93 Reacties
één jaar geleden
Iemand een tip ?
Mijn dochter wil eindelijk op de wc (met verkleiner) en heeft daar nu 2 keer ontlasting gehad. Wij trots, zij ook.
Nu is het zo dat ze in haar luier plast, dit benoemd "mama heb geplast" en dan pas naar de wc wil. Maar dan heeft het "geen zin" meer. We laten haar nu alsnog op de wc gaan en leggen dan uit dat ze als ze voelt dat ze moet plassen ze dit moet zeggen zodat ze op de wc kan plassen.
Maar weet ze al hoe ze dit moet voelen? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
één jaar geleden
Reactie op Elske
Iemand een tip ?
Mijn dochter wil eindelijk op de wc (met verkleiner) en he ...
Ik zou geen luier mee om doen. Mijn dochter had dit ook omdat de luier iets van gewoonte was denk ik. Op een moment haar luier gewoon afgelaten en haar duidelijk verteld dat ze geen luier om heeft en op tijd moet zeggen als ze moet plassen.
Ze heeft in t begin wel een paar keer een ongelukje gehad maar na een dag of 2 was ze steeds op tijd met zeggen
één jaar geleden
Reactie op Elske
Iemand een tip ?
Mijn dochter wil eindelijk op de wc (met verkleiner) en he ...
Onze dochter zegt ook wanneer ze plast, ie ee begin.
Wij doen ook (als het uitkomt) de luier uit. Dus als het lekker weer is en we in tuin spelen of als we al boven zijn even half uurtje voor slapen gaan.
Eerst plaste ze dan, dan direct naar potje maar natuurlijk te laat. Daarna liet ze wel paar druppels vallen maaar stopte direct om rest op plasje te doen. Toevallig heeft ze dit weekend voor het eerst 3 x uit zichzelf gezegt 'plasje op potje doen' en dan had ze daadwerkelijk plas. Mogelijk ook al wat druppels in luier laten lopen. Zo proberen wij kleine stapjes te maken.
één jaar geleden
Hier vorige week begonnen met zindelijkheidstraining. En na 1 keer z'n broek nat, ging hij zelf steeds naar het potje. We hebben dat beloond met heel veel enthousiasme, applaus en 1 sticker per plasje en bij 7 een cadeautje. Haha dat werd al gauw een duur grapje 🤣 de slimmerik deed een klein plasje voor de aandacht en de sticker en daarna weer een beetje voor de volgende 😂. Hij vond het in ieder geval helemaal leuk. Nu na een week is hij wakker zindelijk en geeft zelf aan dat hij moet plassen/poepen. Dit gaat al bijna alle dagen goed met een enkele keer een ongelukje (wat hij dan vreselijk vindt en in tranen is.. dus maken we vooral geen probleem van!). Met slapen doen we hem wel een luier om en die is smorgens ook nog niet droog.
één jaar geleden
Iemand nog tips rondom 💩 doen op het potje? 🙏🏻🤞🏻 houdt ze bewust op tot ze r pamper krijgt
één jaar geleden
Reactie op KirstenSam01
Iemand nog tips rondom 💩 doen op het potje? 🙏🏻🤞🏻 houdt ze bewust op to ...
Hier nog steeds hetzelfde probleem.. hebben nu een ‘poep’ sticker kaart gemaakt in de hoop dat dat interessant wordt.. voorlopig nog in de luier en plassen wel op de wc of potje
één jaar geleden
Reactie op KirstenSam01
Iemand nog tips rondom 💩 doen op het potje? 🙏🏻🤞🏻 houdt ze bewust op to ...
Misschien niet de manier waarop je het wilt maar vaak is het een kwestie van 1x doe en dan zijn ze erdoor heen. Dus wij hebben hier een speelgoed auto gekocht die onze zoom al heel lang wilde hebben. Die zichtbaar bovenop de kast gezet en uitgelegd dat hij die kreeg zodra hij op het potje een piep had gemaakt. Dit was binnen 1 dag gelukt.
één jaar geleden
Reactie op Elske
Doen jullie je kindje nog een luier(broekje) aan als je van huis gaat? Vind ...
Ja hier wel! Zeker als t een autoritje betreft🙈, ook lijkt die ‘zekerheid’ voor onze dochter nog even te werken waardoor ze er minder stress van krijgt en het langer kan ophouden!
één jaar geleden
Reactie op Elske
Hier doen we dat niet. Nog wel voor de nachtslaap. We waren laatst op een bruiloft waar ze bruidsmeisje was en daar wel voor de doorloop van de bruiloft.
één jaar geleden
Reactie op Elske
Ik neem dus voor (langere) autoritten het potje mee! Ideaal.
Laatst was er ergens geen toilet, maar waren we op een grasveld/bos, heb ik haar op haar hurken laten zitten en laten plassen. Gevolg daarvan was wel dat ze uiteindelijk in de speeltuin dr broek naar beneden trok en gewoon ging plassen daar hahaha.
Verder heb ik heel veel €0,50 en €1,00 op zak, zodat ze altijd ergens naar binnen kan rennen om te plassen.
Succes 🤞🏻
één jaar geleden
Reactie op S-a-m
Lastig he, ik denk ook dat ze het te spannend vind.
Wij hebben nu een stickerkaart gemaakt voor op t kdv, gewoon een kleine met 5 vakjes. Maar helaas nog geen geluk ;). Achja het komt vanzelf wel; hier durft ze thuis ook nog niet te poepen op het potje helaas. Dus voor nu houden we het op zindelijkheid thuis voor plasjes!