93 Reacties

één jaar geleden

Hier is het rampzalig 🫢 ze wordt er niet graag op gezet maar als we dat doen doet ze soms wel eens Pipi, uit zichzelf gaat ze er nooit opzetten en als we ze zonder pamper in r onderbroekje late. rond laten lopen plast ze gewoon waar ze staat… dan roept ze wel oh nee zodat we het weten en kunnen we r nog redelijk snel op zetten soms, maar het gaat dus niet goed 😅 De onthaalmoeder raadde aan om even te stoppen omdat ze na een week in r broek plassen zelfs niet meer reageerde op het feit dat ze in r broek deed… zijn nu weer terug gestart en we hopen het “schock effect” terug te krijgen. Hebben ook zo’n sticker kaart gaan halen waar ze al 1x op heeft kunnen stickeren, extra boekjes gaan halen… dus we zien wel 🤞🏻

VRIEND

één jaar geleden

Hier wil ze opeens helemaal niet meer op potje/wc bril verkleiner. Ach ja, speentje is er wel af... Potje later maar weer proberen:-). Ze zegt wel als ze plast en weet het op te houden. Want toen ze het wel.prima vond op potje te zitten deed ze steeds wel binnen minuut een plasje. Maar als ze er niet op wil (zelfsniet met omkoping met filmpje 😜) dan schiet het niet op.

één jaar geleden

Reactie op KirstenSam01

Hier is het rampzalig 🫢 ze wordt er niet graag op gezet maar als we dat do ...
Ja wij doen af en toe in het onderbroekje laten lopen als het boven niet gelijk lukt mag ze het beneden nog even proberen vaak roep ik dan om de 5 min 'als je moet plassen moet je naar het potje' de helft van de tijd gaat het goed, gisteren een poepje in haar onderbroek helaas. Dat gaat wel super moeilijk, ze begint dan te huilen en wil dan niet op de pot. We bedenken er wel wat voor :) we doen hier om de zoveel stickers een klein cadeautje. Ze slaapt nu voor de 2e nacht in haar grote bed dus we gaan gewoon door waar we mee bezig waren. Inmiddels meestal 2 plasjes op de pot tenminste 1. Ze geeft het ook nog niet echt aan

één jaar geleden

Reactie op KirstenSam01

Hier is het rampzalig 🫢 ze wordt er niet graag op gezet maar als we dat do ...
Ik heb een stickerkaart gemaakt, vast ook op internet te vinden

één jaar geleden

Wij hebben een zindelijk meisje wat op de opvang 1 a 2 keer per dag een ongeluk heeft. Zowel plas als poep. Thuis, onderweg, bij oma, tante noem het maar geeft ze heel goed zelf aan dat ze moet plassen of poepen, heel zelden heeft ze een ongelukje. Is dit een kwestie van volhouden of kunnen we nog iets doen zodat het op de opvang ook beter gaat?

één jaar geleden

Reactie op Firstbaby20

Wij hebben een zindelijk meisje wat op de opvang 1 a 2 keer per dag een ong ...
Hier ook herkenbaar. Ze durft daar in de drukte niet snel aan te geven dat ze naar de wc moet en ze is nog te klein om zelf naar de wc te gaan. Heb er ook geen oplossing voor en ze draagt daarom op de opvang nu wegwerpluiers, want die kan ze zelf uitdoen. 😖 Soms gaat het trouwens wel goed, als het plasmomentje voor de groep op tijd komt.

één jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Hier ook herkenbaar. Ze durft daar in de drukte niet snel aan te geven dat ...
Hier gaat ze mee naar de wc helaas nog niks raak....

één jaar geleden

Op het kdv hebben ze vaak (te)veel prikkels om optijd aan te geven dat ze naar de wc moeten. Komt vaker voor bij peuters dat ze langere tijd ongelukjes hebben. Juffen moeten er dan iets beter op letten dat die kinderen geholpen kunnen worden door een extra wc beurt te geven. Gewoon doorzetten en genoeg reserve kleding meegeven🥰. Hier ging het goed tot dat buikgriep langskwam en haar buik van slag raakte. Ze wil vaak op de wc, vaak ook poep op de wc. Ze heeft nog de tijd. Ze doet het prima.

één jaar geleden

Reactie op Petra81

Op het kdv hebben ze vaak (te)veel prikkels om optijd aan te geven dat ze n ...
Herkenbaar. Toen ze hier met 1,5 jaar flink ziek werd, moesten we ook opnieuw beginnen.

één jaar geleden

Vandaag begonnen met zindelijkheidstraining zonder luier aan. We deden al voor het slapen gaan een moment op t potje, en elke keer als het lukt mag ze een sticker op de kaart plakken. Ze weet ook heel goed dat we naar de Efteling gaan als hij vol is (dat vind ze heel leuk). Ben benieuwd hoeveel natte onderbroeken/broeken dit gaat opleveren vandaag🙈. Heb een wekker gezet om de 10 minuten waarbij ik even vraag of ze al moet plassen of poepen. Iemand nog verder tips over hoe we dit moeten aanpakken afgezien van wat hieronder al besproken is in dit topic? #spannend!

één jaar geleden

Reactie op Siemm

Vandaag begonnen met zindelijkheidstraining zonder luier aan. We deden al v ...
Wij gingen voor ieder half uur en lieten haar kiezen of ze op het potje of op de grote-mensen-wc wilde. Hier werkte continu vragen averechts, want dan werd de druk heel hoog, zei ze gewoon nee en plaste ze in haar broek.

één jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Wij gingen voor ieder half uur en lieten haar kiezen of ze op het potje of ...
Nou daar ben ik dus ook achter! Vragen werkt hier ook averechts. Eindstand is 4x in haar broek geplast, 4x op het potje geplast en 1x half in haar broek gepoept maar ‘afgemaakt’ op het potje. Best prima voor een eerste keer een hele dag zonder luier vind ik💪🏻. We komen er wel!

één jaar geleden

Reactie op Siemm

Nou daar ben ik dus ook achter! Vragen werkt hier ook averechts. Eindstand ...
Check ik wil dit binnenkort ook gaan doen

één jaar geleden

Wij zijn binnen een paar dagen echt 100 stappen verder! Ze heeft vandaag voor het eerst gepoept op het potje , vond ze voorheen echt doodeng, dus ik ben zo mega trots (en zij ook haha). En ze geeft het nu bijna altijd aan als ze moet plassen, soms als we druk buiten aan het spelen zijn dan heeft ze het niet altijd door, maar dat komt vanzelf wel. Voorlopig nog even de luier aan maar die is bijna altijd droog nu. (Ze zegt zelf nu ook ‘niet luier plassen, dan luier blegh, potje plassen!👌🏻) De eerste stickerkaart is in ieder geval al vol🤩

één jaar geleden

In de laatste 7 dagen slechts 1 accidentje eerder vandaag toen ze druk aan het buiten spelen was. Gaat hier super goed na de afgelopen maand kwade hysterische huil buien te hebben gehad toen we er gewoon nog maar over begonnen. Weet niet wat er veranderd is, maar zo blij hiermee 🙏🏻

één jaar geleden

Reactie op Siemm

Wij zijn binnen een paar dagen echt 100 stappen verder! Ze heeft vandaag vo ...
Wij wachten hier nog op het kwartje wat valt

één jaar geleden

Iemand tips voor wat je kan proberen als ze poepen op t potje/wc eng vind en t daardoor gaat ophouden om t maar niet te hoeven doen? :(

één jaar geleden

Reactie op Siemm

Iemand tips voor wat je kan proberen als ze poepen op t potje/wc eng vind e ...
Hier vraagt ze meestal om een luier wanneer ze moet poepen. Ze is verder helemaal zindelijk, ook tijdens haar middag slaapje en de nacht. Er komen nu af en toe momenten dat ze ook wel op het potje wil in te poepen.. geduld hebben denk ik... 🤷‍♀️

één jaar geleden

Wij moeten nog volledig starten 🙄 ik weet echt niet hoe. Starten in zijn blote poep of onderbroekjes aan? Dan moet ik ze eerst nog in huis halen. Derstraks potje naast mij gezet id wc maar had er geen interesse in. Gaat er meestal 2 sec op zitten en dan weer weg. We hebben nog tot eind augustus, dan gaat hij nr school.

één jaar geleden

Reactie op Siemm

Iemand tips voor wat je kan proberen als ze poepen op t potje/wc eng vind e ...
Even laten en niet pushen. Mijn zoontje was al ver voor zijn 2e verjaardag bijna zindelijk. Tot hij bang werd. Wij bleven het aanbieden, hierdoor werd het erger. Zelf dat hij zijn poep op ging houden en hij volledig verstopt zat (meerdere keren per maand). Op aanraden van de jeugdarts gestopt met potje neerzetten en ernaar vragen. Weer luier omgedaan en de angst om te poepen werd steeds minder. Hij wilde weer mee met ons naar de wc en doortrekken. Nu is de angst weer over en plast en poept hij sinds 2 weken weer op de wc. Wilde op het kdv opeens weer op de wc en thuis daarna ook weer. Push het vooral niet. Ik heb echt ervaren dat zelfs het vaak vragen en aanbieden averechts heeft gewerkt