23 Reacties
5 jaar geleden
Ach, als je daar nu zo van geniet zou ik zeggen gewoon doen! Je krijgt t na de bevalling er wel weer af😊🔥...ik ben tijdens mijn eerste 2 zwangerschappen 27 en 19 kilo aangenomen, nu 7 jaar later in verwachting van de 3de, 5 maanden nu, en ben tot nu toe 6 kilo aangekomen...bewust want ik sport nu nog 3/4 x in de week en let op mijn voeding. Dit omdat ik vorig jaar zelfstandig 45 kilo ben afgevallen. Ik drink min 2l water op een dag en vermijd aardappelproducten, rijst en pasta's. Vooral 's avonds was t probleem bij mij🙈. Probeer gezonde snacks te eten; tomaatjes, komkommer, worteltjes, salade etc. Lekkere dingetjes kunnen écht wel alleen chocolade in welke vorm dan ook is gewoon funest😉🤭....gun jezelf ook lekkere dingen in deze maanden🤰 maar gewoon met mate. Iedere zwangere vrouw is mooi zoals ze is, opletten/lijnen of wat dan ook komt daarna wel weer joh! Succes iig🌸🌺
5 jaar geleden
Ik probeer 6 eetmomenten per dag aan te houden.
Ontbijt: volle griekse yoghurt met fruit en suikerarme ontbijtgranen (vult super)
11 uur: banaan
12.30 3 boterhammen met wisselend beleg ( soms tosti) + 1 krentenbol
15 uur: 20 gram ongezouten noten + snoeptomaatjes
Avondeten
'S avonds: fruit + een glas optimel of soms een bakje yoghurtijs. Nou en dan soms eens wat lekkers 's middags of 's avonds maar zo voorkom je honger en cravings. Hier pas 3 kilo aangekomen dus ben er blij mee.
5 jaar geleden
Leuke vraag! Ik heb ook veel zin in vet/zout/zoet (maar voor de zwangerschap ook al ;))
Ik ontbijt meestal met havermout of yoghurt met fruit en wat zaden/pitten als ik eraan denk.
Ochtend snack: paar rijstwafels met hagelslag of stuk peperkoek of stuk fruit.
Lunch: wisselt, brood met beleg, tosti’s, soms kliekje avondeten dag ervoor.
Middagsnack: cracker met zuivelspread of humus, soms ook met wortels.
Avondeten: vanalles, soms geen puf om te koken en halen we pizza of friet.
Avond: yoghurt met granola
Verder probeer ik me wel in te houden met snoep/chocolade/zoute snacks maar lukt de ene dag beter dan de andere. En heb sowieso onwijze eetlust. Ben nu 18+4 en ongeveer 4 kilo aangekomen dus vind t nog wel meevallen. Maar buik is al wel naar voren geschoten ineens 😉 fijne avond!
5 jaar geleden
Precies dit! Ik at enorm gezond vóór mijn zwangerschap. Gelukkig niet misselijk geweest, maar ik kon geen groenten of andere gezonde dingen zien. Probeer het weer op te pakken, maar vind het zo moeilijk! Vandaag weer m'n eerste dag waarin ik 'redelijk' gezond eet. Ik probeer havermout met fruit en zaden in de ochtend. Tussendoor cracker. Smiddags boterham met pindakaas. En ''s avonds als avondeten heel veel groenten. Maarja ik blijf chocolade verslaafd...
5 jaar geleden
Heeeeel herkenbaar dit! Ik at altijd best gezond en sportte veel. Maar sinds de misselijkheid weg is, eet ik ook veel vaker iets lekkers. Vooral ‘s avonds geen zin/inspiratie in gezond eten.
Ik probeer sinds deze week ook gezonder te eten. Het werkt het beste als je niet alles in 1x wilt aanpakken denk ik. Dus steeds een beetje gezonder eten. En probeer te beginnen met gezonde dingen die je echt lekker vindt. Of mix ongezond met gezond. Dan is de overstap wat minder groot! Ik eet nu vaak frisse salades (bijv. broccoli, appel, rozijnen en yoghurtdressing), lekkere wraps met groente (kipfilet, kruidenboter en komkommer/sla/courgette bijv.) of een vers gemaakte soep.
5 jaar geleden
Ik eet gezond maar nu sta ik mezelf toe lekker (verantwoord) te snoepen. En soms ook helemaal niet. Lekker genieten. +8 en 23 weken nu. Ik had een laag start gewicht dus uiteindelijk met alle extra kilo’s zal het nog wel meevallen.. wat eraan komt kan er ook weer vanaf. Heb bekkeninstabiliteit dus kan ook niet sporten. Zal niet echt helpen.
5 jaar geleden
Door de weeks eet ik zelf ook alleen maar gezond. Om de 2 uur eet ik een maaltijd ( kleine porties) Ik begin dan elke ochtend met een groente smoothie daarna kwark met aardbeien en zelf gemaakte granola dan 2 boterhammen (bruin) 1 met een een laagje jam en de ander met kip 20+ kaas ei avocado en ui en voor de avond maaltijd elke dag wat anders (veel groente stukje vlees en niet te veel koolhydraten) en als ik tussendoor honger heb eet ik alleen groente (paprika, komkommer, tomaatjes enzovoort) en veel water drinken is ook goed! In het weekend pak ik wel lekkere dingen 😊. Ik hoop dat je hier iets aan hebt xx
5 jaar geleden
Ik ben nooit echt van het dieten of erg op voeding letten geweest... sinds ik zwanger ben vind ik het toch belangrijker dat je "beter" eet omdat ik me verantwoordelijk voel voor de kleine, dus ik eet nu wel beter maar meer in de zin van, geen ontbijt overslaan, iets vaker fruit eten dan voorheen, net een extra hapje groente dan voorheen maar geen hele omslag naar ultra gezond. Er staan momenteel ook gewoon een zak m&ms naast me en ijs is ook favoriet deze zwangerschap. Dus ben absoluut niet streng voor mezelf. Nu 22+5 en nog net geen 3 kg aangekomen. Ik maak me er niet zo druk om.
5 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde! Als ik lekkere trek krijg ga ik thee drinken meestal gaat het dan weg zo niet pak ik toch een koekje of waar ik zin in heb maar laat de rol in de kast en pak er dan maar 1 uit. Als ik echt honger buiten de maaltijden ga ik fruit eten en water drinken als ik dan nog trek heb pak ik 1 koekje of een klein bakje chips of waar ik zin in heb maar laat de rol/zak in de kast. Magnum ijsjes zijn ook favoriet maar haal alleen de mini’s in huis. Verder eet ik sochtends vaak 2 sneetjes geroosterd volkoren brood met advocado, kaas of ei. Smiddags fruit ,crackers of Turkse pizza zelf gemaakt is momenteel een craving. En savonds is het heel wisselend ik heb nog steeds de meeste moeite met het avond eten en vooral vlees vind ik heel vies op de dagen dat ik wat meer energie heb kook ik wel een grotere portie zodat ik wat extra in de vriezer heb voor de slechtere dagen om de slechte snelle hap tegen te gaan.
5 jaar geleden
Ochtend: halfvolle yoghurt met cruesli en soms wat extra noten/lijnzaad/rode bessen (muesli is beter, maar dat vind ik gortdroog). Snack: iets van fruit. Lunch: 2 a 3 waldkorn boterhammen met of avocado of kaas met komkommer en tomaat. Snack: milkbreak/crackertjes/fruit (als ik te laat ben wordt het eerder de milkbreak, ben ik op tijd dan lukt het me om fruit te pakken).
Avond: redelijk vaak gewoon veel groenten maar ik heb er ook echt slechte dagen tussen zitten dat ik zo moe en lamlendig ben dat het bestellen/een patatje is (ongeveer 1x per week). In het weekend vaker chips enzo.
5 jaar geleden
Ochtend: halfvolle yoghurt met cruesli en soms wat extra noten/lijnzaad/rod ...
Lijkt een beetje op mijn dag! Alleen eet ik Griekse stijl yoghurt met muesli, tussendoor: fruit en/of een eierkoek, lunch: 3 boterhammen meestal met kaas en komkommer (+ extra komkommer), tussendoor: fruit, diner: meestal gezond, soms ongezond. Heb in de auto meestal heel erg behoefte aan chocolade/koekjes en zondig ook nog wel met enige regelmaat. Maar ik probeer elke dag zeker 2 stuks fruit te eten
5 jaar geleden
Ochtend: havermoutpap met 3 stuks fruit.
Snack: Fruit of bananenbrood
Middag: (Rogge)brood met hummus, vegan kaas, appelstroop.
Snack: Yoghurt met homemade granola met noten. Vaak nog met fruit.
Avond: Salade met pizza, curry, zelfgemaakte soep en heeel af en toe bestellen we patat. Maar meestal wel gezond.
Vrij gezond dus 😅
Heb sinds de zwangerschap vers fruit ontdekt terwijl ik het voorheen vrijwel nooit at. Ook heb ik meer behoefte aan gezonde maaltijden ipv ongezond en vet.
5 jaar geleden
Ochtend: Franse kwark met een schepje suiker +glas melk
Middag: 4 boterhammen (volkoren), 1 met hagelslag, de rest kaas/vleeswaren.
Tussendoor: soms fruit of kaasje babybell
Avond: bijvoorbeeld spaghetti (volkoren) met veel groenten, klein beetje vlees en niet te veel saus.
Snack: soms een koekje, vaak nergens zin in.