4 Reacties

VRIEND

vorig jaar

Op welke lijn zat hij op de groeicurve en op welke lijn zitten hij nu? Dat het af en toe wat minder of stabiel is vind ik zelf niet zo'n probleem. Ik weeg überhaupt niet zoveel. Maar ze is al sinds de zomer rond de 15 kg. Op deze leeftijd bewegen ze ook steeds meer. Onze meid zit ik ieder geval geen moment stil, dansen, fietsen, buiten spelen etc. Zolang ze er goed uit ziet vind ik het best. Krijg regelmatig broodtrommel van school met brood er nog in terug, maar blijkbaar eet ze veel schoolfruit dan, en andere keer eet ze wel haar brood. Zou me niet zo richten op het gewicht. Maar wel op het plezier in eten. Onze dochter helpt vaak ook met snijden groente en snoept dan al mee, vindt ik prima dan is dat vast binnen (bijvoorbeeeld tomaatjes, ananas of paprika) en plezier in koken . Zijn er gerechten die hij wel lekker vindt? Toen onze dochter echt slecht at at ze wel met pot mee maar hadden we wel 3x vedspreid in de week pasta op menu staan.

VRIEND

vorig jaar

Vergeet nog toe te voegen, bij twijfel over zijn gezondheid je gevoel volgen en als je het nodig vindt afspraak maken met huisarts of dietist.

vorig jaar

Reactie op 2020mama

Vergeet nog toe te voegen, bij twijfel over zijn gezondheid je gevoel volge ...
Dankjewel voor je reactie! Heel fijn ☺️ Ik woog eigenlijk nooit, totdat hij zo slecht ging eten en ik wilde monitoren hoe het dan met z’n gewicht ging. Hij zat bovenin het groene gedeelte en nu onderin. Hij is zo’n anderhalve lijn naar beneden gezakt ineens en hij bewoog daarvoor ook al veel 😆 Goed idee van het eten idd. We gaan hem nu meer betrekken bij het eten maken. Wellicht helpt dat.

vorig jaar

Onze zoon is zo’n 14,5 kg en rond de 96/98 cm. Hij eet ook avondeten super slecht. Maar sinds een aantal weken zit er een kleine verbetering in. We proberen hem niet te straffen als hij niet goed eet, maar te belonen als hij goed eet. Wat hier de laatste tijd werkt is dat we applaudisseren als hij een hapje proeft. Echt heel overdreven blij zijn, iedereen klapt inclusief zusje van 1,5. Dat moedigt hem aan om nog meer te eten. Op sommige dagen eet hij een paar happen, op andere dagen gaat er wat meer in. Wat hier over het algemeen ook helpt is kleine portie opscheppen en evt wat er bij geven als hij nog meer wil. Pasta is altijd een succes. Komkommer en tomaatjes lust hij gelukkig ook graag. Dus we wisselen de dingen die goed werken af met wat lastigere maaltijden (de meeste ;). ) Vanuit school komt ook meestal zijn broodtrommeltje terug met wat brood dat over is. Maar gisteren toen die terug kwam had hij wel opeens heel veel honger, heb hem nog nooit zoveel zien eten 😅. Dus blijkbaar als hij echt honger heeft eet hij wel.