54 Reacties

4 jaar geleden

Als ik 12 weken zwanger ben. En het allemaal goed zit vertel ik het. Nu 7 plus 2.

4 jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik het verteld na de termijn echo. De zwangerschap had veel invloed op mijn werk toen. Nu wacht ik, denk ik, ook tot 10-12 weken ofzo

4 jaar geleden

Reactie op mmje

je moet alleen een zwangerschapsverklaring overhandigen. Meestal krijg je d ...
Tegenwoordig niet meer Sinds 1-1-2019

4 jaar geleden

Ben zelf wel bang om het te vertellen, mijn werkgever gaat daar niet blij mee zijn. Hij maakt vaker vervelende opmerkingen en heeft al eens een conflict gehad toen een collega zwanger was. Ik zie er erg tegen op dat daardoor de sfeer gaat beïnvloeden. Een andere baan nu zoeken is ook niet bepaald ideaal, helaas op veel werkplekken is dit een probleem. Wie heeft daar nog meer ervaring in?

4 jaar geleden

Reactie op dasksideofpink

Misschien zelfs je proeftijd even afwachten. Je bent niet verplicht het te ...
Bedankt ik ga ook even informeren bij het juridisch loket, het gaat om een vaste aanstelling zou jammer zijn dat kwijt te raken.

4 jaar geleden

Reactie op M32

Ben zelf wel bang om het te vertellen, mijn werkgever gaat daar niet blij m ...
Ik word hier echt boos om als ik dit lees....hoe heeft een werkgever het recht om mensen die zoiets moois verwachten zo te discrimineren 😠 ik weet niet wat voor een werkgever dat is maar ik zou me niet graag inzetten voor zulke mensen. Laat je vooral niet kisten en geniet!

4 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Same! Gisteren een goede 7 weken echo gehad. Gelijk daarna mn werkgever geb ...
Precies dat ja.... Plus dat er bij gaten in het rooster er een beroep gedaan word op mij als medewerker.... Doordat ik super moe ben heb ik mezelf voorgenomen geen extra diensten meer te werken en goed voor mezelf te zorgen....

4 jaar geleden

Ik vertel het na de eerste termijnecho en alles dan goed blijkt te zijn. Het is lastig soms, omdat we al ver vooruit aan het plannen zijn en ik nu al weet: dan ben ik er niet! Haha. Ik denk dat geen enkele werkgever echt blij is met nieuws dat de werknemer zwanger is. Maar als persoon misschien wel ;-) Het komt werktechnisch toch nooit uit. Jammer om te lezen dat er zoveel discriminatie op de werkvloer is zeg.. Ik vind het ook een spannend iets hoor!

4 jaar geleden

Reactie op Happymom83

Bedankt ik ga ook even informeren bij het juridisch loket, het gaat om een ...
Informeren is altijd goed, maar je hoeft het idd niet te vertellen (ben zelf advocaat en doe veel discriminatie/ontslag zaken). Je mag er zelfs over liegen als ze er naar vragen. Alleen als je zou solliciteren naar een functie waar je als zwangere gevaar kunt lopen, dan kan het verstandig zijn het wel te melden (ligt wat ingewikkelder dan ik nu zeg), maar anders staat het je volledig vrij om je proeftijd eerst af te wachten. Een hele andere vraag is wat goed voelt voor jezelf.

4 jaar geleden

Ik werk als schoonmaakster in het ziekenhuis en ik heb het gelijk doorgegeven in verband met Corona en ik niet meer risico wil lopen met bepaalde werkzaamheden ze hadden er geen problemen mee en waren juist heel hulpvaardig!

4 jaar geleden

Zelf zit ik in een proefperiode van 3 maanden, als het van beide kanten goed bevalt, mag ik bij mijn nieuwe werk blijven. Heb de afgelopen weken best nagedacht over wat voor mij handig is en besloten om het in de laatste week van april te vertellen, aangezien mijn werk te maken heeft met meivakantie. Hopelijk wordt dat gewaardeerd.

4 jaar geleden

Ik ben nu zelf 6+4 en begin mei wil ik het gaan vertellen. Ook op mijn werk. Alleen nu komen er vanuit mijn werk berichten dat de kans groot is dat we tot minimaal 1 juni thuis moeten werken. Ik denk dat mijn teamleider het via een Skype berichtje van me gaat horen. Zo niet wat ik in mijn hoofd had.. Ben wel erg benieuwd hoe hij gaat reageren. Ik werk er namelijk nog maar 5 maandjes

4 jaar geleden

Tegenwoordig niet meer Sinds 1-1-2019
Oh dat wist ik niet. Mijn dochter is van 2017 ;). Maar ze hebben nu dus helemaal niks nodig van een verklaring ofzo?

4 jaar geleden

Reactie op mmje

Oh dat wist ik niet. Mijn dochter is van 2017 ;). Maar ze hebben nu dus hel ...
Bij mijn vorige zwangerschap moest ik hem wel inleveren. En dat was vorig jaar maart!