Ik heb een probleempje met mijn opvang. Onze zoon van 3,5 is echt wel goed zindelijk. Als in soms een ongelukje met ontlasting maar voor plassen gaat je zelf naar de wc en doet dit ook ruim optijd. Hij doet wel alleen zonder de luier aan, heeft hij de luier om dan doet hij het daar gewoon allemaal in. Dan kan je hem tussendoor naar de wc doen, maar dan heeft hij vaak net iets gedaan of je hebt net geluk en hij wilt plassen op de wc.
Wat is nou het probleem zou je denken?
Nou de opvang heeft dus blijkbaar een policy dat een kind pas zonder luier mag als hij aangeeft dat ie naar de wc moet met de luier aan. Daarbij heb ik hem dus vanmorgen gebracht omdat ik merk dat als ik zeg dat hij goed genoeg zindelijk is om hiermee aan de slag te gaan op de opvang dat ze daar echt nooit wat mee doen. Nou reageerde die leidster echt fel tegen mij dat hij niet mag komen zonder luier zonder ooit eerder over de reden te hebben gesproken. Ik ben hier echt niet blij mee. Want thuis is hij zonder luier, alleen tijdens het slapen en een langere auto rit of iets spannends dan heeft ie een luier om. En dat gaat goed. En hij gaat maar twee dagen in de week naar de opvang. Maar ik wil gewoon dat de moeite die mij zoon erin stopt niet voor niks is.
Wat zouden jullie doen?