16 Reacties
5 jaar geleden
Wij hebben zelf een proefpakket samengesteld met allerlei merken en soorten (all in one, pockets, second in one en tweedelig met voorgevormde luiers en overbroekje). Nu na 8 weken zijn we eruit dat Newborn all in ones echt te kort meegaan en veel lekken (die wij hebben kunnen niet geboost worden). De all in one van blumchen wel, die vinden we fijn. De voorgevormde luiers van Blumchen en little Lamb zijn hier voor de nacht meer dan voldoende als ze geboost zijn. De huda optrekbroekjes vinden we handig, maar andere overbroekje zijn ook fijn. De close popins waren hier niet zo'n favoriet: kleine broekjes maar niet voldoende bij een poepluier of een flinke plas/plassen. Vanmiddag komen daar nog boosters voor binnen, wie weet wat dat brengt. Wij vonden en vinden het nog steeds een zoektocht, maar de Facebook groep 'Wasbare luiers' heeft ons heel veel geholpen! Je kunt daar ook veel ervaringen van andere merken lezen.
5 jaar geleden
Reactie op CocoNina
Wij hebben zelf een proefpakket samengesteld met allerlei merken en soorten ...
Goeie tip, die Facebookgroep! Wij gebruiken hier de close pop-ins voor overdag en willen binnenkort voor de nacht starten met tweedelige luiers. Tot nu toe heel tevreden, maar dus nog maar beperkte ervaring :)
5 jaar geleden
Wij hebben een new Born pakket gehuurd bij nappys.nl, zo er achter gekomen dat het, ondanks de voordelen, helaas toch niets voor ons is. Fijnere manier om hier achter te komen dan dat je al van alles gekocht hebt, dus kan dit zeker aanraden! (Wij zijn trouwens wel fan van de wasbare billendoekjes! En gebruiken nu ecologische luiers, doen we toch nog iets, want we vonden het wel jammer)
5 jaar geleden
Wij hebben 24 broekjes van Totsbots en 5 overbroekjes van Popolini. We hebben alle informatie en de broekjes van de Billenboetiek. We hebben voor 's nachts de bijgeleverde inlegboosters nog niet nodig gehad.
5 jaar geleden
Wij hebben ons verdiept door veel verschillende youtube video's te bekijken. Vervolgens hebben we de voor en nadelen per type luier bekeken. Op basis daarvan zijn wij gegaan voor de pocketluiers. Deze kan je boosten naarmate de kleine meer plast en de luiers die wij hebben kan je ook op maat maken. Ze kunnen dus mee tot het moment dat ze zindelijk zijn.
We hebben eerst pocketluiers van verschillende merken besteld bij kidzstore.eu. zij zijn prijstechnisch het goedkoopst.
De video's die ons hebben geholpen kun je terug vinden op: https://youtube.com/playlist?list=PLD5E1175A23AD31DC
En https://youtu.be/GwWd1CD_zY4
Veel succes met je zoektocht naar wat bij jullie past
5 jaar geleden
Wij hebben de bamboozle stretch met een Overbroekje van easyfit peanut wrap (ofzo 😅) en dit bevalt heeel goed! Je kunt Extra inleggers erin klikken, deze zit er standaard bij, maar gebruiken wij nog niet echt. Overdag iig niet, snachts vooor de lange slaap wel. Nooit spuitluiers die tot nek komen.. 😅 Alleen een x kleine lekkage gehad aan zijkant omdat ik de luier niet goed genoeg had dicht gedaan 😬
5 jaar geleden
Wij hebben van Little Lamb de pocket luiers. Dat zijn luiers waar je een lap in doet, die leveren ze erbij natuurlijk. Werkt super!! Snelle levering ook!
5 jaar geleden
Voor noodgevallen gebruiken we af en toe wegwerpluiers verder altijd wasbare luiers. Ik vind het veel prettiger. Bij beide merkte ik dat als je niet op tijd de luier verschoond hier om de 3uur overdag en 8uur snachts) je lekplekjes kunt krijgen bij de benen en rug. Bij de wasbare heb ik alleen nog nooit spuitluiers gehad en bij wasbare wel.
Wij hebben bamboozle stretch met peenutwrap als overluier voor de nacht of een grijze extra vocht absorberende inlegger met de milova overluier.
Overdag gebruiken we de peenutpads (nu maat 1, met muv na de voeding van 10 uur dan plast ze het meest en krijgt ze maat 2) en dit combineren we met de peenutwrap of milova overluier.
Bij de verschillende systemen die we gebruiken zie ik verschillende voor en nadelen:
Peenutwrap:
+ sluit vergelijkbaar met normale luier door klittenband
+ Bij benen loopt de antileklaag door tot de benen waardoor hij minder snel bij de benen doorlekt
- Pads kunnen alleen met drukknopen erin worden geplaatst. Hierdoor kun je er geen andere pad in plaatsen, en als je niet goed oplet en de pad er aan de achterkant uitsteekt lekt alles door
- klittebandjes moet je altijd voor het wassen dicht doen ook als hij super vies...
- stof aan binnenzijde loopt best ver door en daar leg je de inlegger op, als die erg nat is trekt het vocht door naar de wrap en daardoor lekt deze iets makkelijker door aan de bovenkant
Milova wrap:
+ elk type inlegger kan erin
+ Door het inschuifflappen heb je nooit dat de inlegger aan de achterkant perongelijk uitsteekt en ook heb je hierdoor geen lekkage aan de bovenkant door een natte inlegger
- drukknopen sluitingen maken hem kwa maat iets minder flexibel
- de stoffen afwerkrand bij de beentjes kan ervoor zorgen dat als er een hele natte inlegger oplicht iets makkelijker doortrekt en daardoor doorlekt bij de benen
Bamboozle stretch:
+ Neemt super veel vocht op
+ Geen poepspetters in de wrap als ze spuitpoep hebben
- super groot pakket voor een klein baby'tje
Grijze pads:
+ Nemen super veel vocht op
+ Klein kwa formaat
- Kan niet samen met peenutwrap
- bij spuitpoep kan het naast de inlegger in de luier terecht komen
Peenutpads:
+ Makkelijk aan elkaar te klikken voor meer booster
+ Klein kwa formaat
+ Kan in alle wraps die wij hebben
- bij spuitpoep kan het naast de inlegger in de luier terecht komen
5 jaar geleden
Reactie op Liescodeluxe
Wij hebben 24 broekjes van Totsbots en 5 overbroekjes van Popolini. We hebb ...
Billenboetiek! Zeker doen, pakket van 0 tot 4 en je bent in één keer klaar. Persoonlijk zou ik nog twee extra overluiers meebestellen, wasnetten en luieremmer.
Ps: soms centrifugueerde onze wasmachine ze niet goed. Nu laat ik de wasnetten open waardoor de luiers voor het grootste gedeelte eruit gaan, ze verspreiden zich dus in de trommel en het gaat goed.
5 jaar geleden
Bij bamboobaby.nl kan je wasbare luiers huren. Je krijgt dan een pakket met verschillende soorten zodat je kunt ontdekken wat voor jou fijn is. Echt een aanrader!
5 jaar geleden
Reactie op Cis87
Wij hebben ons verdiept door veel verschillende youtube video's te bekijken ...
Wij hebben ook de pocketluiers deze gebruik ik vanaf week 6 daarvoor waren ze nog net iets te groot. Ze bevallen mij erg goed! Als hij wat groter is en meer gaat plassen is het eenvoudig om meer boosters er in te doen.