17 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben deze week ook over gegaan naar 180 ml.. Huilde altijd na zijn fles en kwam veel te vroeg terug vragen! Nu weer een tevreden baby na het drinken ! Geeft ook niets terug dus het was echt tijd om te verhogen!

5 jaar geleden

Als alle flessen schoon leeg gaan en je baby sneller komt voor de fles, is het tijd voor ophogen.

5 jaar geleden

Ik lees mee

5 jaar geleden

Zodra je baby te vroeg komt voor de fles en/of wanneer de flessen steeds leeg zijn. Cb gaf ook aan dat wanneer steeds bijvoorbeeld de avondfles leeg is, dat je deze dan kunt ophogen. Zelfde met bijvoorbeeld ochtend of middagfles.

5 jaar geleden

Reactie op Mx3

Zodra je baby te vroeg komt voor de fles en/of wanneer de flessen steeds le ...
Alle flessen gaan schoon op maar hij komt nog elke nacht 1x. Dan kom ik uit op 6x200 incl schepjes en ik moest onder de liter blijven gaven ze aan.

5 jaar geleden

Onze zoon krijgt 150 cc om de 3,5 uur Nu willen wij ook over gaan naar 180 cc omdat wij merken dat hij dat echt nodig heb. Ik zou als ik jou was gewoon doen wat je gevoel zegt als je merkt dat ze meer nodig heb gewoon kijken wat ze op kan.

5 jaar geleden

Wij geven ons zoontje al een week of 2 180cc voor het slapen gaan, omdat we zagen dat hij dat gewoon nodig heeft. Overdag krijgt hij gewoon 150cc. Soms drinkt hij alles op, soms maak ik dan nog 30cc bij als hij nog honger heeft.

5 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Alle flessen gaan schoon op maar hij komt nog elke nacht 1x. Dan kom ik uit ...
Toen wij zijn overgestapt naar in de avond 180 is hij gelijk gaan doorslapen. We zijn toen naar 5 flessen op 1 dag gegaan. Op dat moment is hij ook op z'n eigen kamertje gaan slapen. Dus welke van de twee ervoor gezorgd heeft dat hij doorslaapt weet ik niet maar het werkt wel voor ons. We geven nu 3 x 180 en 2 x 150 (die zijn in de middag) komen dan uit op 840ml en hij is daar tevreden mee. Toen hij nog 6 flessen kreeg dronk hij regelmatig tussen de 900 en 1000. (Spuugde toen ook veel)

5 jaar geleden

Hier kreeg ons zoontje al een tijdje 150cc plus 5 schepjes. Maar na 3 uur kwam hij dan alweer waardoor hij op 7 flessen per dag zat. Nu als tip van cb krijgt hij 170cc water en 5 schepjes. Nu laat hij 4 uur ertussen en zit hij op 6 flessen per dag. Hij is bijna 8 weekjes en 5.4 kilo. Gisteren ook bij cb geweest en mocht absoluut nog niet verhogen naar 180 omdat je totaal als de fles klaar is je dan op 200 zit en dat vinden ze teveel voor 8 weekjes.. maar ik zelf bekijk t gewoon elke dag en wanneer ik merk dat hij eraan toe is begin ik langzaam met 180cc. Want hij is vanaf begin al hongerig en krijgt al forte. En de flessen gaan nu ook schoon op

5 jaar geleden

Reactie op Ziva

Toen wij zijn overgestapt naar in de avond 180 is hij gelijk gaan doorslape ...
Hij kwam net na 2.5 uur alweer dus ga vanavond 180+6 geven en dan afgieten naar 180. Ik moet ook voorzichtig ophogen omdat hij anders gaat spugen.

5 jaar geleden

Weet iemand hoe het zit met niet boven een liter regel ? Ik merk dat mijn kleintje steeds meer honger krijgt 😅

5 jaar geleden

Met ongeveer 5 a 6 week. Het was janken janken en boos als de fles op was. Dus gevraagd toen we op buro waren en die zeiden probeer het maar, desnoods om en om. Nu blij ventje :) ja er is soms wat over omdat ie vol is, jammer dan ik eet ook niet elke keer evenveel. Moet er wel bij zeggen dat onze mini met de geboorte al een maxi was. Bijna 10 pond en 57cm. Grote vent moet veel eten werd er gezegd 😂

5 jaar geleden

Weet iemand hoe het zit met niet boven een liter regel ? Ik merk dat mijn k ...
Ik maakte mij zorgen met 5 of 6 weken omdat ik dacht dat mijn zoontje te veel zou drinken, hij zat toen op 850 ml borstvoeding (via fles) per dag. De arts van het CB zei toen: binnenkort zal hij de liter wel halen, maar blijkbaar heeft hij het nodig (4060 bij geboorte en 54 cm). Uit haar reactie maak ik dus op dat dat niet erg is.

5 jaar geleden

Onze dochter drinkt altijd alle flessen zonder problemen leeg. Ze is nu net de 5 kilo gepasseerd... maar ze komt elke 4 uur. Wel of niet ophogen?

5 jaar geleden

Onze kleine weegt 5700 gram. En kreeg 150ml op advies van de babycoach die we hebben ingehuurd zijn we naar de 180 gegaan. Dit drinkt ze niet altijd op, maar meestal wel. Ze krijgt 5 flessen per dag.

5 jaar geleden

Eerst overleggen met het cb. Je kan ook chattsn met ze. Dat deed ik ook vorige week.

5 jaar geleden

Wij zijn de 180 gewoon elke voeding gaan aanbieden en toen ging hij vanzelf minder snel vragen. Hij dronk dan soms de fles niet leeg. Hij dronk iets meer maar niet teveel op de dag. Inmiddels drinkt hij de 180 bijna altijd leeg. Behalve in de nacht dan drinkt hij nog ongeveer 100ml. Hij weegt nu 6,2 kg en is tevreden. Ben net bij CB geweest en die vonden dit prima.