24 Reacties

4 jaar geleden

Lieve ladries, vind het vreselijk wat je nu mee maakt. Jij zit niet fout maar hun en voral je vriend, jij hebt het uiteindelijk niet alleen gedaan idd maar hij ook hij hoort je nu te steunen. Ik zelf zit ook in een rot situatie nu. Me vriend en ik hadden gepland om zwanger te worden en nu beweerd hij dat dat niet zo is, hij wilt niet dat ik abortus neem maar hij is hier niet blij mee waardoor ik ook zwaar down er van ben. Weet zelf ook niet of ik nu door moet met deze relatie. Ik denk dat het beste voor ons is om alleen op te voeden want aan onze mannen hebben we zo te horen helemaal niks😢. En abortus moetje niet doen lieverd het is jou mooie cado en je kan het helemaal alleen er zullen vast wel familie vrienden er zijn om je te steunen je kan het. Heel veel sterkte 😘

4 jaar geleden

Het klinkt stom, maar volg je hart en maak een keuze waar je zelf helemaal achter staat. Veel sterkte!

4 jaar geleden

Eerst wat ik in jou situatie zal doen is dat stuk onbenul dumpen die jou zo respectloos behandeld. Hij is jou tijd niet waard als hij je behandeld als vuil. En je zus? Die heeft geen rede om boos te zijn en zich met jou te bemoeien dus trek je daar niets van aan. Het is jou leven en niet dat van haar. Verder zou ik vooral zelf heel goed nadenken over wat jij wilt en niet wat een ander wil. En ook even kijken na de situatie qua leeftijd , woning en werk of het haalbaar is voor jou om de kleine alleen op te voeden als je t graag zou willen houden moet je er natuurlijk wel voor kunnen zorgen Veel sterkte in deze situatie

4 jaar geleden

Mijn eerste zwangerschap heeft me ex me na de test op straat gegooid. Ik moest maar een abortus doen of vertrekken. Ik werkte bij hem dus kon me rekeningen niet betalen. Op dat moment woonde ik in België omdat ik erg veel schulden door me andere ex had. Ik heb de keus gemaakt gewoon naar een opvang huis te gaan in Nederland, schulden ofniet, ik heb het gedaan. Destijds 21 jaar. Geen contact met familie dus helemaal alleen. Heb me 6e maand een appartementje gekregen. En had alleen een baby kamer. Veeg je tranen weg, pak je ballen bij elkaar, en ga voor je kind. Ik heb inmiddels een nieuwe vriend die me eerste zoontje heeft geadopteerd. Me schulden zijn opgelost, en ik ben zwanger van de tweede. Hopelijk krijg je van dit verhaal de moed om voor jou en je prachtige baby te vechten! Ik zou me zoon voor geen miljoen willen missen!!!! ❤️❤️❤️

4 jaar geleden

Ach ik snap je zo goed. Helaas heb ik een hele verdrietige tijd achter de rug vanwege m’n ex. Het was een sprookjes relatie, maar toen we eenmaal samen woonde brak de pleuris uit. Hij was game verslaafd, super kort lontje en narcistisch. Van de hele relatie die ik dacht te hebben bestond niets meer. Het bizarre was dat ik wel ongepland zwanger was geraakt. Vanwege een onrustige baarmoeder moest ik even geen hormonen tot mij nemen. We deden het heel voorzichtig maar toch zwanger geraakt. In eerste instantie was dat niet erg maar doordat hij een wolf in schaapskleren was werd het een hel. Ik wilde niet verder met hem en eigenlijk ook een abortus. Het was gevoel versus verstand betreft de baby. Ook al zou ik de baby houden en niet kiezen voor abortus hij zou er alles aan doen dat ik mijn gezag zou verliezen voor het kindje en m’n leven verwoesten. Hij was verschrikkelijk met z’n woede buien en narcistische houding. Bizar dat ik hem geloofde in wie hij was. Ik wilde de relatie redden met therapie maar daar stond hij niet voor open. Hij heeft me uiteindelijk zwanger op straat gezet en verwachtte nog dat ik geen abortus zou ondergaan. Ik had helemaal niets meer, geen huis, geen spullen niks. Mijn fiets moest ik zelf terug geven die hij had gewonnen bij de postcode loterij. Daar sta je dan, terwijl je je hele hebben en houwe hebt verkocht en opgegeven voor de liefde die niet bestond. Ik heb 2,5 jaar geleden een abortus ondergaan en heb er heel veel verdriet van gehad. Ik kan het nog niet beseffen soms dat ik zo een wending in m’n leven heb moeten maken. Maar de abortus was de “beste” keuze uit liefde voor het kindje. Ook al wilde ik alle verantwoordelijkheid ervoor nemen, dit zou een hel worden. Een kind in strijd opvoeden is niet gezond. Ik heb veel zelf wrok gehad en een oceaan gevuld met tranen maar ik moest want ik was er anders zelf aan onderdoor gegaan. Als ik jouw verhaal zo lees dan hoop ik dat je er voor kan gaan. Besef heel goed dat je verder moet kijken dan alleen de baby. Nu ben ik in blijde verwachting met m’n vriend die geschenk uit de hemel is. Veel kracht en sterkte met de keuze.

4 jaar geleden

Ach ik snap je zo goed. Helaas heb ik een hele verdrietige tijd achter de r ...
Wat een heftige dingen heb je meegemaakt. Fijn dat je nu een lieve vriend hebt en dat je weer in blijde verwachting bent! Geniet daarvan! Ik wil wel even zeggen dat ik het niet verstandig vind om op basis van een korte schets v/d situatie te zeggen dat je hoopt dat deze meid ook voor abortus gaat. Op het moment dat je onbeschermde seks hebt, weet je dat je in verwachting kan raken. In mijn ogen is elk leven kostbaar en moeten we daar niet te lichtvoetig mee omgaan.

4 jaar geleden

Lieve Anoniem, Ja, hij was er evengoed bij! Ook hij draagt verantwoordelijkheid! Wat een lastige situatie ben je in terecht gekomen, ik kan me voorstellen dat je wereld op z’n kop staat! Als jij het kind graag alleen wilt opvoeden, zou ik zeggen: ga ervoor. Een baby heeft vooral liefde nodig. 💛 Weet in ieder geval dat er hulp is voor meiden als jij. Qua (begeleid of zelfstandig) wonen, financiële hulp en mensen met wie je kan praten. (Zie erishulp.nl). Hoe gaat het nu met je? En mag ik vragen hoe jouw huidige situatie is? Woon je thuis? Zit je op school? Liefs 💛

4 jaar geleden

Reactie op loess

Wat een heftige dingen heb je meegemaakt. Fijn dat je nu een lieve vriend h ...
Precies. Ik heb op me 14e een abortus ondergaan en heb hier spijt van gehad tot de dag ik opnieuw zwanger was 21jaar. Lees mijn eerdere verhaal. Ik vind het zo makkelijk om maar even snel een abortus te doen. Als je onbeschermd sekst, weet je wat daar van kan komen, ongelukje ofniet. Maar goed. Hier zijn we in Nederland vrij in om te bepalen. Maar ik zou zeggen, meid, je redt het wel, ik had ook niks, geen kleren geen meubels niks. Me hondje en katjes heb ik weg moeten doen die ik al 4 jaar had. Een vriend heeft me opgepikt uit België dus kon maar 1 auto vol geladen meenemen. (Ik had heel me appartement van top tot teen ingericht). Hup naar een opvang huis. En wat ben ik trots op mezelf dat ik zo gevochten heb voor me zoon! Nu heb ik alles Opnieuw, een mooi huis, een rijbewijs en auto, me hondje heb ik terug, en een pracht van een zoon! Heel het gevecht was het waard :) trotse mama ❤️

4 jaar geleden

Reactie op babyfever

Precies. Ik heb op me 14e een abortus ondergaan en heb hier spijt van gehad ...
Ik heb je verhaal gelezen. Wauw zeg. Dat je dat voor elkaar hebt gebokst. Ik kan vanaf hier wel zeggen dat je het prille leven een kans moet geven, maar het doen is een tweede. Als je dat geflikt hebt, kan je alles. Heel veel respect voor jou 👊🏻 en ik zie dat je weer zwanger bent, van harte!! 💛 geniet van jouw gezinnetje!!!

4 jaar geleden

Reactie op loess

Ik heb je verhaal gelezen. Wauw zeg. Dat je dat voor elkaar hebt gebokst. I ...
Wij vrouwen kunnen dat! 💪🏼

4 jaar geleden

Reactie op loess

Wat een heftige dingen heb je meegemaakt. Fijn dat je nu een lieve vriend h ...
Nee ik hoop dat ze juist voor de baby kan gaan! Dat zou zo fijn zijn. Het leven is kostbaar Idd en ik moest kiezen voor veiligheid en niet voor de hel. Als mijn ex niet zo was geweest dan had ik nooit de keuze hoeven maken.

4 jaar geleden

Ik had uit verdriet dit alles gewist. Nu toch weer aangemaakt. Ik zie nu alle reacties pas. Wat een heftige verhalen. Ik ben nu bijna zeker van de keuze, alleen loop ik nog tegen 1 ding aan waar ik nog goed over na moet denken!

4 jaar geleden

Reactie op loess

Lieve Anoniem, Ja, hij was er evengoed bij! Ook hij draagt verantwoordelij ...
Ik had zo een verdriet dat ik dit even moest verwijderen een paar dagen geleden. Nu toch weer aangemaakt. Ik voel me iets meer opgelucht. Ik woon op mezelf, en doe nu nog een BBL opleiding,maar die is over 2 a 3 maandjes afgerond.

4 jaar geleden

Reactie op babyfever

Mijn eerste zwangerschap heeft me ex me na de test op straat gegooid. Ik mo ...
Tranen in me ogen bij het lezen van jou reactie. De moed heb ik zeker gekregen! 💪🏽

4 jaar geleden

Reactie op Ladries

Ik had uit verdriet dit alles gewist. Nu toch weer aangemaakt. Ik zie nu al ...
Meid echt, wij vrouwen hebben een oerkracht in ons als het moet 🙂 daar zijn we voor gemaakt!❤️ Waar zit je nog mee dan? Of wil je het daar liever niet over hebben 🙈 je kent ons toch niet dus gooi het lekker eruit zou ik zeggen 🥰 Die baby is zeker 50% papa 50% jou, maar ook zeker 100% zichzelf.. en in het begin had ik het er soms echt heel moeilijk mee omdat me zoontje zoooooveeel op zijn vader leek.. ik hate een man tot het diepst van me hart, maar had een mini versie van hem om voor te zorgen, dat was in het begin echt heel dubbel.. ookal had ik al zoveel gedaan om ons een goed leven te geven, iedereen gaf me het gevoel me hele leven dat na de geboorte één grote roze wolk moet zijn. Ik vond het echt oprecht heel erg lastig. Maar als me zoontje zich dan omdraaide en helemaal weg snoof van mijn geur en een glimlach op zijn lippen toverde en stopte met huilen als ik hem bij me pakte. wist ik wel dat ik zou sterven voor dat mannetje. echt, ik zou me hart aan hem geven als die het nodig zou hebben. En ik zou zeker nog een keer dat gevecht voor hem aangaan! Al zou ik op straat hebben moeten slapen de eerste maanden. de liefde die ik voor hem voel, is het mooiste wat ik ooit heb gevoeld ! En niks, maar dan ook echt niks, heeft me ooit zoveel vreugde en liefde gegeven als dat kleine mannetje 😂🤦🏼‍♀️ ❤️ Ik heb echt zoveel spijt gehad van die abortus op me 14e, tot depressies aan toe. Ik zou het zonde vinden als je dat ook moest voelen 😢

4 jaar geleden

Reactie op Ladries

Ik had zo een verdriet dat ik dit even moest verwijderen een paar dagen gel ...
Je mag ook zeker verdriet hebben. Maar haal uit dat verdriet een berg kracht waar je u tegen zegt. En laat iedereen ffe zien wat voor super mama je bent! 💪🏼

4 jaar geleden

Reactie op babyfever

Meid echt, wij vrouwen hebben een oerkracht in ons als het moet 🙂 daar zij ...
Ik zit nog een beetje over of ik het helemaal alleen doe of hem erbij moet betrekken? En hij heeft me echt gekwetst enz. Maar hij is wel de vader van me kind. En hij is ook in paniek en in shock. En ik wil absoluut niet mijn hand boven zijn hoofd houden. Maar ik ken hen al 10jaar. Dus ik weet wel hoe hij is!. En ja wat je beschrijft. Misschien gaat me kind zo erg op hem lijken... kom ik dan ooit over hem heen? Ik heb echt een zwak voor die jongen en ben al zovaak terug gevallen door toch weer contact met hem te zoeken. Kan ik hem loslaten ookal os hij de vader van me kind? Maar jou woorden raken me echt! Ik maak de keuze zelf iknow. Maar wat jij zegt omschrijft mijn gevoel die ik diep van binnen nu al he voot dit kleine wezentje in mij! 🥺 En daar ben ik indd bang voor. Heb al eerder in een depressie gezeten. Ik ga in zo een diep gat vallen als ik het weghaal!

4 jaar geleden

Reactie op Ladries

Ik zit nog een beetje over of ik het helemaal alleen doe of hem erbij moet ...
Ik heb me ex altijd echo foto’s gestuurd en etc maar kreeg hier amper reactie op. Dat die er geen zin in had etc. Ik heb tot 1 jaar geleden de vader van me kind heel vaak berichtjes en foto’s gestuurd... maar denk maar niet dat die maar 1 keer na zijn naam of geboortedatum heeft gevraagd.. iedere keer deed die me heel veel verdriet met dat het niet zijn kind is en er niks om geeft.. noemde mij een slechte moeder ??? 😂😂😂😂 dat ik me kind zonder familie heb laten opgroeien 😂😂😂🤦🏼‍♀️ om te janken echt.... Ik heb hem regelmatig ge sms’t en gebeld en ik kreeg amper een reactie.. ik heb hem toen een bericht gestuurd dat me nieuwe nummer onderweg was, en als die binnen 2 dagen niks terug stuurde hij me nooit meer kon bereiken.. ik heb hem die laatste dag alle foto’s en video’s gestuurd met mijlpalen en schattige lachjes... Hier heb ik geen reactie op gehad, dus ik heb nu indd me nummer verandert en afgesloten.. wel heb ik al zijn gegevens opgeslagen, e-mail adres naam telefoonnummer.. mochten ze over een paar jaar nog relevant zijn kan me zoon dit zelf proberen.. ik heb hem genoeg kansen gegeven! Ik ben totaal over die vent heen ookal lijkt me zoontje op hem... hij heeft echt mijn karakter, en natuurlijk lijkt die ook wel op mij... maar mischien lijkt jou kindje wel heel erg op jou dat weetje nu toch nog niet.. En bij mij was het, hoe meer die me kindje aan de kant duuwde hoe minder respect ik voor die vent had! Hij heeft zijn kansen gehad! Hij mist meer in zijn leven dan mijn zoon dat weet ik heel zeker! De naam vader moet je verdienen! En mijn zoon heeft de liefste vader die die kan wensen op dit moment!! Me nieuwe vriend 🥰

4 jaar geleden

Reactie op babyfever

Ik heb me ex altijd echo foto’s gestuurd en etc maar kreeg hier amper react ...
Ja hij zegt dus dat als ik het hou hij er wel voor zijn kind wilt zijn en voor hem wilt zorgen. Ook dat het kind zijn achternaam krijgt en erkent enzo. Maar ik wil sowieso dat het kindje mijn achternaam krijgt, dat sowieso. En bij mij is het allemaal heel raar. Ik praat met hem via snapchat, verder nergens. Andere social media heeft hij me geblokkeerd en elkaars nummer hebben we ook niet. Maar hij wilt van de week dus nog persoonlijk met me praten. En dan komt de angst weer. Dat hij op me in gaat praten.. Tegen mij heeft hij niet letterlijk gezegd ik ben geen goede moeder, maar in andere woorden. Ieder geval kwam het bij mij zo over. En ja daar heb je gelijk in. Misschien lijkt het kindje helemaal niet op hem. Hij heeft een kindje van net 1 bij een andere vrouw, maar die meid haat mij en ik haat haar (ik ben geen haat persoon en haat niemand, behalve haar, zij is serieus gestoord!). Hij is dus ook bang dat als zij het weet dat ze zijn zoontje weg gaat houden bij hem. En dat wil ik niet op me geweten hebben. Andere kant,, had die daar zelf ook eerder over na moeten denken toch? Wel fijn dat die nu zo een lieve vader heeft! 🥰🤗

4 jaar geleden

Reactie op Ladries

Ja hij zegt dus dat als ik het hou hij er wel voor zijn kind wilt zijn en v ...
Meid je moet doen waar je je goed bij voelt. Echt, jij en die baby zijn het belangrijkste nu. Mijn ex heeft me ook de eerste week gestalkt om na een abortus kliniek te gaan, dikke vinger na hem dus... Ik ben ook weggegaan met 6 weken zwamgerschap alles achtergelaten, dat was een super grote gok want soms gaat een zwangerschap gewoon fout.. (gellukig is het niet voor niets geweest) Mischien kan je afspreken dat je in gesprek gaat als je het eerste trimester door bent.... dat je voor jezelf in alle rust kan bedenken hoe je het gaat doen! 🙃 maar dit is iets waar jezelf over moet beslissen.. stress is voor jou op dit moment ook niks... geniet een beetje van je zwangerschap meid.. mischien kan je wel afspreken dat hij meegaat na de eerste echo en dat jullie daarna in alle rust wat gaan drinken en erover praten, want in het openbaar ruzie maken om zoiets is wel hee raar 🙂 Hou er rekening mee dat als het kindje jou achternaam heeft hij geen rare rechten kan opeisen en je meer geld krijgt (mocht ie toch de benen nemen). Als jullie al die gegevens niet hebben van elkaar, denk ik niet dat de baby jullie echt gaat redden als koppel 🙈 en zeg nou eerlijk meid, wat heb je in de toekomst aan zo rare vent?? Ik neem aan dat je een fatsoenlijk leven wilt, met mischien ook kindjes en een leuke partner ? Wat heb je aan zoiets dan? 🤕 Meid echt je hebt zijn bullshitt niet nodig op dit moment! Wat betreft die andere meid, wat kan jou het een worst schelen, mijn ex had dus ook al 3 kinderen bij een andere vrouw waar die van gescheiden is en waar ik nu na schijnt heb gehoord dat die daar ook geen contact meer mee heeft... Kijk van de ene kant denk ik, probeer die band tussen de kinderen goed te houden want ze zijn toch familie, maar van de andere kant, wat je kindje nooit heeft gehad zal die ook niet missen, dat zijn zorgen voor later.. ik heb zijn ex nooit een bericht gestuurd of wat dan ook 🙈 mischien weet ze niet eens van me zoontje... Maar nogmaals, wat hij met die meid heeft is buiten jou en je kleine wondertje om! Dat zijn zijn problemen 🥰 Die lost die maar zelf op!! Mag ik vragen hoe oud jullie zijn?