Mijn baby van 9 wk huilt steeds tijdens de fles, we hebben het idee dat hij wel wil drinken omdat ie naar voren buigt als ik de speen voor zijn mond hou. De eerst 70/80 ml gaan goed en daarna begint ie te huilen, dan wachten we even... laten hem boeren en dan proberen we nog eens, dan weer neemt ie een paar slokken en weer hevig gehuil. Enorm frustrerend voor hem, maar ook heel lastig voor ons. Iemand van jullie hier ervaring mee of tips?
Reflux misschien? Iets langer rechtop houden tussendoor soms zit er nog een boer dwars. Komt er wel melk uit? Wij hebben ook wel is gehad dat er geen melk meer uitkwam🙈
Laat hem tussendoor boeren en gebruik ook de dr. Brown fles anti-colic. Hij geeft niet terug maar heeft wel vaak de hik. Dat het speentje verstopt zit had ik ook al gelezen, check ik regelmatig!
Hier was dat precies zo, rond de 8 weken. Met 9 weken overgegaan op speen 2 (dr brown smalle fles) en nu drinkt hij weer heel tevreden en ook weer zijn flessen leeg!
Hier ook probleem hier waren het vermoedelijk krampjes, overstrekt je baby zich ook? Want dan zijn het vermoedelijk krampjes en kan een prematuren speen juist helpen... Je kan ook lactatie kundige of preverbale logepedist inschakelen. Geen witte tong? Dan is het idd spruw... Ze doet hier onrustig als er een boer dwars zit met haar armpjes. Is ook altijd huilen tijdens de voeding hier helaas, gelukkig geen krijsen meer.
Hoi mijn zoontje van 12 weken had dit ook gisteren..en maar huilen en huilen achteraf bleken er een paar lelijke boertjes hem behoorlijk dwars te zitten. Dus mijn tip hou hem een poosje rechtop. Misschien zou het ook darmkrampjes kunnen zijn. Succes in iedergeval💪
Maandag naar het cb, hopelijk kunnen zij me iets verder op weg helpen. 1 voeding gehad zonder gedoe, nu de laatste was weer een groot drama. Baal enorm want wil gwn mijn vrolijk ventje knuffelen en dat gaat niet nu ☹️
Hoe is het gegaan op het cb? Hebben ze wat voor je kunnen betekenen?
Mijn dochter doet dit ook geregeld, vreselijk! Onze logopedist zei, ze kan geen rust opbrengen om te drinken. Dit ziet ze vaak bij leergierige baby's 🙄🤯
Hoop dat ze het gauw afleerd!
Hoe is het gegaan op het cb? Hebben ze wat voor je kunnen betekenen?
Mijn ...
Nou niet echt... hij krijgt nu al dagen maar 550 ml binnen met moeite, voor z’n gewicht zou 750ml moeten zijn. We zijn nu naar nutrilon pepti 1 overgestapt om uit te sluiten dat het koemelkallergie is. Maar de voedingen zijn vreselijk! Maak me ongerust dat ie zo weinig binnenkrijgt. Hij zit al onderin de curve. Verder nog wel vrolijk en alert.. Ik heb di weer een afspraak bij het cb om te kijken of er verbetering inzit. En krijgt jouw kindje wel genoeg binnen? Zou dat het zijn? Leergierig? Dit aapje wil wel alles zien en meekrijgen heb ik het idee 😅 wat kun je je ongerust maken zeg.. pff