31 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op DJPS
Verder denk ik niets aan de hand dus. Maar huisarts altijd doen:)
had het idd even opgezocht de dingen die je zei. dit lijkt er het meest op idd. "in een uitzonderlijk geval alleen andere vingers".
jeetje vind het zo zielig haha. maar me ook niet teveel zorgen maar vind het zo sneu eruit zien. en had iets dit hoort niet 🙈 hij pakt ook gewoon met links zn rammelaar of andere dingen 🙈.
3 jaar geleden
Reactie op Lola86x
Mijn dochtertje heeft haar wijsvingers vaak gebogen (zie foto) Ze kan ze we ...
Mijn dochter doet precies het zelfde. Wilt ze iets pakken maar zit haar vingertje in de weg. We hebben babyfysio voor haar voorkeurshouding en ik vroeg er even naar ze zei: ''het is niet echt abnormaal''. Ik weet niet waar ik daarmee moet haha!
3 jaar geleden
Reactie op DJPS
Oké succes!!
er word geen spalk gedaan ook niet in de toekomst. want dat gaat niet het gewenste resultaat behalen. nu mijn vraag aan jou, is dat echt zo? is de kans van een recht vingertje echt klein met een spalkje?
nou moet ik zeggen dat als hij een krom vingertje houd dat me dat ook niet uitmaakt. hij leert er nu mee omgaan 🙈.
3 jaar geleden
Reactie op Lola86x
Mijn dochtertje heeft haar wijsvingers vaak gebogen (zie foto) Ze kan ze we ...
Dat doen mijn dochtertje ook! En vaak haar duim gestrekt met haar topje gebogen. Bij het consultatiebureau heb ik het laten zien tijdens een consult met de arts. Ze noemde het overstrekken (dit heeft ze een tijd gedaan door voedingsproblemen en overprikkeling), maar had het ook over dat het kan zijn dat ze veel met gebalde vuistjes in de buik heeft gezeten en die vingers zich nog verder moet ontwikkelen. Ze zal het bij ons volgende bezoek nog eens controlen.
3 jaar geleden
Reactie op SindsDien
er word geen spalk gedaan ook niet in de toekomst. want dat gaat niet het g ...
Op zo’n jonge leeftijd is spalken bijna onmogelijk;) handje is zo klein dat je nooit precies de goede rek kan krijgen op dat mini gewrichtje. Daarnaast is het ook wel gevaarlijk. Als het toch afschuift en ze het in hun mond krijgen. Ik heb meerdere mensen gezien, vaak beetje vanaf de bovenbouw basisschool of pubers. Over het algemeen kregen we de vinger wel recht of bijna recht. Dus ben het er niet helemaal mee eens. Je kan namelijk ook andere klachten ontwikkelen door een lange tijd de vinger krom te hebben staan (zoals een boutonniere) het is ook afhankelijk hoe krom hij staat. En het vingertje van je zoontje is toch al best krom;) geen zorgen. Wie weet trekt het nog wel een beetje bij.
Komende jaren dus alleen in de gaten houden of het niet krommer gaat staan (elke maand even een foto ter vergelijking) en later nog eens aangeven;)
3 jaar geleden
Reactie op DJPS
Op zo’n jonge leeftijd is spalken bijna onmogelijk;) handje is zo klein dat ...
ze zei idd ook dat ik het in de gaten moest houden. omdat er ook vocht in kon komen. en dat ie dikker lijkt omdat hij krom staat.
blij dat jij dus ook zegt dat ik me er niet te druk om moet maken! mn schoonmoeder gaf me namelijk vanavond een preek dat ik er wat aan moest laten doen🤦🏼♀️