24 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben van Philips het tuitflesje (zacht tuitje) dat gaat steeds beter en af en toe is het nog een grote kliederboel. Maar het liefst drinkt ze al uit een normaal glaasje. Uiteraard nog niet zelf en we houden er voor de zekerheid altijd nog een doekje onder, maar als ze echt wil drinken dan blijft de doek droog😁
4 jaar geleden
Reactie op Kimvg
Wij hebben meteen deze genomen, hieruit leren ze drinken alsof gewoon uit ...

Wij hebben deze ook van munchkin, een tuitbeker lang gebruiken wordt namelijk afgeraden. Wij hebben ook nog een oefenbeker van difrax met neusuitsparing, die vind ik tot nu toe het fijnste werken
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Wij hebben deze ook van munchkin, een tuitbeker lang gebruiken wordt namel ...
Wij ook die van munchkin. En van munchkin ook rietjesbeker. Heb van Difrax ook die oefenbeker, maar die heeft vooral als resultaat dat haar hele slabbetje nat is en ik me afvraag hoeveel ze daadwerkelijk gedronken heeft. 🤭
Wij hebben in dezelfde reden geen tuitbeker genomen.
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Wij hebben deze ook van munchkin, een tuitbeker lang gebruiken wordt namel ...
Oo dank je wel.. ik dacht juist dat dit beter zou zijn als een rietje of iets dergelijks omdat het zo op een glas lijkt. Maar lees het nu idd🙈 hij wil ook het liefste uit ons glas drinken en dat gaat eigenlijk ook goed. Maar dat is dan weer handig voor onderweg. Deze leggen we bij hem in de wagen en dan pakt hij hem zelf.. maar oke dan moet ik dus idd naar wat anders kijken .
4 jaar geleden
Tuit beker hier gehaald, maar geen succes nog. Ze weet nog niet zo goed hoe het moet. Dus voorlopig drinkt ze nog uit haar normale fles. Maar we oefenen wel elke dag even.
4 jaar geleden
Reactie op Kimvg
Oo dank je wel.. ik dacht juist dat dit beter zou zijn als een rietje of ie ...
Geeft niks je kan niet alles weten toch? Ik heb ook super veel dingen die ik hier lees waar ik nog nooit van had gehoord🙂 Voor de geïnteresseerden: https://www.consumentenbond.nl/kindervoeding/tuitbekers#:~:text=Bij%20kinderen%20die%20veel%20uit%20een%20tuitbeker%20drinken%2C%20ligt%20de,Er%20kunnen%20hierdoor%20gebitsafwijkingen%20ontstaan.
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Geeft niet! Erge last van het afbouwen en de tandjes of valt het mee?
Bij mezelf gaat het afbouwen wel goed.. ben ook gaan afbouwen omdat ik merkte dat ik niet meer genoeg had. Vond het in het begin lastig om over te stappen op kv maar ondertussen vrede mee. Bijna 8 maanden gegeven. De tandjes opzich met drinken geen last van.. behalve als er dus waarschijnlijk niet genoeg uit kwam of niet snel genoeg dan gaat het draakje spelen, lees: bijten 😅 en heeft nu 2 onder en 2 boven dus zat meteen goed klem😬
Verder soms wat meer huilerig in de nacht. Maar gaat weer de goede kant op..ook omdat hij nu denk toch weer meer melk krijgt☺
4 jaar geleden
Reactie op Kimvg
Bij mezelf gaat het afbouwen wel goed.. ben ook gaan afbouwen omdat ik merk ...
Ja een hongerig kind helpt niet mee. Ja ben benieuwd hier.... Ze heeft al bijna 2 ondertanden, maar nog geen boventanden 😅 als je wat afbouw miss juist wel wat meer melk over op een ander moment.