Goedemorgen,
ik zit even te twijfelen wat handig is en moet even gal spuwen.
Ons zoontje (3 jaar) geeft vanaf afgelopen zondag erg goed aan dat hij moet plassen.
Is zondag ook de hele dag droog gebleven (met luierbroekje aan).
Maandag op de opvang een dag niet, hij gaf bij ons ook aan dat wij moesten helpen met plassen.
Aangegeven dat de leidsters ook mogen helpen.
Dit ging dinsdag goed, de hele dag droog gebleven, alleen om 15:00 een kleine plas in de luier).
Toen met de eigenaar van de opvang gesproken, wat wijsheid is. Die gaf aan dat hij deze week nog met luier moest om te kunnen wennen. Maar ze liet ook vallen dat ze nu met een ander kindje bezig is om zindelijk te worden. Dus het kwam bij mij heel erg over alsof ze er geen 'tijd'voor had om hem er ook bij te hebben.
Gisteravond en vanochtend ook op wc geplast en heb besloten toch de luier uit te doen. Dit ook aangegeven bij de opvang. Nu krijg ik net een berichtje dat er gisteren met de eigenaar dus afgesproken is de luier aan te houden deze week. Dus hebben ze hem meteen een luier aan getrokken.
Hij is tot nu toe nog wel droog en een kleine plas in de luier.
Geeft wel telkens aan dat hij moet plassen.
Ik vind dat logisch dat hij dat doet, omdat hij een luier aan heeft en dus een 'vangnet' heeft.
Ik ben hier best wel geirriteerd over omdat nu mijn beslising ondermijnd wordt.
Ik had schone kleding in de tas gedaan en ook aangegeven dat als hij 1 of 2 ongelukjes had of niks aangaf hij de luier weer aan kon.
Wat is handig? Ik weet zeker dat hij dit kan. Mijn man staat hierin ook niet achter mij. Geef aan dat als hij een keer poept, we weer van vooraf aan kunnen beginnen. Ook aangegeven bij man dat zindeljk worden van ontlasting vaak langer duurt.
Heb nu echt het idee dat ik bar slechte keuzes maak.
Kan mij nog herinneren dat vorige zomer ik de opvang gevraagd had wat hun beleid hierin in.
Andere eigenaar (twee mensen doen het samen) gaf aan dat als het kind dus aangeeft dat hij./zij moet plassen en droogt blijft thuis wij hem/haar zonder luier konden brengen. Dus ik begrijp het niet helemaal meer.
Maak ik het groter dan het is, of..?