36 Reacties

2 jaar geleden

Hier is het papa, oma, mama, die, hallo, auto, rijden, bal, opa, oes(poes), ijs, dank, eten, ko, (onze kat) Daarin tegen loopt hij nog niet los. Ik heb ooit wel eens gelezen dat ze of sneller lopen of sneller woordjes zeggen.. het komt vanzelf 🙂

2 jaar geleden

Ze zegt sinds gisteren oes (=poes) 😍

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Ze zegt sinds gisteren oes (=poes) 😍
aw wat lief. Proberen dit hier ook. Ook veel poesjes mauw zingen. Maar zij gay toch echt voor hondje waf versie

2 jaar geleden

Hier begint ze ineens allemaal namen te zeggen van kindjes van de opvang, nichtjes/neefjes enz. Zo leuk om te zien hoe blij iedereen is als ze hun naam zegt 😃

2 jaar geleden

Hier haai tegen iedereen die ze tegenkomt. Verder kon ze mama papa en die zeggen maar nu is het vooral haai. Ow gisteren zei ze hallo uit het niets. Ze brabbeld wel mega veel en hard🙉

2 jaar geleden

Hier zegt ze o.a. papa, mama, oma, opa, open, dicht, aap, beer, poepen, miauw, mooi, mier, nee, ja, en dan ook wat in mijn taal als njet, da, gochu, dai dai, baba, deda. Volgens mij vergeet ik nog best wat woordjes.

2 jaar geleden

Hier komt ze nog niet verder dan papa, eten en slapen. Tsjah, waar het hart vol van is🤣 Verder brabbelt ze enorm veel. Het zal vanzelf wel komen.

2 jaar geleden

Hier kletst ze al behoorlijk wat, Papa, mama ja nee opa oma nietdoen eten drinken appel hond poes poep bah die kom vogel boom vies poesen(poetsen) boem pijn auw fiets auto beer aap eend bank stoel die pop baby boven koekie boekie kuffel (knuffel) kus tuttie. En en paar namen van sommigen🤭

2 jaar geleden

Mijne zegt alleen hallo en do wat bij ons licht betekent 😄 en alle eten en drinken is toeftoef😄 en papa. Mama zegt hij alleen als hij huilt. Verder is zijn speelgoed neng neng dus idk wnr hij echte woordjes gaat zeggen ahaha

2 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Mijne zegt alleen hallo en do wat bij ons licht betekent 😄 en alle eten en ...
Oh en Dag zegt hij ook

2 jaar geleden

Hier papa, mama, jaja = kaya = onze kat en alle andere katten 🤣, eten, appel, op, af, uit, ja, nee, bal, bah, schommel, yoghurt, ezel, brood, auto, fiets, vest, opa/oma. Sommige lange woorden natuurlijk niet helemaal goed, bijv. schommel = ochel, yoghurt = oghurt etc. Vast nog wel meer wat ik nu niet kan bedenken. ☺

2 jaar geleden

Jaaaaa we hadden ineens 2 dieren geluiden vanochtend met puzzelen hihi voor paars en oehhh voor koe. 500x het zelfde dieren boek heeft toch wat gedaan 😂

2 jaar geleden

Hond van de buren was buiten aan het blaffen! Meisje woef? Woef woef! Dus mama, papa, die, hey, haai, en nu woef. De eerste 3 woorden zegt ze bijna niet meer...🤨 wel veel brabbelen en jammeren😑

2 jaar geleden

Mijn zoontje zegt papa en mama, maar dat soms niet. Roept vooral veel : ieeeeeeeeh. Haha

2 jaar geleden

Hi, ik snap je helemaal. Mijn dochter zegt alleen papa en mama, maar echt alleen als het haar uitkomt. Dus soms maanden/weken niet. En verder niks, ook geen dieren geluiden. Wel brabbelen! Volgens het consultatiebureau had ze al het e.e.a aan woorden moeten zeggen. Voor nu hebben wij een eind juni een afspraak bij de kno arts een check voor haar oortjes misschien dat haar spraak daarin nog niet op gang is en een afspraak bij kind en communicatie. Wij hebben ook een verwijzing naar de logopedie, maar dat ging ons een stap te ver voor haar leeftijd van 18 maanden en dat hebben wij toch nog even geparkeerd tot de afspraak geweest is. Ik maakte mij mega veel zorgen, maar heb het gelukkig los gelaten. Elk kind is anders. Ze liep al vrij snel met 10 maanden en een ander kindje loopt pas met 1,5 jaar en dat is ook met taal denk ik dan maar.

2 jaar geleden

Yeeeey we hebben oh oh en dag dag erbij en bumba 👌