31 Reacties

3 jaar geleden

Nooit gedaan of nu ineens? Hij lijkt ook wat dikker dan de rest?

3 jaar geleden

Reactie op Girlboymom

Nooit gedaan of nu ineens? Hij lijkt ook wat dikker dan de rest?
nou viel me vrijdagavond op. en ja dat ie dikker is dat gevoel had ik ook.

3 jaar geleden

Nee lijkt me niet zoals het hoort, ik ben benieuwd wat de huisarts zegt!

3 jaar geleden

Hopelijk niks ernstigs. Het komt goed😘

3 jaar geleden

Reactie op Oktober23

Nee lijkt me niet zoals het hoort, ik ben benieuwd wat de huisarts zegt!
lijkt mij ook niet 😅. hij heeft er geen pijn aan. kan er ook aan zitten. ja ik ben ook benieuwd

3 jaar geleden

Reactie op Girlboymom

Hopelijk niks ernstigs. Het komt goed😘
ow dat weet ik zeker! dankje! 😘

3 jaar geleden

Lijkt me niet goed. Mss een gesprongen peesje(?)

3 jaar geleden

Reactie op Cooking Baby Nr3

Lijkt me niet goed. Mss een gesprongen peesje(?)
oef dat klinkt pijnlijk. dacht zelf aan een spiertje wat te kort is ofzo 🙈. en ja ik weet het niemand is arts hier. maar was gewoon benieuwd. omdat ie ook geen pijn lijkt te hebben eraan (kan er aan zitten zonder terug trekken)

3 jaar geleden

Tw kort spiertje. Ik heb het zelf aan mijn pink.

3 jaar geleden

Tw kort spiertje. Ik heb het zelf aan mijn pink.
en dan is je pink ook stuk dikker? en is er niks aan gedaan?

3 jaar geleden

Reactie op SindsDien

oef dat klinkt pijnlijk. dacht zelf aan een spiertje wat te kort is ofzo 🙈 ...
Nee doet geen zeer. M'n moeder had het een paar jaar terug. Ze zei dat ze niks voelde. Ze kon hem zelf alleen niet strekken. 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op SindsDien

en dan is je pink ook stuk dikker? en is er niks aan gedaan?
Ja oogt war.dikker omdat het zeg maar beetje krom staat. Een paar jaar geleden een afspraak in het ziekenhuis gemaakt en die vertelde me.precies wat het was en wat ik er tegen kon doen maar.vond het niet nodig en heb het zo gelaten.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft haar wijsvingers vaak gebogen (zie foto) Ze kan ze wel strekken maar vaak zijn haar wijsvingers krom. Ze heeft er geen last van. Herkent iemand dit? En @sindsdien misschien is dit hetzelfde? Ik heb eigenlijk ook geen idee 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Lola86x

Mijn dochtertje heeft haar wijsvingers vaak gebogen (zie foto) Ze kan ze we ...
dit ziet er anders uit. hij kan hem niet volledig strekken. dit ziet er beetje uit als dat jochie in the shining *die redrum zegt op zn 3wieler* 😅

3 jaar geleden

Bij pinken gebeurt dit heel soms, dat is geen probleem, heet een camptodactylie. Maar bij ringvingers heb ik dat nooit gezien (ik ben handtherapeut). Kan je de vinger zelf wel recht maken? Zou theoretisch gezien wel een geknapt peesje kunnen zijn (centrale slip leasy). Pijnloos maar wel vervelend vooral omdat hij zo jong is. Goed dat je even naar de huisarts gaat! Laat je weten wat er uit komt? (Professionele interesse)

3 jaar geleden

Reactie op DJPS

Bij pinken gebeurt dit heel soms, dat is geen probleem, heet een camptodact ...
nee durf hem niet verder te strekken bang dat ik zn vinger breek. zal het wel laten horen. heb dus echt dingen bij mn zoon die amper voorkomen (maar geen kwaad kunnen. zn ringteen zit onder zn middelteen.)

3 jaar geleden

Het topje lijkt iets te overstrekken ook. Is dat ook continu? Dan zou het een bouttoniere deformiteit kunnen zijn, vaak het gevolg van een geknapte strekpees

3 jaar geleden

Reactie op DJPS

Het topje lijkt iets te overstrekken ook. Is dat ook continu? Dan zou het e ...
nee dat is doordat ik mn vinger er onder had en het probeerde op foto te krijgen.. had hem in de "handgreep" 🙈

3 jaar geleden

Even kort onderzoek gedaan. Camptodactylie kan ook in de ringvinger voorkomen dus denk dat dat het geval is. In principe geen probleem maar het zou later verder krom kunnen trekken. Dan wordt het wel beperkend in zijn activiteiten. Op tijd naar een handtherapeut laten verwijzen om te kijken of ze ‘m wat rechter kunnen krijgen met spalken. Nu nog wat lastig met die kleine schattige vingertjes

3 jaar geleden

Verder denk ik niets aan de hand dus. Maar huisarts altijd doen:)