12 Reacties

5 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee, maar kan ik zou bespreken of ze vervanging heeft in geval van ziekte/coronaverschijnselen/andere bevalling, of alles vergoed wordt, wat haar contacten met het ziekenhuis zijn bij evt complicaties en met welke kraamzorgorganisaties ze samenwerkt. Ook zou ik referenties opvragen.

5 jaar geleden
Reactie op Yes25
Ik heb er geen ervaring mee, maar kan ik zou bespreken of ze vervanging hee ...
Ik beval in het ziekenhuis hoor

5 jaar geleden
Reactie op Yes25
Dan heb ik het verkeerd begrepen, denk ik. Een vroedvrouw is toch de verlos ...
Ik zou een vroedvrouw moeten contacteren maar snap de voordelen er niet van vandaar mijn vraag

5 jaar geleden
Die kan voor of na je bevalling aan huis komen om bijv. te helpen met borstvoeding, reflux, slapen,... Je kan ze voor allerhande zaken inschakelen. In België is het via mijn ziekenfonds (CM) voor 9 bezoeken volledig vergoed. Ik heb ze al eens laten komen voor een gesprek ivm borstvoeding. Ik ga ook nog eens een afspraak maken voor een consult ivm de bevalling, nu dat alle infoavonden zijn afgelast owv corona. 🙄

5 jaar geleden
Reactie op Fem_x
Verloskundige (vroedvrouw) is aanwezig bij de bevalling en begeleidt het. O ...
En is dat verplicht een vroedvrouw ?
En is een kimono online besteld hangt nu in mijn kast was voor de shoot aangekocht

5 jaar geleden
Reactie op Kathds
Die kan voor of na je bevalling aan huis komen om bijv. te helpen met borst ...
Ok dankuwel voor de info maar is dot eigenlijk verplicht ?

5 jaar geleden
Ik heb ook een zelfstandige vroedvrouw. Zij helpt je inderdaad door je zwangerschap, tijdens de bevalling en na je zwangerschap (voor: urine-controle, uitleg over bevalling, bloeddruk, luisteren van harttonen baby, ... Na bevalling: verzorgen van mijn wonde, nazicht van borsten op vb. tepelkloven, controle van baby, informatie geven en helpen bij verzorging baby,...).
Ik beval in het ziekenhuis en heb daar wel andere vroedvrouwen, maar thuis heb ik steeds dezelfde.
Of het verplicht is weet ik niet. Ik heb precies nooit anders geweten dan dat de gynaecoloog aanwijst op een vroedvrouw (België).