10 Reacties

één jaar geleden

Hier gewoon hup, volle bak, even door de zure appel heen... en die snotneus zal vanaf nu vrijwel chronisch zijn 😆😬 Maar je moet gewoon doen waar je dochter zich het beste bij voelt hoor :) ieder kind is anders toch!

één jaar geleden

Mijn meiske is vanaf baby af aan al naar de opvang gegaan, dus kan het niet vergelijken. Maar toen ging ze eerst 3 uurtjes, daarna een ochtend en daarna hele dagen. Qua verkoudheid: jep... al ruim een jaar af en aan verkouden. Maar we gaan nu opnieuw wendagen hebben. We zijn verhuisd en ze gaat dus naar nieuwe opvang. Vandaag intake gehad en volgende week een wenochtend en de week erna nog een ochtend. Daarna gaat ze hele dagen. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Viel me op dat het bij de nieuwe opvang veel drukker is, want daar zit ook basisschool bij. En de lokalen zijn wat minder ruim dan waar ze nu heen gaat. Maar dat is gewoon kwestie van wennen (waarschijnlijk meer voor mij dan voor de kleine). 🙈

één jaar geleden

Wij hadden 2 wenochtenden en daarna gewoon gelijk 1 hele dag. Als het niet ging belden ze ons op, zodat we onze zoon konden ophalen. Een maand later ging hij 2 dagen per week. Ze moeten er toch even doorheen en doorkrijgen dat je aan het einde van de dag op komt halen. Onze zoon vindt het er heel erg leuk.

één jaar geleden

Oh, ik voel me nu wel echt een zeurmoeder..😅 Blijkbaar ben ik degene die moet wennen ipv Bibi!

één jaar geleden

Onze meid gaat al ruim een jaar. Ze gaat 3 dagen per week maar ze is zoooooo vaak ziek geweest waardoor ze meer niet dan wel is geweest. Tijdens de schoolvakanties is ze ook thuis. Ze is dus een rustige omgeving gewend. Ze moet toch ook nog flink ontprikkelen elke dag als ik haar ga halen. Man man. Mama moet het ontgelden dan hoor. Huilen, lastig zijn, niets is goed. Probleem dan maar eens te koken. Stevig soms. 😅 En qua ziek zijn... Dat hoort er helaas bij als ze naar de opvang gaan.

één jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Oh, ik voel me nu wel echt een zeurmoeder..😅 Blijkbaar ben ik degene die m ...
Nee joh. Voor jou is het net zo nieuw als voor Bibi! Wij vonden het in het begin ook lastig met ons kind wegbrengen.

één jaar geleden

Hier op een montessori opvang, en daar hebben ze een heel wen traject van bijna een maand wanneer het kindje met 6 maand of ouder start bij de opvang (voor 6 maand is het besef nog niet echt en is het twee wen ochtenden vooral voor de ouders😅) Eerst een kennismaking van een uur op de groep. Dan twee uur, dan een ochtend waarbij de ouder wel aanwezig is in het gebouw maar niet meer volledig op de groep en zo dus opgebouwd tot een volledige dag. En dat vond deze moeder echt wel fijn😊 een Fynn ook. En ja als Fynn al wat moe is komt hij extra overprikkeld thuis, maar dat is zelden en vaak afhankelijk van dus andere factoren. Maar dat ziek zijn is wel echt dikke ellende door de opvang, ze pakken zo snel virussen op, wordt er moedeloos van.. kan niet wachten tot hij daar "overheen is gegroeid "

één jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Hier op een montessori opvang, en daar hebben ze een heel wen traject van b ...
Oh ja en als ik nu sochtend iets langer op de groep klets met de leidster gaat hij zwaaien naar mij, alsof hij wil zeggen, daag mama ga nu maar weg😅

één jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Hier op een montessori opvang, en daar hebben ze een heel wen traject van b ...
Wat goed! Hier hebben wij ook gekozen voor een antroposofisch kinderdagverblijf. Voelt heel goed! Bieb is helaas nu echt ziek geworden dus het wennen wordt even gestaakt. Eerst maar koortsvrij zijn! Thanks voor je heldere uitleg!❤️

één jaar geleden

Mijn kleine gaat vanaf 3 maanden oud 2 dagen naar de opvang. Een wendag heb ik niet aan gedaan, wilde haar niet vaker/eerder "kwijt" zijn dan nodig. Volgens mij vond ze het allemaal prima, was ik degene die een traantje liet en blij was om nog live te kunnen voeden die 2 dagen waardoor ik haar in het begin nog zag. Nu is ze ruim 19 maanden en heeft ze het leuk op de opvang. Ze kan lekker met andere kids spelen en met het buitenspeelgoed en de zandbak is dat een mooie aanvulling op thuis. Ieder op zijn eigen tempo, dus vooral doen wat voor jou en Bibi goed voelt.