36 Reacties

4 jaar geleden
Pff wat eet ik niet. Weeg denk ik nu zwaarder dan tijdens de zwangerschap. De eetlust lijkt niet te stillrn en vermoeidheid zorgt ook voor vreetbuien. En laat me mevrouw rona en maar niet bij halen, zucht. Ik eet over het algemeen 2 tot 3 warme maaltijden per dag, niet al te grote porties. Drink ongeveer 1.5 liter siroop/water/thee. En eet helaas nog te weinig fruit.

4 jaar geleden
Ik eet hetzelfde als altijd, snoep juist wat meer... ik ben 6 kg afgevallen tov toen ik net zwanger was. Hoe? Geen idee 😅 ik heb juist altijd moeite gehad om af te vallen, kon mezelf uithongeren of volop sporten en hield nog hetzelfde gewicht, maar schijnbaar doet een zwangerschap me goed 😋 ik heb wel in de laatste weken van de zwangerschap en de eerste weken na de bevalling duidelijk minder honger gehad, maar daar is nu niks meer van te merken.
In het verleden ben ik bij een voedingsdeskundige geweest: ik at ook te weinig, waardoor alles wat je binnen krijgt, direct opgeslagen wordt. Advies was toen om volgens de schijf van 5 te eten, zo min mogelijk pakjes/zakjes en vooral meerdere voedingsmomenten (ongeveer elke 3 uur iets eten) op een dag om je spijsvertering werkende te houden.

4 jaar geleden
Ik eet veel te veel! En kom dus altiid aan met borstvoeding. Gisteren begonnen met alle troep schrappen en weer op de gezonde tour in de hoop de kilo's kwijt te raken.

4 jaar geleden
Ik eet ongeveer 4 volkoren boterhammen meestal met kipfilet of kaas. 2 stuks fruit, 200gr kwsrk of vanille yoghurt net granola of muesli en 's avonds warm eten dus aardappels groente vlees of rijst met kip of lasagna etc. Snoep eigenlijks weinig, probeer ook de laatste 6 kilo's kwijt te raken en geef ook BV. Het gaat helaas niet zo snel.

4 jaar geleden
Griekse yoghurt met granola of een cracker met kaas als ontbijt, twee volkoren boterhammen en twee stuks fruit tijdens de lunch. In de middag ook iets van een koekje bij de thee en savonds eten wij altijd gevarieerd (zonder pakjes/zakjes, 1x in de week vis en 2x in de week vega). Verder drink ik alleen thee/rivella of spa rood. Wel hebben we savonds vaak wat lekkers op tafel staan. Ik ben nog ca. 1 a 2 kg zwaarder als voor de bevalling, maar dat vind ik niet zo erg. Een gedeelte komt waarschijnlijk ook door de zwaardere borsten 🤣

4 jaar geleden
Hier begin ik de dag met Griekse yoghurt en muesli.. 's middags eet ik heel wisselend.. Dit kan 3 stuks brood zijn, tot soep en broodjes, visje of luxe broodjes😇 voor de rest overdag niet erg veel, soms een koekje bij de thee in de middag..' s avonds eten we vaak aarappelen/groente/vlees of pasta.. In het weekend hebben we vaak een snackdag en makkelijke dag.. Soep met brood of we bestellen wat😇 We snoepen' s avonds altijd wel (chips/chocolade/koeken) Ik geef volledig BV en 1 week na de bevalling al 11 kilo kwijt🙏 dit is tot nu toe zo gebleven, dochter is nu bijna 9 weken...

4 jaar geleden
Ik heb helaas ook nog last van zwangerschap kilo's! Ben begonnen met ww, daar hebben ze een programma voor vrouwen die borstvoeding geven. En tot nu toe werkt het goed! Eerste week al 1,5kilo kwijt

4 jaar geleden
Zelf ben ik 17kg aangekomen en moet nog 5kg. Het enige wat ik doe ik Sonja Bakker volgen. Je moet bij haar veel en gezond eten en ze heeft heerlijke recepten. Echt een aanrader! Voor de rest ben ik gewoon lui dus sporten doe ik niet hahah

4 jaar geleden
Poeh ik eet veel.. heb de hele dag zo'n honger. 2 weken na de bevalling was ik van de 12kg 10kg kwijt en moet er nu nog steeds 2. Maar standaard eet ik:
Ontbijt yoghurt met muesli + banaan
Tussendoor fruit
Lunch 4 boterhammen
Tussendoor rauwkost
Avondeten altijd wisselend, maar wel een kleine portie
Tussendoor soms kwark
Ik moet gewoon geen ongezond eten in huis halen anders is het op maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Elke dag probeer ik opnieuw om minder rommel te eten 😅 Echt voldoende water drinken helpt wel

4 jaar geleden
Ik loop bij een diëtiste. Eet (op haar advies) per dag zo'n 2000 calorieën. Dit houd ik bij in de eetmeter app van het voedingscentrum, daar kun je ook in zin of de verdeling van je macro's goed is (eiwitten, koolhydraten, vet). De calorieën moet in als volgt verdeling over de dag: ontbijt 400, lunch 400, diner 600 en 3 x een tussendoortje van 200. Ik heb zelf ook de neiging om te weinig te eten dus dit helpt voor mij goed. Hopelijk heb je er iets aan!

4 jaar geleden
Reactie op Ambersp
Ik loop bij een diëtiste. Eet (op haar advies) per dag zo'n 2000 calorieën. ...
Mijn doel is ongeveer een halve kilo per week afvallen, in totaal nog minstens 5 kilo. Maar ik probeer ook wel gewoon de tijd te nemen, de prioriteiten liggen nu toch ergens anders en voor mijn dochtertje zorgen vind ik soms zodanig zwaar dat ik echt geen zin meer heb om avondeten te koken.. 🙈

4 jaar geleden
Veel! Ik heb eten zo erg gemist. Mijn hele zwangerschap heb ik een hele slechte eetlust gehad. Het lukt me ook niet om altijd gezond te eten. Ik eet veel noten om de borstvoeding vettig te krijgen. Ik varieer veek met groente ook die ik niet lekker vind, zodat zij daar ook een beetje aan went

4 jaar geleden
Reactie op Suus196
Veel! Ik heb eten zo erg gemist. Mijn hele zwangerschap heb ik een hele sle ...
Hee dat van die noten vind ik wel interessant. Merk je daar veel verschil in? En wat voor nootjes zijn dan met name geschikt? Mijn dochter heeft reflux en ik merk dat ze de vettere achtermelk veel beter binnen houdt (bijvoorbeeld als ik dezelfde borst weer geef en ze die 'leeg' drinkt), maar zou dan natuurlijk dolgraag over het algemeen vettere melk willen hebben zodat het altijd wat beter gaat.