg is) en het feit dat ik in de zorg werk en ook nachten, 16-uurs en 24-uurs diensten draai, ga ik het donderdag vertellen. Heb een super fijne werkgever en manager en ze denken altijd mee, dus verwacht alleen maar begrip.

4 jaar geleden

Ik heb het al na 5 weken gezegd, ivm de huidige tijd, en werk in het zieken ...
Ja, zelfde hier!

4 jaar geleden

Reactie op mommyinnovember

Mijn werkgever is zelf zwanger.. en dat ik zwanger zou raken is helemaal ni ...
Omdat zei zwanger is betekent het niet dat jij niet zwanger mag worden

4 jaar geleden

Reactie op leylacay

Omdat zei zwanger is betekent het niet dat jij niet zwanger mag worden
Nee je hebt gelijk! Maar ik ben dan wel bang om het te zeggen.. want het was niet gepland..

4 jaar geleden

Ik had vorige week een soll gesprek e ben ook aangenomen ... Ben nog maar net 5 weken en ivm eerdere miskramen geen mededeling over gedaan.. voelt wel een beetje vervelend maar lijkt me het meest verstandig tot ik mijn eerste goede echo heb gehad

4 jaar geleden

Reactie op Happymom83

Ik had vorige week een soll gesprek e ben ook aangenomen ... Ben nog maar ...
Misschien zelfs je proeftijd even afwachten. Je bent niet verplicht het te melden en ze mogen er niet naar vragen!

4 jaar geleden

Ik ben ook 7 weken! Ik zit in het onderwijs, vertel het met 12 weken. Als ik in de zorg zou werken had ik het in deze tijd ook eerder verteld!

4 jaar geleden

Als volgende week de 1e echo goed is, ga ik het vertellen.... Werk in de GGZ, dus een vitaal beroep waarbij ik veel met mensen in aanraking kom.... Better safe than sorry....

4 jaar geleden

Als volgende week de 1e echo goed is, ga ik het vertellen.... Werk in de GG ...
Same! Gisteren een goede 7 weken echo gehad. Gelijk daarna mn werkgever gebeld. Echt niet dat ik nog bijspring tijdens een escalatie met een cliënt.