36 Reacties
2 jaar geleden
Hier kletst ze al behoorlijk wat,
Papa, mama ja nee opa oma nietdoen eten drinken appel hond poes poep bah die kom vogel boom vies poesen(poetsen) boem pijn auw fiets auto beer aap eend bank stoel die pop baby boven koekie boekie kuffel (knuffel) kus tuttie. En en paar namen van sommigen🤭
2 jaar geleden
Hier papa, mama, jaja = kaya = onze kat en alle andere katten 🤣, eten, appel, op, af, uit, ja, nee, bal, bah, schommel, yoghurt, ezel, brood, auto, fiets, vest, opa/oma.
Sommige lange woorden natuurlijk niet helemaal goed, bijv. schommel = ochel, yoghurt = oghurt etc.
Vast nog wel meer wat ik nu niet kan bedenken. ☺
2 jaar geleden
Hi, ik snap je helemaal. Mijn dochter zegt alleen papa en mama, maar echt alleen als het haar uitkomt. Dus soms maanden/weken niet. En verder niks, ook geen dieren geluiden. Wel brabbelen! Volgens het consultatiebureau had ze al het e.e.a aan woorden moeten zeggen. Voor nu hebben wij een eind juni een afspraak bij de kno arts een check voor haar oortjes misschien dat haar spraak daarin nog niet op gang is en een afspraak bij kind en communicatie. Wij hebben ook een verwijzing naar de logopedie, maar dat ging ons een stap te ver voor haar leeftijd van 18 maanden en dat hebben wij toch nog even geparkeerd tot de afspraak geweest is. Ik maakte mij mega veel zorgen, maar heb het gelukkig los gelaten. Elk kind is anders. Ze liep al vrij snel met 10 maanden en een ander kindje loopt pas met 1,5 jaar en dat is ook met taal denk ik dan maar.