6 Reacties
2 jaar geleden
Geprakt gaat hier ook goed maar stukjes is hij ook niet echt van. Wel brood en cracker en zo. Maar stukjes mandarijn of druif spuugt hij gelijk uit. Aardappels gaan dan wel goed maar de rest ook niet. Ik blijf gewoon wat geven en denk dat het wel een keer komt. En dus nog maar even wat prakken voor hem.
2 jaar geleden
Ik denk dat je dochtertje er dan gewoon nog niet aan toe is. Onze dochter heeft ook vrij lang brood geweigerd en gewoon eten was een drama. Potjes eten/fruit en knijpzakjes gingen als een malle. Maar zo ineens begon ze alles wat wij aten interessant te vinden. Het begon met lekkere dingen (koekjes, toetjes, frietjes, etc). Nu eet ze eigenlijk alles wat los en vast zit. Behalve als ze de smaak niet lekker vind of als het qua structuur te taai is. Laatst had ik het velletje om de verse worst laten zitten en dat vond ze maar niks.
Ik zou het gewoon aan blijven bieden en soms misschien ook iets wat jullie eten (iets lekkers). Dan volgt de rest vanzelf denk ik.
2 jaar geleden
Lekkers wil ze altijd hebben, ze hapt hele stukken koekje, krentenbol, appeltaart, cake, zelfs worstenbroodje weg. Maar bij het avondeten wil ze gewoon niets proberen… zelfs geen frietje dus..
Ze mag alles proeven, zelfs als het wat slechter is ;).
Vandaag ook weer op de opvang, ze eet geweldig haar boterham, maar nu lag er een plakje worst op in plaats van iets smeuïgs en dan wordt het meteen weggegooid.
Vanavond wijst ze continu naar ons eten maar als ik dan iets geef gooit ze het weg, trekt haar hoofd weg, niks moet ze er van hebben.. heel gek blijf ik het vinden.. haar potje wat ik dan daarna maar weer opwarm en haar yoghurt daarna gaan hap slik weg…
2 jaar geleden
Reactie op Bissie
Lekkers wil ze altijd hebben, ze hapt hele stukken koekje, krentenbol, appe ...
Echt heel herkenbaar! Het begint bij eerst alle lekkere dingen. Pas veel later kwamen de groentes, fruitstukjes en avondeten is pas sinds een week of 2 dat echt goed gaat. En inderdaad alles gepureerd/smeuïg, yoghurt ging er als een malle in.
Bij ons is kaas/worst sowieso op brood echt nog een no-go. Vrijwel niks wil ze erop hebben, behalve chocopasta en af en toe pindakaas. Ik heb me er gewoon bij neergelegd. Een aantal dingen kun je niet afdwingen bij kinderen en er een strijd van maken is het laatste wat ik ga doen. Niet dat ik bedoel dat je dat doet hoor, maar dat is hoe wij er nu in staan. Ik zeg dit puur door ervaring in onze familie en welke ellende dat ik daarbij gezien heb😥
Mijn ex schoonzus heeft haar dochtertje nooit iets anders aangeboden als potjes en ging vanaf 2,5jr toen ze een relatie kreeg met mijn broer wel ineens allerlei eisen stellen aan haar dochtertje. Met een strijd om letterlijk alles qua eten tot gevolg. Met als gevolg daarvan dat haar dochtertje thuis niks meer wilde eten en dat bijna 2 weken lang heeft vol gehouden. Ze waren toen ten einde raad en onder het mom van papa en mama moeten werken heeft mijn moeder tijdelijk even de zorg overgenomen met name rondom eten. Toen kon ze ineens wel gewoon met de pot mee eten en was de cirkel doorbroken. Helaas bleef mijn schoonzus haar dwingen en straffen rondom eten. Zo sneu eigenlijk... Dus vandaar dat ik heel erg ben van 'het komt vanzelf'. Natuurlijk moeten ze gezond eten en mag je als ouder af en toe best wat verwachten. Maar qua eten nu vooral leuk houden, blijven aanbieden en zo niet dan niet 😊