80 Reacties

3 jaar geleden

Waarom eigenlijk niet?

3 jaar geleden

Jazeker!

3 jaar geleden

Ieder zijn eigen keuze pas toen wij ons eerste kindje kregen ben ik me erin gaan verdiepen anders had ik het sowieso gedaan omdat je zou denken dat het toch normaal is laat je goed informeren lees verder dan alleen de boekjes wij hebben er voor gekozen om het niet te doen ook bij dit kindje niet

3 jaar geleden

Doen. Ik ga ook nu zelf de 22 weken prik halen. Heb onze eerste dochter ziek gehad met 8 dagen en 1 week op neonatologie gelegen met zware medicatie.... Hoop dat geem 2e keer mee te maken!!!

3 jaar geleden

Nee. Doen we niet. Eerste ook niet gedaan nu weer niet.

3 jaar geleden

Absoluut! Ik zie geen reden waarom niet. Het is voor de gezondheid van je kindje, maar ik ben ook van mening dat het zorgt voor immuniteit van een grote groep. Al heb ik een allergie gekregen voor het woord groepsimmuniteit dankzij covid19.

3 jaar geleden

Doen

3 jaar geleden

Reactie op noni

Waarom eigenlijk niet?
Omdat je een ziekte in je kind spuit. Herpus bv krijg je alleen als je met iemand in aanraking komt die het heeft dat hoef je dus niet in je lijf te spuiten om het te voorkomen. Plus ik ken te veel ouders die hun kinderen er bijna door zijn verloren.

3 jaar geleden

Geen twijfel over mogelijk. Zou het mezelf niet vergeven als de kleine ziek zou worden ( of erger) terwijl dat niet nodig is.

3 jaar geleden

Nee, gaan wij niet doen.

3 jaar geleden

Reactie op Ingebruik

Omdat je een ziekte in je kind spuit. Herpus bv krijg je alleen als je met ...
Tegen herpes wordt toch helemaal niet gevaccineerd? Ja ik weet hoe vaccinaties werken. Maar wat erg zijn er kinderen bijna aan doodgegaan???! Wat was er dan gebeurd?

3 jaar geleden

Hij gaat wel de vaccinaties krijgen, al kies ik er wel voor niet de prik tegen kinkhoest te halen, deze heb ik al eerder gehad en hij werkt levenslang zegt men....

3 jaar geleden

Ja, ik ben overtuigd dat dit beste is voor mijn kind obv wetenschappelijke inzichten. Daarnaast bescherm je anderen met zwak immuunsysteem ook.

3 jaar geleden

Reactie op Jolandar

Hij gaat wel de vaccinaties krijgen, al kies ik er wel voor niet de prik te ...
Voor jezelf werkt deze inderdaad langdurig maar om antistoffen aan je kindje door te geven heb je een extra boost nodig.

3 jaar geleden

Er is een reden dat er zoveel kinderziektes niet of nauwelijks meer voorkomen in Nederland en dat heeft vooral te maken met dat de vaccinatiegraad zo hoog is. Naast dat jezelf beschermd bent, draag je ook bij aan groeps immuniteit. Ik ben 100% voor.

3 jaar geleden

Ik denk dit keer niet

3 jaar geleden

Reactie op Kelly_fn

Geen twijfel over mogelijk. Zou het mezelf niet vergeven als de kleine ziek ...
Precies! Binnenkort de kinkhoest prik halen en na geboorte ook de vaccinaties!

3 jaar geleden

Waarom zou je het niet doen?? :/ Wij gaan het doen.

3 jaar geleden

Reactie op Jolandar

Hij gaat wel de vaccinaties krijgen, al kies ik er wel voor niet de prik te ...
De kinkhoest vaccinatie die regulier bij 11 jaar nog in de dktp cocktail zit is maar 7 jaar actief in het lichaam tegen kinkhoest, het klopt dus niet wat je zegt... Misschien handig om even te bellen met het rivm en je echt goed laten informeren, je doet het niet alleen voor jezelf maar nog belangrijker voor de baby in je buik die een vervelend prikje minder hoeft te krijgen!

3 jaar geleden

Zeker! Vaccineren heeft heel veel kinderen het leven gered. Het voelt soms alsof het niet meer nodig is omdat sommige ziektes nog weinig voorkomen, maar dat komt vooral door de hoge vaccinatiegraad. Er zijn geen gezondheidsredenen om het niet te doen Geruchten over verband met autisme bijvoorbeeld zijn echt onzin. Gebaseerd op 1 slecht uitgevoerd onderzoek lang geleden. Niet vaccineren is zeker iedereens eigen keus en het is goed dat die keus er is. Maar ik hoop wel dat deze mensen dan ook de verantwoordelijkheid nemen om hun kind niet naar een kinderdagverblijf te brengen, waar ze mogelijk kindjes kunnen besmetten die nog te jong zijn voor hun vaccinaties.