4 Reacties

2 maanden geleden

Persoonlijk zou ik een stapje terug doen! Bij mijn zoontje zijn we een half jaar geleden ook begonnen en ging ook vrij goed tot een bepaald punt en toen ging het alleen maar slechter, hij wilde absoluut niet meer zonder z’n luier. Nu sinds eind vorige week kwam hij uit bed en zei dat hij zonder luier wilde. Hij is toen van donderdag tm maandag droog geweest. Dinsdag wilde hij perse een luier aan want alles was hem teveel. Nu vandaag weer gewoon droog gebleven zonder luier. Ook wil hij erg veel zelf doen en mag ik hem absoluut niet pushen anders schiet hij soort van op slot en gaat het telkens fout. Poepen vind hij nog wel een ding, dus kan je niet helemaal helpen met je vraag. Alleen mijn kleine beetje ervaring delen. Misschien dat het cb iets kan helpen?

VRIEND

2 maanden geleden

Ik zou ook weer luier aan doen. Eerst weer wat rust in de tent, geen paniek en de frustratie weg. Dan over 1 of 2 maanden weer proberen. Zou de wel af en toe vragen ze op potje wil maar ook 'nee' accepteren.

2 maanden geleden

Maak het leuk en ontspannen. mijn dochter geniet van de 1 op 1 tijd en dan een boekje lezen. Ook ging haar voorkeur in het begin uit naar een potje. Nu gaat ze voor het poepen op de wc met verkleiner en vindt ze het leuk dat ze er met een trapje zelf op kan klimmen. Kijk naar wat je kindje leuk vindt en maak er een gezellig momentje van. En geef keuzes, wil ze een luier aan? Dan een luier aan. Zo niet dan niet. Plus vaste momenten kan helpen. in het begin gingen wij voor elke maaltijd/hapje. Nu geeft ze het zelf aan. Succes!

2 maanden geleden

Reactie op K10392

Persoonlijk zou ik een stapje terug doen! Bij mijn zoontje zijn we een hal ...
Hier precies zo, “dwang “ werkte averechts en hij trok zich terug in z’n schulp. Daarna tijd helemaal niets meer mee gedaan. Kwam pas ineens uit zichzelf met ik kan zonder luier en sindsdien gaat het super! Nauwelijks ongelukjes. Na paar dagen wilde hij wel de luier weer om ik denk omdat het best intensief was maar gewoon uit gelaten en dat gaat wonderbaarlijk goed! 😊