20 Reacties
2 jaar geleden
Nou hier is het nog weinig verstaanbaar op een paar woorden na dan, en haar naam zegt ze al helemaal nog niet. Denk dat het echt heel verschillend is per kind.
2 jaar geleden
Wisselt echt heel erg per kind! Hier wordt ze ook in november 2 en praat ze al heel veel, al vroeg ook (maar loopt daarentegen nog niet…) Sinds een paar weken roept ze heel vaak ‘ikkeeee’ als we vragen of ze fruit of een broodje ofzo wil 😉 En ‘van mij’ zegt ze ook als we iets willen pakken. Maar volgens mij is dit wel vroeg, ik heb laatst ergens gelezen dat de meesten rond 2,5 jaar echt snappen wat ‘ik’ en ‘mijn’ betekent dus ze heeft echt nog wel even 😊
2 jaar geleden
De onze zegt het ook al een tijdje. Maar dit is idd wel vroeg. Hij weigerde ook een tijd zijn naam te zeggen. Misschien vond hij de uitspraak moeilijk. En als ik dan vroeg hoe heet je. Zei hij altijd mij haha
2 jaar geleden
Die van mij zegt sinds kort haar naam.
Ik betrap me erop dat ik ook op die manier tegen haar praat. 'Milou even handen wassen' of 'Mama komt zo terug'... Dus misschien moet ik ook eerst normaal tegen haar praten 😅
2 jaar geleden
Mijn zoontje is vorige week begonnen met "mijn". Hij was toen bijna 22 maanden. Hij gebruikt het ook op de juiste manier. Ik was even perplex toen hij het ineens juist gebruikte 😅
2 jaar geleden
Reactie op Louise 030
Mijn zoontje is vorige week begonnen met "mijn". Hij was toen bijna 22 maan ...
Ik bedoel.. hij was toen bijna 21 maanden 🤦♀️
2 jaar geleden
Reactie op Luzy
Mijn dochter ook! Als ze zichzelf ziet op een foto of in de spiegel. Snap i ...
Dat zeggen wij inderdaad ook! Nu probeer ik elke keer mijn zin te veranderen... ipv jij elke keer haar naam zeggen maar dat is nog lastig ook 🤣
één jaar geleden
Hier ook een mannetje (2 jaar + 2 maanden) dat regelmatig "ik" zegt. Maar meestal zegt hij nog "mij" of "Neon". (Neon = Leon 😊)