28 Reacties

5 jaar geleden

Hee! Ik werk in de horeca, en er zijn helaas geen extra regels voor zwangere ivm corona. Behalve als je in de zorg werkt... Dan kan je in overleg met 28 weken met verlof. Ik vind het een steeds groter risico worden en denk erover na om mezelf ziek te melden.

5 jaar geleden

Zelfs in de zorg niet overal de optie. Ik werk in de gehandicaptenzorg en ze zeggen daar dat het op het werk veiliger is dan elders dus dat ik prima door kan werken.

5 jaar geleden

Ik werk als assistent manager bij de Aldi. Ook daar indd geen speciale maatregelen vanwege Corona. Werk overigens wel 65% en 35% ziektewet. Maar dat heeft andere redenen..

5 jaar geleden

Echt bizar. In het onderwijs moeten we de 1,5 meter waarborgen voornamelijk vanaf het derde trimester. Zo niet andere werkzaamheden of thuis zitten.

5 jaar geleden

Ik werk bij de Jumbo. maar bij ons ook geen extra maatregelen voor zwangeren. Ik probeer zelf wel de 1,5 meter te waarborgen en de klanten/collegas aan te spreken indien ze te kortbij komen.

5 jaar geleden

Ik voel me baby goed, maar snap totaal niet wat ie allemaal aan het doen is 😆

5 jaar geleden

Echt bizar. In het onderwijs moeten we de 1,5 meter waarborgen voornamelijk ...
Ik geef ook les, mijn leerlinge zijn 9-10 jaar. Die houden echt geen afstand. 😊 Ik heb me er bij neergelegd. Ik kan niets anders doen. Me er zorgen over maken, geeft me alleen maar meer stress. De huisarts wou me niet thuis schrijven en ook gynaecoloog zegt dat het geen kwaad kan. Ik merk zelf wel dat ik op sommige dagen heel snel moe ben dus ik heb voor mezelf beslist dat ik halftijds ga werken in sept en okt.

5 jaar geleden

Reactie op Ankeverschuren

Hee! Ik werk in de horeca, en er zijn helaas geen extra regels voor zwanger ...
Heb ik ook gedaan. Sta in een druk XL filiaal en wordt niks gehandhaafd, en niks extra gelet op de zwangere collega's. Was er op een gegeven moment helemaal klaar mee. Ben al onwijs kortademig met dit weer en merk dat ik ook echt wel een mindere longcapaciteit heb onderhand. Met hen overleggen is helaas geen optie, 0 begrip. Dan maar zo.

5 jaar geleden

Ik sta ook in de verkoop, die mondmaskers zijn een hel! Maar klanten zijn echt idioten, zet je een stap naar achter zetten ze gelijk een stap mee... iedereen betaald cash waardoor ik een tube ontsmetting per dag moet gebruiken, en ik weet dat ik in mijn privé goed oplet, maar mijn baas is nogal ne sociale, die komt gemakkelijk binnen de meter afstand in zijn prive en naar mij toe... dus het is hopeloos... denk dat wij nog zoveel kunnen oppassen als we willen, je moet maar eens pech hebben

5 jaar geleden

Met 28 weken verlof in de zorg? Nou mocht ik willen! Weet niet waar je dat vandaan haalt hoor

5 jaar geleden

Gelukkig kon ik in België op 26 weken met verlof. Super blij mee. Werk ook in supermarkt.

5 jaar geleden

Reactie op KinaVince

Gelukkig kon ik in België op 26 weken met verlof. Super blij mee. Werk ook ...
Met 26 weken al? Hoelang heb je in belgie recht op verlof dan?

5 jaar geleden

in werk in de zorg maar daar heb ik nog nooit van gehoord met 28 weken mey verlof

5 jaar geleden

Reactie op bool

in werk in de zorg maar daar heb ik nog nooit van gehoord met 28 weken mey ...
Dat is alleen als je geen andere werkzaamheden kunt uitvoeren en je in contact komt met corona.

5 jaar geleden

Reactie op SaNoy

Dat is alleen als je geen andere werkzaamheden kunt uitvoeren en je in cont ...
Ik werk ook met corona patienten en mag nog steeds niet met 28 weken met verlof hoor...😏 doe gewoon al mijn werkzaamheden nog

5 jaar geleden

Zie website RIVM: Zwangerschap en werk: Als je zwanger bent, kun je gewoon je werk blijven doen. Houd je aan de maatregelen. Als je zorgmedewerker bent, kan het zijn dat je werkgever een eigen beleid voor zwangeren heeft opgesteld, vooral voor zwangeren vanaf 28 weken. Vraag er naar bij je werkgever. Vanaf 28 weken kan een besmetting bij zwangere vrouwen ernstiger verlopen. Daar doelt TS op denk ik. Als je je zelf zorgen maakt, bespreek dit dan met je verloskundige en werkgever. Misschien kun je op rustige tijden werken in de supermarkt waar je werkt? Geen weekenddiensten bijvoorbeeld en ochtenden of juist avonden (als je dat trekt). Of misschien zijn en kantoortaken die je kunt doen in plaats van continu op de vloer?

5 jaar geleden

Ik werk ook met corona patienten en mag nog steeds niet met 28 weken met ve ...
Dan zou ik toch eens met je leidinggevende om tafel gaan. Kijk maar bij het rivm oa.

5 jaar geleden

Reactie op lisa van hees

Met 26 weken al? Hoelang heb je in belgie recht op verlof dan?
15 weken maar is te zien waar je werkt. Ik werk bij diensten aan huis en wij zijn verplicht om na het tweede trimester te stoppen. Dit noemen ze profylactisch verlof en wordt uitbetaald door de ziekenfonds. Na mijn bevalling heb ik dan nog 14 weken. En dan kan je nog ouderschapsverlof bijnemen.

5 jaar geleden

Ik werk ook met corona patienten en mag nog steeds niet met 28 weken met ve ...

5 jaar geleden

en zwangere heeft recht op vrijstelling van werkzaamheden waarbij de zwangere blootgesteld kan worden aan COVID-19-positief geteste of voor COVID-19-verdachte patiënten/personen en/of aan besmette materialen, of werkzaamheden verricht in een laboratoriumomgeving, indien zij zichzelf niet voldoende kan beschermen (= onbeschermd contact). >28 weken: Vanaf het 3e trimester geldt dat wanneer zwangere werknemers niet kunnen voldoen aan de ingestelde preventiemaatregelen zoals ≥ 1,5 meter afstand houden bij COVID-19-verdachte personen of bij COVID-19-bevestigde personen, zij passende werkzaamheden aangeboden krijgen waarbij deze afstand wel gewaarborgd kan worden. Dit staat geschreven op de site van het rivm.. bij ons op de afdeling mochten we kiezen als zwangere, wel of niet werken met covid patiënten. Maar goed,dat was ook nog in de beginperiode, waarbij nog veel onbekend is. Ik ben er niet bang voor maar ik zou het persoonlijk ook niet opzoeken.