33 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb het nog niemand verteld, ruim 7 weken

4 jaar geleden

Ik vertel het de mensen waarbij ik het ook niet erg vind om te moeten zeggen dat het mis is gegaan. Dat is dan enkel directe familie en een paar goede vriendinnen. Facebook en de rest van de fam kan wachten tot 12 a 13 weken 😊 hoe goed het nu ook voelt, het is natuurlijk nog erg pril. Stel je voor dat je iedereen moet vertellen dat het mis is, dat maakt het je verdriet niet makkelijker. Ik vertel dit omdat ik zelf in december een miskraam had bij 8 weken en blij was dat ik maar een beperkt aantal mensen op de hoogte hoefde te stellen, het was al verdrietig genoeg. Je krijgt toch vaak nog vragen erna. Met 12 weken heb je net ietsje meer kans dat het goed blijft gaan, vandaar dat de meesten toch wachten tot na die termijn echo. Wat je keuze ook is, maak hem vanuit je gevoel 😊 dan krijg je er geen spijt van!

4 jaar geleden

Reactie op Gertrude Hoogerland

Wat bijzonder!! Bij ons ook na 3 jaar eindelijk gelukt..
Gefeliciteerd!

4 jaar geleden

Reactie op MamaVan12Miskramen

De eerste keer was ik 7 weken toen ik het iedereen verteld 3 weken later we ...
Jemig wat heftig dat het zovaak mis is gegaan. Bij mijn miskraam heb ik het pas achteraf tegen werk en ouders verteld, alleen mijn beste vriendin wist het op dat punt. Nu bij 6wk weet m'n beste vriendin het ook, en m'n schoonzusje omdat die gister tegelijkertijd met moeders voor moeders voor de deur stond... Na onze echo volgende week vrijdag wil ik het wel aan mijn moeder vertellen, de rest hoort het na de termijnecho van 11wk.

4 jaar geleden

Ik heb drie miskramen gehad...nu wil ik tot 11/12 weken wachten

4 jaar geleden

Bij ons weten mijn zus en haar vriend het, zijn broer en moeder... Helemaal in haar nopjes want ook bij helaas schoonvader recentelijk overleden. Mijn lieve collega weet het want had het geraden. Van vriend lief zn beste vriend, in scandinavie die kan het toch niet doorvertellen 😂

4 jaar geleden

Lastig! Ik ben nu 5 weken en twijfel ook.. Ik ben 1x eerder zwanger geweest en dat eindigde met 10 weken in een (gemiste) miskraam. Ik had het toen niemand verteld maar ik wilde mijn verdriet wel delen met ouders/schoonouders. Ze merkten het ook. Denk dat we het dit keer dus gewoon eerder gaan vertellen zodat we ook op steun kunnen rekenen als hey eventueel misgaat. Maar dan dus alleen "inner-circle" nu al, de rest na 12 weken ofzo.

4 jaar geleden

Bedankt dames, toch maar besloten dat ik ga wachten tot na de volgende echo. 😘

4 jaar geleden

Bij ons doen we pas met twaalf weken hoor. Omdat het nog jong is en vol kom problemen

4 jaar geleden

Ik heb het al snel verteld aan fam en aan collega s nog niet op fb gezet wacht eerst de 1e echo af. Als het zo is dat het niet goed gaat dan zijn die mensen er ook weer voor je! Ik ben blij dat ik het mensen heb verteld blijft spannend nu 6/3 weken.

4 jaar geleden

Reactie op Angela35

Bedankt dames, toch maar besloten dat ik ga wachten tot na de volgende ech ...
Fijn dat je eruit bent voor je zelf. Vertellen kan altijd nog😬 Ik wil wel even kwijt dat ik het prettig vind om hier reacties te lezen en zelf wel wat te kunnen vertellen, juist omdat nog niet de hele wereld het het mag weten ookal heb ik die neiging wel. Ik hoop dat het jou ook geholpen heeft.

4 jaar geleden

Ik heb het verteld aan dichte familieleden toen ik 6 weken was na dat ik het hartje heb gehoord en op 7 weken aan schoonfamilie en op 9 weken werd het uiteindelijk toch een gemiste miskraam. Nu, zou ik het anders aanpakken. Zo lang mogelijk stil houden want een gemiste miskraam is echt niet leuk.. 💜

4 jaar geleden

Reactie op MR24

Jemig wat heftig dat het zovaak mis is gegaan. Bij mijn miskraam heb ik het ...
Ja het vertellen helpt wel aan steun Ik wil het vertellen zodra ik mijn eerste echo gehad heb. Wanneer die is weet ik niet.. ik durf de verloskundige niet te bellen omdat ik nu bloed verlies heb. Het is niet heel veel maar door al die miskramen. Ik ga het maandag proberen als het dan nog allemaal goed is.