93 Reacties

één jaar geleden

Yinthe verstopt ze dan gaat ze in een hoekje staan dan doet ze Daar aan merk je dat ze zindelijk gaat worden in de ochtend gaat goed en in de avond gaat het mis

één jaar geleden

Heb je een beloningssysteem? Wij hebben bijvoorbeeld een kaart met een coole tractor erop (voorbeeld kaart) en dan stickers erbij -> Bekijk Beloningssysteem Jongen - Zindelijkheidstraining kind - 20x beloningskaart - 120 stickers - Plasdiploma - Beloningsstickers op: https://www.bol.com/nl/p/beloningssysteem-jongen-zindelijkheidstraining-kind-20x-beloningskaart-120-stickers-plasdiploma-beloningsstickers/9200000133239263?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Dan kan je zoontje die erop plakken wanneer ie op het potje heeft gezeten.

één jaar geleden

Het feit dat hij al 3x geplast en 1x gepoept heeft zegt al een heleboel! Laat het aan hem zien van als er iets in het potje zit en laat dan merken dat dat de bedoeling is. Ik heb mijn dochter ook met 1,5jaar voor t eerst op t potje gezet en ze is nu met 2 jaar overdag zindelijk. ‘S nachts is ze de helft van de tijd ook droog maar ze krijgt nog wel een luier om met de dutjes en snachts. Ik heb haar in het begin gewoon elke 2uur op het potje gezet. Dan gewoon een boekje gaan lezen of met wat speelgoed samen spelen. En dan na 10 minuten ofzo eraf en als ze iets had gedaan dan kreeg ze applaus enzo dus dat vond ze wel leuk en toen had ze het ook snel genoeg door. Nu begint ze het een beetje zelf aan te geven maar meestal zeg ik gewoon tegen haar van kom nu even op het potje en dan gaat ze direct plassen. Eerder duurde het even omdat ze even moest ontspannen maar nu heeft ze wel door hoe het moet.

één jaar geleden

Wij zijn vandaag begonnen met zindelijkheidstraining. Vanmorgen uitgelegd en de beloningdkaart op de kast geplakt en meteen de luier uitgedaan. 1ste keer een plasje in zijn onderbroek. Daarna 1x op het potje geolast en daarna ook al 1x gepoept. Daarna helaas wel een natte onderbroek. Daar was hij zelf heel verdrietig over dus ik denk wel dat hij snapt hoe het werkt. Inmiddels is de eerste beloningdkaart vol 3 stickers en kreeg hij een klein cadeautje. De volgende kaart met plek voor 5 stickers hangt klaar is die vol krijgt hij weer een klein cadeautje. Dan heb ik ook nog kaarten met 7 en 9 hokjes. Ik heb nu een wekkertje op 30 minuten staan en als die gaat gaan we proberen te plassen. Als dit goed gaat gaan we de tussentijd vergroten.

één jaar geleden

Reactie op Colet

Wij zijn vandaag begonnen met zindelijkheidstraining. Vanmorgen uitgelegd e ...
Miss domme vraag maar welke maat onderbroek moeten we kopen voor een 2 jarige?

één jaar geleden

Reactie op labelle

Miss domme vraag maar welke maat onderbroek moeten we kopen voor een 2 jari ...
Wij hebben ook onderbroeken gekocht laatst, vandaar dat ik reageer :-) maar je kunt het gewoon kopen in z’n eigen kledingmaat. Bij de Hema heb je bijvoorbeeld onderbroekjes en hemdjes in maar 92. Die heeft onze zoon nu.

één jaar geleden

Reactie op labelle

Miss domme vraag maar welke maat onderbroek moeten we kopen voor een 2 jari ...
Oh sorry niet zoveel meer op dit forum maar mijn zoontje draagt maat 92 van de zeeman is nog wel wat aan de ruime kant zonder luier maar kleiner is bijna niet aan te komen.

één jaar geleden

Wat een uitdaging dit 😅 ons zoontje is een goede drinker en plast dus veel! En lekt dus vaak door met luier aan (binnen een uur). Dus gestart met zindelijkheidstraining,. Vanmorgen 1x mis, hij was verdrietig. Driekwartier later een succes! Echter 10 minuten later plaste die weer in zijn broek. Toen ook op het potje geplast. Weer een uur verder nog 2x in zijn broek geplast. Straks als hij gaat slapen maar even een was aanzetten...

één jaar geleden

Reactie op Willieburg

Wat een uitdaging dit 😅 ons zoontje is een goede drinker en plast dus veel ...
En nu alweer 2x mis.. en tussendoor nog een keer op het potje gezeten maar niks...

één jaar geleden

Laten jullie het kind nu in onderbroek lopen? Is koud toch? Ik weet niet hoe ik hiermee moet starten

één jaar geleden

Reactie op labelle

Laten jullie het kind nu in onderbroek lopen? Is koud toch? Ik weet niet ho ...
Hier in een onderbroek en een makkelijke broek die ze zelf uit kan doen. Als ze de broek niet aan wil, dan niet.

één jaar geleden

Reactie op labelle

Laten jullie het kind nu in onderbroek lopen? Is koud toch? Ik weet niet ho ...
Wij hebben vloerverwarming dus de eerste 3 dagen inderdaad in de onderbroek en de verwarming lekker aan. Nu gewoon weer een broek erover heen. Hij is inmiddels soort van zindelijk. Zolang wij het potje optijd aanbieden houd hij een droge broek. Maar zelf geeft hij nog niet aan wanneer hij moet plassen

één jaar geleden

Sorry een vraag is dit voor iemand herkenbaar? Onze dochter van nog geen 2,5 heeft nogal de neiging om boos te worden als het niet lukt. Ik vind het lastig hoelang ik haar erop moet laten want omdat het niet lukt wil ze er niet vanaf. Typisch iets voor haar ze wil het dan net zolang oefenen tot ze het kan, dat heeft ze met meer dingen En twijfel of ze baat heeft bij de luier uitlaten en zon oefenbroekje aan.... is dit herkenbaar voor iemand? Of heeft iemand ervaring hiermee?

één jaar geleden

Reactie op Miertje08

Sorry een vraag is dit voor iemand herkenbaar? Onze dochter van nog geen 2, ...
Als ze nog niet op de wc wil zou ik het niet doen. Nu vooral luchtig houden en lukt er iets jeej!! Lukt het niet dan goed geprobeerd. Hou het kort en zorg dat ze geen angst voor de wc krijgt. Gaat ze boos worden benoemen dat je het straks nog een keer kan proberen. Geeft ze zelf aan dat ze naar de wc wil.?

één jaar geleden

Ik geef mijn meisje gewoon een luier aan en vraag elke keer moet je passen moet je poepen? Soms geeft ze het zelf aan. Poepen gaat goed op de wc. Plassen wat minder. Komt vanzelf wel.

één jaar geleden

Reactie op Miertje08

Sorry een vraag is dit voor iemand herkenbaar? Onze dochter van nog geen 2, ...
Luna kon toen ze net begon ook heel lang blijven zitten en wilde dan ook niet van het potje af. Dan gaven we haar gewoon een vormenstoofje of boekje en mocht ze zelf aangeven wanneer ze klaar was. Uiteindelijk wilde ze dan met wat anders spelen en moest ze er vanaf. Luna is zindelijk zonder een oefenbroekje gebruikt te hebben.

één jaar geleden

Reactie op Petra81

Als ze nog niet op de wc wil zou ik het niet doen. Nu vooral luchtig houden ...
Nee als ik haar eropzet wil ze er dus niet meer vanaf 😁 dat benoemen van straks nog een keer proberen doe ik wel maar helpt nog niet tegen de boosheid.

één jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Luna kon toen ze net begon ook heel lang blijven zitten en wilde dan ook ni ...
Ow no meen he dit nou doet haar tweelingzus weer het zelfde? Ik heb haar gewoon in haar onderbroek laten rondlopen. Na 4x ernaast of vergeten of iets wat er op leek (ze had gewoon niet door dat ze geplast had 3x) riep ze ooh gepoept, toen ze weer een mini plas deed bij de bank, ik vroeg haar wat moet je dan ookal weer doen rende ze naar het potje en heeft daar een grote plas gedaan. Ik denk dat ik het zo maar ga proberen de dweil staat in de gang maar had nu het idee dat het kwartje wel viel...

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Willieburg

Wat een uitdaging dit 😅 ons zoontje is een goede drinker en plast dus veel ...
Hier ook zo begonnen. Hoe gaat het nu bij jullie? Pff ik vind het echt pittig...

één jaar geleden

Reactie op KnR

Hier ook zo begonnen. Hoe gaat het nu bij jullie? Pff ik vind het echt pitt ...
Weet niet of de vraag in het algemeen was, vaak al 1x plasje per dag op de pot. Heel trots op haar plaskaart🤩