77 Reacties

4 jaar geleden

Ik dacht ik ga echt gezond eten enzo maar enige wat ik met moeite ook nog eet is brood met kaas of met hagelslag of iets anders ik kan geen tomaat eten geen sla geen sinaasappel geen kiwi niks alles laat vieze smaakje achter

4 jaar geleden

Reactie op lauramm

Pfff hier ook. Constant zo misselijk dat ik regelmatig aan het kokhalzen be ...
Ja toevallig zei ik dat vanmorgen tegen mijn vriend. Ben een beetje blij dat ik thuis mag werken, maar ik vind alles rondom corona toch ook best eng. Ook gehoord dat ik alleen naar de eerste afspraak moet komen. Ontzettend balen, maar het is niet anders.

4 jaar geleden

Ik hier ook... Heb soort liefde haat verhoudingen met eten 😂 ik moet... Anders ga ik overgegeven, maar ik heb er geen zin in 😬 ga toch maar eens gember proberen!! Bij mijn vorige zwangerschap lag ik met 6 weken al uitgedroogd aan het infuus... Ben nu 5 + 3

4 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Ik dacht ik ga echt gezond eten enzo maar enige wat ik met moeite ook nog e ...
Ja! Verschrikkelijk he haha. Ik zei vroeger ook altijd stoer: “Ik blijf gewoon gezond eten”. Niemand hoeft nu met een salade aan te komen haha.

4 jaar geleden

Reactie op Carly90

Oei, vervelend! Ik heb sinds kort verse gember ontdekt en ik zweer erbij! ...
Doe je dan een klein stukje?

4 jaar geleden

Ik heb ook heel veel last van cravings.. En ik heb ook een enorm pukkelgezicht gekregen.. het zal er wel allemaal bij horen.

4 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Mag gember wel tijdens zwangerschap ik hoorde van niet idk🤷‍♀️
Het mag juist tijdens een zwangerschap. Ik heb de ZwangerHap - app. Daarin kan je al je eten invullen en zie je gelijk of je het mag eten.

4 jaar geleden

Reactie op Wollepluis

Doe je dan een klein stukje?
Ja, ik snij zo’n 3 plakjes verse gember af en doe dat in een mok met heet water. Je kunt er ook honing bij doen eventueel als de smaak te sterk is voor je.

4 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Mag gember wel tijdens zwangerschap ik hoorde van niet idk🤷‍♀️
Gember mag zeker! Tip; de ZwangerHap app 😊 heel makkelijk even een product opzoeken of het wel of niet mag

4 jaar geleden

Reactie op RoosMaxime

Ja! Verschrikkelijk he haha. Ik zei vroeger ook altijd stoer: “Ik blijf gew ...
Hahahaha ik zei tegen me schoonzus van ja als ik zwanger ben ga ik gezond eten sporten zie mij half dood op bed liggen door misselijkheid ahaha

4 jaar geleden

Haha heel herkenbaar! Ik spuug niet maar moet wel de hele dag iets eten om niet misselijk te zijn. Ben zelf ook beetje zoekende wat ik het beste kan/wil eten. Afgelopen dagen elke keer zin in een tosti en helpt even langer tegen misselijkheid dan een cracker. Ook neem ik iedere dag een handje nootjes en fruit. Maar ook dit werkt maar eventjes.

4 jaar geleden

De dame van 'Moeders voor moeders' vertelde mij vanmiddag dat ik het beste elke 2 uur iets kleins kan eten voor de misselijkheid.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Om het misselijke gevoel te bestrijden, probeer ik ook gember-thee (met citroen) te drinken en ik eet regelmatig tuc-koekjes. In de ochtend, als ik erg misselijk ben, eet ik vanille yoghurt.

4 jaar geleden

Herkenbaar die misselijkheid! En ook de rare smaak in m'n mond. Niks smaakt me meer.. En ja, de hele dag door kleine beetjes eten werkt bij mij tegen misselijkheid. Droge crackers en vanille vla kan ik 't beste hebben. Ik ga vanavond weer proberen een fatsoenlijke maaltijd te eten... ;)

4 jaar geleden

Ik ben nu 7+2 dagen zwanger, ook de hele dag beetje beroerd. Nog maar 2x hoeven spugen, maar dat was meer van de geur en de gedachte aan bepaald voedsel. Zojuist nog gespuugd omdat ik de vaatwasser aan het inruimen was 😅. Ik moet mijn vriend vragen om spullen uit de koelkast te pakken anders sta ik alweer te kokhalzen. Hetzelfde als ik vuilnis weg wil gooien of überhaupt al in de keuken sta. Kokhalzen om alles! Ik verdraag vrij weinig qua geur en mijn eetlust is weg. Ik eet al dagen ongezond en groente/fruit eet ik tegen mijn zin in. Nog een paar weken..... dan hoop ik dat ik weer gezond kan eten (en daardoor ook weer energie heb om te gaan sporten)

4 jaar geleden

Hier eigenlijk exact hetzelfde verhaal... morgen 7 weken zwanger en ontzettend misselijk als ik niet genoeg eet. En het enige wat ik dan kan verdragen zijn brood en crackers. Van kwark wordt ik alleen maar misselijker. Ook ik had me voorgenomen heel gezond verder te gaan, maar dat gaat me zo echt niet lukken!

4 jaar geleden

Gemberthee en dunne maiswafels van de AH zijn life savers! Ik eet ze de hele dag door. En 3 keer per dag een wat grotere maaltijd. Vanille vla tegen maagzuur! 👍🏻 succes.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar hier dezelfde symptonen. Hoe combineren jullie dit met werk.?

4 jaar geleden

Wel fijn om te lezen dat er meer mensen met dezelfde klachten zijn. Ook opvallend dat het begint bij 6/7weken... Ik vind het nog verwarrend omdat ik ook net buikgriep heb gehad. Is het nu nog misselijk na de buikgriep of toch hele dag last van zwangerschapsmisselijkheid🙈 Ik ga ook maar eens gemberthee proberen. Ook al heb ik een hekel aan gember 😂

4 jaar geleden

Reactie op Wilma1995

Wel fijn om te lezen dat er meer mensen met dezelfde klachten zijn. Ook opv ...
Ik vind het goed te doen hoor met verse gember... Ben er vanmiddag maar meteen mee begonnen... Hou er ook niet echt van maar de misselijkheid is vele malen erger dan gember thee 😜