8 Reacties

4 jaar geleden

Je zit in de geboorteclub nov 2020 馃槈

4 jaar geleden

Je zit in de geboorteclub nov 2020 馃槈
Weet ik, ik heb een dochter van afgelopen november, en dacht er zullen zeker nu ouders ervaring hebben ermee 馃槈

4 jaar geleden

Reactie op Rowan-2020

Weet ik, ik heb een dochter van afgelopen november, en dacht er zullen zeke ...
Ohh zo!

4 jaar geleden

Voordelen: - geen spuitluiers - altijd luiers in huis - minder uitslag - beter voor het milieu - veel minder afval Nadelen: - geregeld wassen (vergt soms wat planning, afhankelijk van de hoeveelheid luiers die je hebt en het weer) - ik gebruik pocketluiers en ben iedere dag wel even bezig met luiers samenstellen. - niet alle rompers en broekjes die je koopt zullen passen (door de wasbare luier krijgen ze vaak een dikkere kont) Kijk vooral naar wat jij makkelijk vind. Er zijn veel verschillende systemen. Ik ben gestart met pocketluiers omdat die het meest op wegwerpluiers lijken en makkelijk bij te boosten is. Helaas is de pocketluier wel lekgevoelig (bij plassen). Wat betekend dat hij goed aan gedaan moet worden. Voor de nacht was het niet voldoende meer bij te boosten. Daarvoor zijn we sinds kort over naar een tweedelig systeem (petit lulu maxi night icm mother ease airflow overbroekje). Ik heb ongeveer 24-30 luiers en ik was om de dag. Op facebook heb je een wasbare luier pagina daar haal ik veel info vandaan als ik ergens tegen aan loop. De volgende videos hebben mij ook geholpen: https://youtu.be/GwWd1CD_zY4 https://youtube.com/playlist?list=PLD5E1175A23AD31DC (deze is engels) Heel veel succes met je ori毛ntatie. Wij zijn in ieder geval heel erg blij met onze keuze voor wasbaar.

4 jaar geleden

Pampers heeft nu ook een hybride. Een stoffenbroekje met een inlegpamper. Misschien kan je dat ook eens bekijken.

4 jaar geleden

Reactie op Cis87

Voordelen: - geen spuitluiers - altijd luiers in huis - minder uitslag - ...
Dankje voor de info, ik ga gelijk kijken. Wat is ongeveer de levensduur van ze? Gaan ze maar een bepaald aantal wasbeurten mee?

4 jaar geleden

Reactie op Rowan-2020

Dankje voor de info, ik ga gelijk kijken. Wat is ongeveer de levensduur v ...
Ik gebruik nog steeds de luiers die ik in het begin heb gekocht. Voor de nachten heb ik andere gekocht omdat meneer iedere nacht doorlekte. Je kan de luiers ook tweedehands kopen, ik zie ze voorbij komen dat ze voor 2 kindjes gebruikt zijn en dan zien ze er nog degelijk uit. Je hebt ook een wasbare hybride variant van pampers. Je reduceert daarmee alleen je hoeveelheid afval. Het is praktisch een hele pamper die je weggooit en het kost bij de productie bijna net zoveel energie als een reguliere wegwerp pamper.

4 jaar geleden

Wij gebruiken Totsbots wasbare luiers met de Popolini-overbroekjes. Nu met 11 maanden gebruiken we andere overbroekjes met drukknoopjes, omdat mini de Popolini-overbroekjes met klittenband weer open maakt. 馃槄 Voordelen: - beter voor het milieu - geen luieruitslag - geen spuitluiers (als het wel een keer uit de luier komt, blijft het in het overbroekje zitten) - geen stank als er nog geen vast voedsel wordt gegeten - men zegt sneller zindelijk - vieze luiers kun je prima in een wetbag bewaren als je van huis bent of die meegeven aan het kinderdagverblijf Nadelen - in het begin iedere dag wassen - de luiers moet je binnen 1-2 dagen droog krijgen - veel om mee te sjouwen ergens heen of naar het kinderdagverblijf - zonder vast voedsel ruik je niet of er gepoept is Na de geboorte gebruikte Luna zo'n 10 luiers per dag en inmiddels nog maar 4. Wij hebben van maat 1 geloof ik 22 luiers en 5 overbroekjes gehad, nu 16 luiers en 4 overbroekjes geloof ik. We hebben de Totsbots luieremmer waarbij we de luierzak met luiers en overbroekjes erin in de was gooien op 60 graden. In de tussentijd de tweede luierzak in de luieremmer om die weer te vullen.