120 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op loess

Oh wat heftig voor je kindje! Heb het ook van dichtbij mogen meemaken hoeve ...
Hoi Loess, We hebben besloten de zwangerschap toen af te breken na de 20 weken echo. Dat was een hels dilemma... Ik was wat laat begonnen met foliumzuur (pas toen ik wist dat ik zwanger was) maar ik denk dat het veroorzaakt is door een antibioticakuur die ik in het begin van die zwangerschap heb gekregen ivm een hondenbeet. Zeker weet je het nooit, maar het was erg heftig om mee te maken en afscheid te moeten nemen... Het was een jongetje en zijn naam is Chris.

4 jaar geleden

Reactie op maria12

Dames vraagje ik sliks deze. Maar mijn vraag is kan vitamine c blij slikken ...
Zit meer dan genoeg vitamine c in (zie achterkant)

4 jaar geleden

Ik slik foliumzuur, vitamine D en visolie

4 jaar geleden

Davitamon mama compleet met visolie. Zijn capsules waar ook geen nare smaak aanzit dus heel gemakkelijk weg te krijgen. Daarnaast zit er ook extra foliumzuur in en allerlei aanvullende vitamines. Deze is dus ook speciaal voor de zwangere vrouw. 1 capsule per dag. Hoef je ook geen 3 verschillende tabletten te slikken. Heel handig

4 jaar geleden

Davitamon mama compleet met visolie. Zijn capsules waar ook geen nare smaak ...
Ik heb deze ook, maar sinds ik ze genomen heb kan ik niet meer goed naar de wc😲 en dan gebruik ik er notabene nog zakjes movicolon bij!! Denk dat het door het ijzer komt... Ik moet hier echt waar op gaan verzinnen

4 jaar geleden

Reactie op Wollepluis

Ik heb deze ook, maar sinds ik ze genomen heb kan ik niet meer goed naar de ...
Ooh ja dat is echt vervelend. Gebruik je ook wel eens 2 zakjes tegelijk? Dat wil ook nog wel eens helpen. En heel goed erbij blijven drinken. De Movicolon heeft veel vocht nodig om goed te kunnen werken. Dat vergeten mensen vaak

4 jaar geleden

Ooh ja dat is echt vervelend. Gebruik je ook wel eens 2 zakjes tegelijk? D ...
Dank je!! Ga ik proberen... Drinken doe ik wel genoeg, maar meer kan geen kwaad natuurlijk!!

4 jaar geleden

Reactie op Wollepluis

Dank je!! Ga ik proberen... Drinken doe ik wel genoeg, maar meer kan geen k ...
Ik werk in de zorg en als mensen echt flink verstopt zitten geven we ze ook wel eens 4 zakjes tegelijk. Wel allemaal apart in een bekertje met water anders is het niet weg te krijgen en daarbij natuurlijk dan ook meteen goed veel vocht erbij genomen. Die 4 zakjes moet je alleen niet 3x daags doen maar echt maar 1 keer. Dan moet het ook echt wel zn werk gaan doen want anders zul je bijna aan een klysma moeten denken.

4 jaar geleden

Ik werk in de zorg en als mensen echt flink verstopt zitten geven we ze ook ...
Klysma's daar heb ik ook wel ervaring mee 😜 ik heb de ziekte van crohn alleen dan in de obstipatie vorm... Behalve waneer er zweren zijn... Dan loopt het er spontaan uit 🙈 dat is nu in ieder geval niet zo!

4 jaar geleden

Hoi Allemaal, ik heb een vraagje... ik ben sinds deze week overgestapt van davitamon foliumzuur en vit. D smelttabletten naar kruidvat zwanger capsules met visolie. Maar nu heb ik sinds deze week ook enorme buikkrampen. Als ik dan die flinke krampen heb gehad kan ik daarna naar het toilet om dunne ontlasting en veel lucht achter te laten. Ik heb dit met een soort van aanvallen en nu al 2x snachts. Ik vraag me nu af of dit misschien een bijwerking is van die kruidvat capsules met visolie. Meer mensen hier last van?

4 jaar geleden

Reactie op mmje

Hoi Allemaal, ik heb een vraagje... ik ben sinds deze week overgestapt van ...
Ik denk dat het voor iedereen verschilt. Maar zodra ik visolie tabletten binnen krijg, heb ik daar ook last van. Ik slik nu de davitamon compleet mama . En heb nu nergens last van.

4 jaar geleden

Ik slik alleen actieve foliumzuur.

4 jaar geleden

Reactie op Anoniempje2

Ik denk dat het voor iedereen verschilt. Maar zodra ik visolie tabletten bi ...
bedankt voor je reactie. ii ben blij dat iemand het herkent. heb je dat ook in zulke erge maten? Ik ging bijna van mn stokkie vannacht met die krampen

4 jaar geleden

Reactie op Houtje

Huer vitamine D (davitamon) foliumzuur (etos) en gezuiverde visolie plus ( ...
Advies is ook om visolie bij je avondeten te nemen. Visolie heeft vetten nodig om goed opgenomen te worden. Ik heb zelf bij de Holland & Barrett gewerkt, dus ik kies zelf niet so snel voor kruidvat/etos/davitamon. Ik gebruik de ABC Plus zwangerschap van H&B en physalis visolie omdat ik weet dat H&B met natuurlijke ingredienten werkt.

4 jaar geleden

Vitamine C kan je altijd apart erbij nemen, alleen wel opletten wanneer je ...
Ik heb geleerd dat je de vitamine C die je te veel binnen zou krijgen weer uitplast!

4 jaar geleden

Ik slik nu de multi van fitforfertility. Die is mega fijn! En los nog omega 3, vegan. Maar ik stap over (omdat deze duur is) naar de Prenatal nutrients voor zwangeren van Solgar. Allemaal zo natuurlijk mogelijk. Dat heeft mijn voorkeur :)

4 jaar geleden

Wij hebben een jaar inseminatie geprobeerd. Een operatie om de eileiders vrij te maken van obstructies (lichte endometriose) was net achter de rug vóór de laatste inseminatie plaats vond. Als dit niet lukte gingen we over moeten gaan op IVF. Dit was gelukkig niet het geval dus we zijn heel voorzichtig en nemen deze al kwestie dat ik niets tekort kom en zoveel mogelijk kan doorgeven zodra het nodig is!

4 jaar geleden

Reactie op Deems1991

Advies is ook om visolie bij je avondeten te nemen. Visolie heeft vetten no ...
Waarom niet Davitamon als ik vragen mag? (Je betaalt er toch best veel voor) Ook wel makkelijk natuurlijk. Je weet gelijk dat je goed zit. Bij h&b vind ik het altijd wat zoeken voor wat ik nodig heb..

4 jaar geleden

Reactie op loess

Waarom niet Davitamon als ik vragen mag? (Je betaalt er toch best veel voor ...
Ik denk omdat we het niet verkochten bij e H&B en in mijn beleving is het dan niet natuurlijk. Ik heb me eigenlijk nooit echt verdiept in Davitamon, van de H&B weet ik dat ik goed zit. Het is alleen wat duurder!

4 jaar geleden

Ik slik al een paar maanden foliumzuur. Af en toe een CItamine C bruistablet omdat mijn weerstand nog wel eens wil dippen. En ik prik zelf vitamine B12 vanwege een opnameprobleem.