136 Reacties

5 jaar geleden

Vorige controle 125/80.. maar daarvoor zat ik rond de 110/70.. ben bang dat ie weer te hoog gaat worden en ik net als bij eerste zwangerschap zo medisch wordt door te hoge bloeddruk

5 jaar geleden

Die van mij was gisteren 120/60 en was perfect zei de gynaecoloog.. Ondanks dat ik mij ook niet helemaal fit voelde

5 jaar geleden

De mijne is steeds bovendruk 100 tot 110 en onder druk 50 tot 60. Dus vergelijkbaar :)

5 jaar geleden

Mijn bloeddruk is ook laag. De verloskundige zei dat t voor de baby juist goed is. Of dat voor mama zelf ook zo is betwijfel ik.. ben benieuwd naar de andere reacties

5 jaar geleden

Mijne is ook al sinds het begin 100 op 60. Elke dag duizelig en zwart zien, maar was alleen maar goed voor de baby. Alleen wat minder voor mijzelf. Ze vertelde dat je alleen moest oppassen voor flauwvallen dat je niet op je buik valt.

5 jaar geleden

Ik zit ook rond de 100/60! Alleen maar goed voor de kleine 👌🏼 wel idd zelf oppassen met flauwvallen en langzaam van de bank/uit bed op staan bijvoorbeeld

5 jaar geleden

Bij mij ligt hij rond de 130/80

5 jaar geleden

ik heb ook lage bloeddruk en merk t goed met de warmte ik werk in de zorg dus meet hem zelf nog wel eens op, laatst was toe 90/ 49 toen ben ik maar ff flink zout gaan eten de laatste dagen is toe steeds 99/50

5 jaar geleden

Mijne was 75/56. Gelukkig was hij bij de laatste metingen weer helemaal goed. Voel me door de warmte wel weer wat minder dus ben benieuwd bij de volgende afspraak. ☺

5 jaar geleden

Hoe is jullie ijzergehalte?

5 jaar geleden

Een lage bloeddruk is voor je baby idd vele malen beter dan een hogere bloeddruk. Voor jezelf alleen minder prettig, als je er veel last van hebt moet je het even bespreken met je verloskundige. Ik heb vanaf de 8e week al een te hoge bloeddruk en slik sindsdien ook al medicatie, met medicatie is mijn bloeddruk nu 135/90, hopen dat we het stabiel kunnen houden tot het einde 🤞.

5 jaar geleden

De laatste keer was mijn bloeddruk 103/76, dat was met 24 weken. Je onderdruk (50) is inderdaad erg laag, maar zal vermoedelijk niet verder zakken. Ik had bij m'n eerste zwangerschap ook een bloeddruk van 100/50 ofzo. Blijf goed drinken en doe super rustig aan. Vooral met opstaan, doe het in stapjes, zodat je lichaam de tijd heeft om voldoende bloed in je hoofd te houden. Ietsje verder in de zwangerschap ging hij wel weer ietsje omhoog.

5 jaar geleden

100/70 de eerste twee keer. En laatste keer 100/65. Heb zelf ook een bloeddrukmeter thuis en die meette 100/60 eergisteren.

5 jaar geleden

Dat de bloeddruk tijdens een zwangerschap ietsje lager ligt is normaal. Uitdroging Bij verliezen van bloed Gebruik van teveel alcohol Bepaalde medicijnen Maag en/of darmproblemen Allergische reacties Dit kunnen oorzaken zijn van een verlaagd bloeddruk. Moest het meerdere dagen aanhouden zou ik toch eens langs de VK gaan.

5 jaar geleden

Reactie op Kyuubi

Dat de bloeddruk tijdens een zwangerschap ietsje lager ligt is normaal. Ui ...

5 jaar geleden

Bij mij elke keer rond 95/55, heb altijd al een wat lagere bloeddruk. Ik zorg op warme dagen dat ik voldoende ijzer binnen krijg (appelstroop en spinazie bijvoorbeeld). Als ik echt flauw word, neem ik wat zoute drop.

5 jaar geleden

Ik had veel stress want omdat ik op andere locatie mocht kon ik het niet vinden , waren we dik 15 minuten te laat. Ze meten gelijk mee bloeddruk deze was toen 97/58... Ik heb extreme lage bloeddruk en dalingen dus dit is hoog door de stress voor mij

5 jaar geleden

Reactie op Lokko

Hoe is jullie ijzergehalte?
Hb is 6.5 te laag ferritine 6 veel te laag... Hb moet 7.5 zijn en ferretine boven de 20. Moet donderdag weer laten prikken

5 jaar geleden

Mijne was gisteren 110/65. Merk ook wel dat ik met dit weer wat sneller duizelig ben maar komt denk eerder van de warmte 🤭

5 jaar geleden

Bij mij vandaag 110/60. Ben bijna 28 weken.