40 Reacties
5 jaar geleden
Naar mijn weten: of je nou zwanger bent of niet, als je ziek wordt in je vakantie, mag je dat altijd melden en worden je vakantiedagen omgezet in ziektedagen... lijkt me sowieso niet dat je die "gewoon kwijt bent".
5 jaar geleden
Volgens mij ook afhakelijk of je wel gewoon op vakantie gaat of dat je bijv echt thuis moet blijven omdat je te ziek bent. Meestal wordt zoiets dan besproken met de arboarts en HR manager. Zal per situatie anders zijn..
5 jaar geleden
Bij mij op mijn werk weten ze vd situatie. (Fysiek zwaar job) ik heb ook al verlof ingepland in oktober. Maar waarschijnlijk haal ik dat niet. En word deze verzet van zodra ik het meld. Dan ga ik eerst op verlof, alle dagen opwerken. En dan op ziekekas (België). Tot wanneer de zwangerschapsverlof kan beginnen. (22sept. was bij mij het vroegste)
Raar dat ze dat bij u ook zo niet kunnen doen? 🤨
5 jaar geleden
Ik zou me er zelf niet prettig bij voelen om een half jaar niet op werk te zijn en ook nog eens mijn vakantie uren mee te nemen.
5 jaar geleden
Ik zou het inderdaad even overleggen met de Arbo. Ik snap de reactie van je werkgever wel, en als je nou deels in de ziektewet zou zitten dan is het anders natuurlijk. Maar nu jij volledig in de ziekte wet zit lijkt het mij dat je je vakantie dagen gewoon terug krijgt mits je thuis blijft deze weken.
5 jaar geleden
Die mogen ze niet zomaar inhouden, zeker niet omdat de ziektewet ivm zwangerschap door het uwv betaald wordt. Het kost je baas al niks, dus als jij dan je vakantiedagen moet inleveren betaal je extra zeg maar, hier moet je absoluut niet mee akkoord gaan hoor.
5 jaar geleden
Je bent ze niet kwijt ziek is ziek en vakantie is vakantie dus als je niet op vakantie gaat hoor je alles terug te krijgen. Zelf in meerdere mt's gezeten dit is wat het is tenzij in je contract anders vermeld staat
5 jaar geleden
Dat is afhankelijk van of je wel of niet op vakantie gaat. Wanneer je mrt ziektewet bent, maar je wilt wel op vakantie gaan moet dit in overleg met je leidinggevende. Die mag dan besluiten dat je wek je vakantie dagen kwijt bent. Maar wanneer je thuis blijft, omdat je vanwege ziekte ook daadwerkelijk niet op vakantie kan dan krijg je jou vakantie uren gewoon terug
5 jaar geleden
Ik zit nu ook in de ziektewet door de zwangerschap. Nu zouden we met de bouwvak verplicht 3 weken op moeten nemen. Alleen is het zo als je ziek bent dat je die uren niet op hoeft te nemen... Tenzij je echt op vakantie zou gaan. Het is namelijk ook zo als je op vakantie gaat en je word ziek en je hebt een doktersverklaring dan zou je gewoon je vakantiedagen terug kunnen krijgen. Wel moet je dit dan aangeven bij de werkgever...
5 jaar geleden
Toen ik in de ziektewet zat voor een whiplash waren geplande vakantiedagen gewoon vakantiedagen of je moet ze terugtrekken dan kunnen ze niets
5 jaar geleden
Iedereen zegt hier "ziekte is ziekte" maar zwanger zijn is niet gelijk aan ziek zijn. 🤨 Ik kan op den duur mijn job niet uitoefenen (heel veel heffen enzo, al heb ik vorige week weer 2 dingen laten schrappen waar ze me niet meer gaan opzetten.), en zal daarom op ziekteverlof moeten gaan omdat de zwangerschapsverlof pas kan beginnen op 22 Sept. (Voor mij toch) na de bevalling ga ik eventjes werkloos zijn (voordelen van intrimmer te zijn, al moet ik niet 'overdrijven' met wanneer ik terug ga werken.)