23 Reacties

2 jaar geleden

Gewoon proberen op het potje te zetten als jij ook gaat. En als het lukt dan enthousiast zijn. Doen wij ook en soms lukt het soms niet. Als die buiten rond loopt in de blote kont potje buiten zetten, en soms gaat die van ons er zelf op zitten. Ze hebben snel door wat de bedoeling is, en als dat is komt straks vanzelf dat signaal wel van o ik moet plassen.

2 jaar geleden

Als een kindje mee gaat naar de 馃毥 heeft hij zeker interesse is mij verteld. Mijn dochter doet dit al een hele tijd maar dacht ze is nog vrij jong ( 13 maanden was ze al ge茂nteresseerd) maar ze is nu 20 maanden en heb haar vandaag op de wc gezet en ze plaste! En daarna ook met een papiertje ging ze afvegen. Potje wilt ze ABSOLUUT niet! Haha. Dus vandaag gelijk z鈥檔 wc ding gekocht! Gaan het zien :)馃槝

2 jaar geleden

Ik volg. Mijn zoontje zoekt mij al een tijdje op, op de wc. En vroeg mij ook af, wanneer je het beste kan beginnen met zindelijkheidstraining

2 jaar geleden

Potje inderdaad eens proberen aan te bieden :) Mijn dochter gaf al vroeg aan dat ze moest poepen of had gepoept. Toen ook het potje ge茂ntroduceerd, maar die wal al snel vooral leuk om op te zitten, maar niet op de momenten van poepen. We merken nu ook dat de interesse weer minder is (al is alleen plassen ook niet mogelijk), ze geeft het niet meer zo aan, Potje is ook weg gezet. Msgn een fase, of zijn we toch wal snel gegaan. Later weer opnieuw proberen

2 jaar geleden

Ik ga het potje eens proberen!

2 jaar geleden

Reactie op Ro2020

Ik ga het potje eens proberen!
Ben benieuwd! Ik herken onze dochter in je verhaal! Wij verwachten in augustus onze tweede en ga er dan ook even niet zo intensief mee kunnen bezig zijn... Dus het is ofwel nu ofwel pas na de winter denk ik.

2 jaar geleden

Reactie op Kathds

Ben benieuwd! Ik herken onze dochter in je verhaal! Wij verwachten in augus ...
Ik laat hem sinds gisteren met z'n kleren aan op het potje zitten als ik ga plassen. Hij vind het wel leuk. Wil ook een papiertje om af te vegen. Deze week eens kijken wat er gebeurt als ik zn broek uit doe.

2 jaar geleden

Ons zoontje vindt het ook heel interessant op de wc. Wij verwachten in november onze 2e. Als mijn zoontje beter kan lopen, wil ik het potje erbij gaan zetten op de wc. Benieuwd wat hij daarvan gaat vinden.

2 jaar geleden

Hier ook een ventje dat heel goed verteld dat hij poept en ons altijd volgt naar de wc. We zetten hem wel eens op het potje maar dit heeft pas 1x per ongelijk een plasje op gevangen. Ik wil deze zomer echt een keer 2 weken uit trekken om echt te gaan trainen. Ik heb veel gelezen over luier uitlaten en een onderbroejr aan zodat ze voelen dat het nat wordt. Dit lijkt me zomers buiten fijner. Ook las ik laatst dat je de onderbroek onder de luier kan doen. Zodat ze de nattigheid wel voelen maar je bijvoorbeeld geen natte bank krijgt.

2 jaar geleden

Reactie op Colet

Hier ook een ventje dat heel goed verteld dat hij poept en ons altijd volgt ...
Ik lees dat ook wel eens idd, gewoon geen luier aan doen. Maar ben bang dat ik nu dan met mijn hoogzwangere buik de hele dag plas moet staan boenen hahah. Maar eerst een onderbroek en dan een luier is misschien wel een optie. M'n zoontje geeft het af en toe aan als ie gepoept heeft, maar plassen niet.

2 jaar geleden

Reactie op Ro2020

Ik lees dat ook wel eens idd, gewoon geen luier aan doen. Maar ben bang dat ...
Ja en evt tijdens het Buitenspelen, als jullie een tuin hebben. Even de tuinslang er over en de plasje zijn weg haha. Ik ben nu 25 weken zwanger helaas redelijk wat last van mijn lijf dus kies vaak de makkelijke weg hahaha

2 jaar geleden

Ik ben vandaag sireus begonnen aan zindelijheidstraining en gebruik toevallig dit boek. Ik zet haar op het potje sinds ze kan zitten en regelmatig met succes. Ondertussen trekt ze zelf d'r luier uit. Dus het was ook een beetje noodzaak

2 jaar geleden

Reactie op Suus196

Ik ben vandaag sireus begonnen aan zindelijheidstraining en gebruik toevall ...
Ben benieuwd of het werkt!

2 jaar geleden

Reactie op Colet

So far so good. Ontlasting doet ze alleen nog op het potje( wat al erg veel rotzooi scheelt) en verder is het een beetje 50/50 ongelukjes en plasjes op het potje. Ik ben ook benieuwd

VRIEND

2 jaar geleden

Hoe weet je of je kindje hier klaar voor is? Vandaag in blootje in de tuin met het warme weer. Potje ook buiten. Twee plasjes gedaan tijdens het spelen maar ze heeft het zelf niet eens door terwijl er een flinke straal met een boog uit komt 馃ぃ. Dus wachten nog wel. Maar heeft je kindje op een gegeven moment wel door dat ze bijv plassen?

2 jaar geleden

Nou, hier is het echt nog totaal niet aan de orde. Hij blijft mee rennen naar de wc en hij pakt wc papier om mij af te vegen 馃槄. Potje staat in de wc en hij gaat er wel op zitten maar hij doet er voor de rest niets mee.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is nu dat als hij een onderbroekje aan heeft thuis en hij past erin dan kijkt hij naar beneden en zegt hij oh nee. Dan rent hij naar het potje en gaat er met broekje nog aan op zitten. Ik zet hem er regelmatig op om te plassen dat is 2x per ongeluk gelukt. Dus ik toen heel hard juigen en iets lekkers gegegeven. Ik denk een goed begin dat het plassen een link is met het potje?

2 jaar geleden

Reactie op Colet

Ze is nu voor de 3e dag op rij helemaal droog geen ongelukjes en ze kan zelf onderbroek uit doen en gaan zitten en dat geeft ze ook zelf aan.

2 jaar geleden

Reactie op Suus196

Ze is nu voor de 3e dag op rij helemaal droog geen ongelukjes en ze kan zel ...
Wat goed zeg!

2 jaar geleden

weet iemand een leuk boek (voorleesboek) over potje enzo. Zijn er zoveel van 馃榿. Hier begint ze volgens mij soms door te hebben dat ze plast, dan kijkt ze op en wrijft ze over luier. Vandaag toevallig een plasje op het potje gedaan (veel gedronken en daarna lange tijd op potje gezeten en gespeeld).