Warm bad of sauna gevaarlijk?

vdp
23 dagen geleden
Volgen
Ik lees dat sauna niet goed zou zijn tijdens de eerste weken zwangerschap. Omdat je temperatuur dan teveel verhoogd en kan een risico zijn voor de baby. Maar is dit ook zo met een warm bad? Ik neem het zo graag maar twijfel nu? Want dit is toch een andere omgeving? Wat denken jullie?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
13 reacties
Amy2
23 dagen geleden
Met een bad moet je nu ook uitkijken inderdaad. Ook vanwege mogelijk ronddrijvende bacteriën die in het water zitten en "naar binnen" zouden kunnen gaan. Voorlopig stap ik gewoon onder de douche ipv in bad haha
  • Rapporteren
vdp
23 dagen geleden
Ja idd nog niet aan gedacht. Oei, dit wordt moeilijk 🙈 maar goed, dan zullen het douches worden. Ik ben nog maar 4 weken maar toch. Thx
  • Rapporteren
Mamsie2
23 dagen geleden
Ik heb nog nooit gehoord dat een warm bad niet mag. Bij mij staat de douche even warm als t bad dus dat zal toch geen kwaad kunnen? Alleen sauna is inderdaad de eerste weken wel opletten maar dat gaat vooral om de verschillen tussen temperatuur denk ik. Ik zou het even navragen bij je verloskundige dan weet je het ook zeker.
  • Rapporteren
vdp
23 dagen geleden
Miss als de temperatuur te hoog zijn dat het gevaarlijk is. Ik vraag het even na alvast
  • Rapporteren
Deniiseee
23 dagen geleden
Zo lang de temperatuur niet te heet is, is het prima. Ik hou het bij 10/15 minuutjes en niet te heet. Het gaat er om dat je temperatuur niet teveel stijgt, dus gewoon goed naar je lichaam luisteren en er uit als je het te warm krijgt / zweten. Een beetje ontspannen en genieten is belangrijk nu! Enjoy!
  • Rapporteren
Deniiseee
23 dagen geleden
Reactie op Deniiseee
Zo lang de temperatuur niet te heet is, is het prima. Ik hou het bij 10/15 minuutjes en niet te heet. Het gaat er om dat je temperatuur niet teveel stijgt, dus gewoon goed naar je lichaam luisteren en er uit als je het te warm krijgt / zweten. Een beetje ontspannen en genieten is belangrijk nu! Enjoy!
Ik heb het dan over in bad gaan!
  • Rapporteren
Meez
23 dagen geleden
Zover ik weet gaat het om de temperatuur schommelingen in het eerste trimester met de aanleg van vitale functies, die niet wenselijk zouden zijn. Als je sauna en warm bad gewend bent, is het in tweede en derde trimester geen probleem. Eind van het derde trimester wel weer meer kans op verweking en dus opwekken van bevalling.
  • Rapporteren
Skybles
22 dagen geleden
Volgens mijn gyn kan je prima naar een sauna of in bad, maaaaar je kerntemperatuur moet niet stijgen. Helaas heb je het vaak niet in de gaten als dat gebeurd. In een bad gebeurd dat ook vaak iets sneller dan wanneer je onder de douche staat.
  • Rapporteren
desmar
22 dagen geleden
Er kan niets “naar binnen”. In de eerste weken na de bevruchting en innesteling, maakt de baarmoeder een “prop” aan om indringers van buiten te blokkeren. Toevoeging op sauna faciliteiten: infra rood mag NIET gedurende de hele zwangerschap.
  • Rapporteren
LISAXX
22 dagen geleden
Kan echt nul kwaad. Inderdaad, je moet niet gaan zweten in bad en niet te lang. Maar bedenk dat vroeger een douche niet bestond, dus wees niet bang dat er 'dingen' naar binnen kunnen ;-). Een ontspannend bad kan juist heel goed zijn om even tot rust te komen.
  • Rapporteren
vdp
22 dagen geleden
Bedankt voor jullie reacties. Idd een bad nemen maar dan ook niet te warm best. Ok, gelukkig want is zo zalig!
  • Rapporteren
Houtje
21 dagen geleden
Sauna's zijn inmiddels gesloten....
  • Rapporteren