Wanneer bloedtest om hcg te bepalen ?

Evelien_82
14 dagen geleden
Volgen
Hallo, ik had gisteren een licht positieve test. Ben nu 4+1 week. Laten jullie na de urinetest nog een bloedtest doen om de hcg te bepalen ? Zo ja, wanneer ? Ik wil precies nog een paar dagen wachten. Om te kijken of ik echt overtijd ga en dit niet een vals positieve test was. (Vorige keer werd ik drie dagen na positieve test ongesteld)
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
14 reacties
SarahP
14 dagen geleden
Ik ben pas 5 dagen na mijn 1ste positieve test gegaan, dit was 2 dagen na mijn nod.
  • Rapporteren
SaNoy
14 dagen geleden
Vals positief bestaat niet dacht ik. Maar wel positief is zwanger. Het kan zijn dat je een vroege miskraam hebt gehad bij je vorige zwangerschap.
  • Rapporteren
Kyuubi
14 dagen geleden
Ik heb mijn bloedtest vrij kort nadat ik een positieve test had gedaan. Ik was een week overtijd dat ik de gewone test heb gedaan. De dag na de positieve test. Gewoon voor een definitieve bevestiging. :)
  • Rapporteren
Isabelle1
14 dagen geleden
Ik heb 2 dagen achter elkaar een positieve test gehad (duidelijke test in de ochtend ,dus ook paar dagen na nod pas getest) ben meteen na het weekend bloed gaan afnemen en toen zat ik op 5 a 6 weken al. Volgende week 1ste echo op 8weken ongeveer (normaal deze week maar uitgesteld door corona ,aangezien ze nu minder personen in de praktijk gelijktijdig willen)
  • Rapporteren
EvaM90
14 dagen geleden
Mijn huisarts vond dit niet nodig en verwees me door naar de verloskundige om daar een afspraak te maken.
  • Rapporteren
DiedeB
13 dagen geleden
Hier 5+1 en heb morgen een afspraak voor een bloedtest.
  • Rapporteren
Evelien_82
13 dagen geleden
Reactie op SaNoy
Vals positief bestaat niet dacht ik. Maar wel positief is zwanger. Het kan zijn dat je een vroege miskraam hebt gehad bij je vorige zwangerschap.
Ja, klopt het was een miskraam. Ik had bloed laten nemen en de hcg stond heel laag en toen kreeg ik dus mijn regels... achteraf leek het me wat een verspilling die test en eerlijk heb ik ook schrik dat de test weer slecht gaat zijn , dus probeer ik eerst nog wat af te wachten. Ik zie dat de meesten ook pas rond de vijfde week bloedtest deden ??
  • Rapporteren
FlowerPower-24
13 dagen geleden
Hoe zit dat eigenlijk? Heb je er recht op? Wordt dit aangeraden?
  • Rapporteren
Evelien_82
13 dagen geleden
Reactie op FlowerPower-24
Hoe zit dat eigenlijk? Heb je er recht op? Wordt dit aangeraden?
Ik moet in feite een bloedtest hebben vooral ik een echo krijg. In België gebeurt de bloedtest bij de huisdokter en wordt het terugbetaald.
  • Rapporteren
KellyBelly
13 dagen geleden
Hallo. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap bloedtest laten doen omdat ik nog aan de pil was toen ik zwanger werd achteraf gezien werkte deze niet meer wegens de medicatie die ik toen moest nemen. En nu deze zwangerschap ik ben nu 7+2 weken heb ik op een bloedtest laten uitvoeren op 5 weken met een HCG van 7535. En heb bij beide testen ook de uitslag gevraagd voor de vitaminen of er ergens een tekort was
  • Rapporteren
Soezm15
13 dagen geleden
Mijn huisarts vond het niet nodig. Had dan ook een knaltest
  • Rapporteren
Laulauw
13 dagen geleden
De huisarts doet dit niet heel snel. Meestal sowieso pas na positieve plas test. Je kan het al doen bij verdenking van een zwangerschap (denk aan ongewenst). Maar als het welkom is, en de plastest positief is zullen ze dit niet snel aanvragen denk ik. Al hangt dat van je huisarts af. Denk ook na of je dit zelf wilt ivm besmettingsgevaar op de prikpost..
  • Rapporteren
Michelle815
13 dagen geleden
Bloedtest? Heb ik nog nooit gehad zelfs afgewezen gekregen Meerdere zwangerschappen uiteindekijk miskraam Maar nee nooit geen bloedtest gekregen
  • Rapporteren
Evelien_82
13 dagen geleden
Reactie op Laulauw
De huisarts doet dit niet heel snel. Meestal sowieso pas na positieve plas test. Je kan het al doen bij verdenking van een zwangerschap (denk aan ongewenst). Maar als het welkom is, en de plastest positief is zullen ze dit niet snel aanvragen denk ik. Al hangt dat van je huisarts af. Denk ook na of je dit zelf wilt ivm besmettingsgevaar op de prikpost..
Ja idd! Ik vind het ook stom om hier nu voor naar de dokter te gaan. Maar ik wil graag een echo op 6 weken omdat ik vorige keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. En het fertiliteitscentrum waar ik in behandeling ben, wou het enkel inplannen na een positieve bloedtest
  • Rapporteren