5 Reacties

9 maanden geleden

Bij ons is dit ook een tijdje geweest met de oudste, we gaven haar dan soms, als het kon en als ik er puf voor had, aar zin. Maar ze nam zo veel beslag op mij, dat het echt te veel werd. Dus we hebben toen bijvoorbeeld met naar bed brengen gedaan dat we om en om deden. Dat werkt heel goed, ze weet waar ze aan toe is. Als ze niet haar zin kreeg, legde ik het wel uit, en ze kon huilen en gillen, maar het bleef zo. En daar leren ze ook weer van. Dus niet echt een heel duidelijke "doe het zo" maar kijk vooral naar de behoefte van je kind. Soms hebben ze even meer behoefte aan mama, soms papa...

9 maanden geleden

Hier hangt het helemaal van de situatie af. Als het uitkomt, mag ze ook zelf kiezen wie haar ophaalt van de opvang. Als ik een verhaaltje voor wil lezen 's avonds en ze wil dat papa het doet, dan leest papa het voor. Als ik aan het koken ben en ze wil dat ik een spelletje speel met haar, dan moet ze het maar met papa doen. We leggen gewoon uit waarom ze soms wel kan kiezen en soms niet.

9 maanden geleden

Reactie op Thereforyou

Bij ons is dit ook een tijdje geweest met de oudste, we gaven haar dan soms ...
Dankjewel voor je reactie. Fijn om zo even ook weer nieuwe inzichten te krijgen 😄

9 maanden geleden

Reactie op Liescodeluxe

Hier hangt het helemaal van de situatie af. Als het uitkomt, mag ze ook zel ...
Wat mooi en fijn dat het werkt! Dankjewel voor het delen ☺️

8 maanden geleden

Ik zeg meestal mama en papa zien jou alle twee graag en we willen er beide zijn voor jou, nu is het papa’s/ mama’s beurt. Ze is er niet altijd zo blij mee. En als ze naar vreemden of anderen toe afwijzend is respecteren we dat. Maar naar ons toe niet.