Wanneer ik niet eet, ben ik misselijk. Tips?!

RoosMaxime
10 dagen geleden
Volgen
Hai allemaal, Ik ben nu zes weken en vier dagen zwanger en mijn god. Ik ben de hele dag door misselijk. Ik heb gemerkt dat als ik eet dat het dan minder erg is, maar als ik gewoon normaal eet. Drie keer per dag en twee tussendoortjes, dan functioneer ik niet door de misselijkheid. Daarnaast verdraag ik alleen koolhydraten (brood, pasta, etc). Voorheen at ik heel gezond, maar als ik nu denk aan een bakje yoghurt of een salade met spinazie ga ik half over mijn nek. Mijn huid is ook slecht geworden. Had altijd een mooie huid, maar nu zoveel pukkeltjes op mijn kin. Futloos en vettig haar. Hebben jullie tips? Hoe eten jullie? Ook de hele dag misselijk? Alvast bedankt ๐Ÿ˜Š
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
77 reacties
arzuuu
10 dagen geleden
Nou hier nog 1 ๐Ÿคฎ๐Ÿคฎ Het smaakt nergens naar maar blijf eten omdat ik dan heel erg misselijk ben
  • Rapporteren
Carly90
10 dagen geleden
Oei, vervelend! Ik heb sinds kort verse gember ontdekt en ik zweer erbij! ๐Ÿ˜ Gember werkt echt enorm goed tegen misselijkheid. Elke ochtend thee met verse gember en je zou nergens meer last van moeten hebben.
  • Rapporteren
Chantalle1993
10 dagen geleden
Bij mij hetzelfde, ik ben het helemaal zat! Vandaag voor het eerst toxh moeten overgeven en nu valt de misselijkheid gelukkig mee. Maar zit zelf al vanaf vorige week dinsdag thuis.
  • Rapporteren
pascaljanineralph
10 dagen geleden
Ohh ik ga dit ook even volgen, hier ook misselijk heel de dag door 5+5 vandaag. Merk ook dat ik heel veel hoofdpijn heb, jij ook?
  • Rapporteren
Anoniempje2
10 dagen geleden
Ik heb het ook super vaak. De raarste dingen kan ik sochtends eten en de dingen die ik lekker vond kan ik niet meer zien of ruiken. Begin sochtends met een lichte cracker zonder beleg! Dat werkt voor mij.
  • Rapporteren
Chantalle1993
10 dagen geleden
Reactie op Carly90
Oei, vervelend! Ik heb sinds kort verse gember ontdekt en ik zweer erbij! ๐Ÿ˜ Gember werkt echt enorm goed tegen misselijkheid. Elke ochtend thee met verse gember en je zou nergens meer last van moeten hebben.
Ik heb zelf gember tabletten maar helaas voor mij geen succes :(
  • Rapporteren
claudiastam
10 dagen geleden
Same here.... moet wat eten anders voel ik me nog misselijker. En mijn huid is ook vetter idd. 6w4d
  • Rapporteren
RoosMaxime
10 dagen geleden
Reactie op Carly90
Oeh goede tip! Ik ga het proberen. Ik ben hartstikke blij hoor, maar die misselijkheid is echt een ander verhaal haha.
  • Rapporteren
Carly90
10 dagen geleden
Ohh ik ga dit ook even volgen, hier ook misselijk heel de dag door 5+5 vandaag. Merk ook dat ik heel veel hoofdpijn heb, jij ook?
Ik zou gember gaan gebruiken in thee. Werkt goed ๐Ÿ˜
  • Rapporteren
MarinaJ
10 dagen geleden
Bah zeg. Als ik te weinig eet word ik ook misselijk. Ik eet heel de dag maar kleine beetjes. En ik ben niet te streng voor mezelf nu. Ben nog amper aangekomen dus t gaat vast goed denk ik dan maar. Zure dingen doen het goed bij mij qua anti misselijkheid. Sinaasappelsap vind ik bijvoorbeeld heerlijk nu
  • Rapporteren
Me87
10 dagen geleden
Ik heb hetzelfde, hele dag misselijk en inderdaad minder als je eet. Ook de pukkels zijn volop aanwezig
  • Rapporteren
Laum02
10 dagen geleden
Hapje vanille vla tussendoor? Ik at het normaal nooit, maar het hielp bij mij het misselijke gevoel wat kwijt te raken. Alsof het hoog zittende gevoel wat naar beneden zakte.
  • Rapporteren
Lisette_94
10 dagen geleden
Ik ben vandaag 7 weken zwanger en heb precies hetzelfde. Ik moet blijven eten, dan gaat het goed, zodra ik even niets eet ben ik zoooo misselijk. Ik probeer gezond te eten, maar zoals jij ook al zegt, enkel zin in brood, koekjes etc. Ik hoop dat er iemand met een goede tip komt!โ˜บ๏ธ
  • Rapporteren
NadiaH
10 dagen geleden
Ik ben ook zooo misselijk deze dagen dat ik huisarts om medicijnen vroeg want kon echt niet meer ik neem het voor ik ga slapen maar toch voel ik me nog beetje misselijk en totaaal geen idee wat ik moet eten alles laat vieze smaak in me mond๐Ÿ˜ฃ
  • Rapporteren
Carly90
10 dagen geleden
Reactie op Lisette_94
Ik ben vandaag 7 weken zwanger en heb precies hetzelfde. Ik moet blijven eten, dan gaat het goed, zodra ik even niets eet ben ik zoooo misselijk. Ik probeer gezond te eten, maar zoals jij ook al zegt, enkel zin in brood, koekjes etc. Ik hoop dat er iemand met een goede tip komt!โ˜บ๏ธ
Verse gember in je thee. Werkt super goed!
  • Rapporteren
RoosMaxime
10 dagen geleden
Hoofdpijn valt gelukkig nog mee. Misselijkheid overheerst en veel dorst. Hopelijk doe je inspiratie op!
  • Rapporteren
Ellenfvh
10 dagen geleden
Ik heb gelukkig nog nergens last van (nu ong 6+4). Bij mijn vorige zwangerschap werd ik vanaf 7 weken tm week 12 enorm misselijk, en dan pas na het avondeten. Dus ben benieuwd of het (weer) komt.. Trouwens, extreme misselijkheid zou vaker wijzen op een meisje, leuk weetje!
  • Rapporteren
Lisette_94
10 dagen geleden
Reactie op Carly90
Verse gember in je thee. Werkt super goed!
Ga ik zeker proberen! Bedankt voor de tip!โ˜บ๏ธ
  • Rapporteren
NadiaH
10 dagen geleden
Mag gember wel tijdens zwangerschap ik hoorde van niet idk๐Ÿคทโ€โ™€๏ธ
  • Rapporteren
lauramm
10 dagen geleden
Pfff hier ook. Constant zo misselijk dat ik regelmatig aan het kokhalzen ben. Ben ergens ook wel blij dat ik nu verplicht thuis zit. Gember nog niet geprobeerd. Wel verse munt maar werkt dus niet. Crackers helpen voor mij eventjes
  • Rapporteren