Zorgen over gezondheid baby

Stephanie020
één maand geleden
Volgen
Hallo allemaal, Inmiddels ben ik 6+2 weken zwanger en m'n vriend en ik zijn ontzettend blij. Zo bijzonder dat er een klein leventje in mijn buik mag groeien.. Toch vind ik het allemaal ook nog zo ontastbaar en is het nu nog een beetje onwerkelijk. Ik heb er vertrouwen in dat deze baby blijft zitten maar ik maak me op de één of andere manier steeds zorgen over de gezondheid van de baby. Ik ben steeds bang dat het kindje gehandicapt wordt en waarom weet ik niet, er zijn geen aanwijzingen voor. Ik ben me er van bewust dat dit mijn eigen angst en gedachten zijn en dat het waarschijnlijk allemaal oké is. Maar ik kan me er echt helemaal gek mee maken, zit er constant mee in mijn gedachten. Ik probeer het steeds tegen te gaan door te zeggen dat het goed komt en daarop te vertrouwen, maar het blijft een beetje hangen.. Zo vervelend want ik wil gewoon zo graag genieten van deze zwangerschap. Ik dacht het is misschien goed om van me af te schrijven en te delen.. En vroeg me of misschien meer zwangeren hier zoveel mee bezig zijn? Misschien hoort het er ook wel een beetje bij? Hoe sta jij hierin? Ik ben heel benieuwd. Liefs!
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
5 reacties
LeonieHofstede
één maand geleden
Maak je gevoel bespreekbaar bij de verloskundige straks en bij je vriend. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap heel extreem liggen dromen dat mijn dochter zou stikken dus elke keer dat ze langer sliep dan gewend of ba de eerste nacht doorslapen stond ik in der slaapkamer te checken of ze nog wel leefde. Inmiddels over deze angst heen. Maar geen idee wat er weer komt als nummer 2 zich mag aandienen. Sterkte en geniet ondanks deze angst!!
  • Rapporteren
abdul
één maand geleden
Ik ben ook al 7 weken zwanger Dat komt omdat je al heel veel van je baby houdt en daardor zorgen om maakt dat is normaal heb ik ook ik hoop dat je een gezonde baby krijgt? ☺️
  • Rapporteren
MichelleLotje
één maand geleden
Ja dit herken ik zeker. Toen ik op dit forum las hoeveel vrouwen eerst een miskraam hebben gehad werd ik zelf ook erg angstig ervoor. Zit er nu ook de hele dag door aan te denken en ben zo bang dat het misgaat.
  • Rapporteren
LVerrijt
één maand geleden
Hoi! Het klinkt misschien wat suf maar mijn oma zei altijd tegen mij toen ik zwanger was van de 1e: Vanaf nu zul je voor altijd een reden hebben om je zorgen te maken, ik ben bijna 90 en doe het nog steeds.. kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen... Alles loopt zoals het loopt en je kunt helaas niet alles voorkomen. Het hoort er zeker bij, maar laat je vooral niet gek maken. Mijn eerste zwangerschap bleek een grote ellende met complicaties en al te zijn, alles kwam goed met mijn zoontje gelukkig. Nu net zwanger van nr. 2 dus extra spannend. Maar ook realistisch, het loopt zoals het loopt. Enige wat je in eigen hand hebt is goed voor jezelf zorgen :)
  • Rapporteren
July123
één maand geleden
Reactie op MichelleLotje
Ja dit herken ik zeker. Toen ik op dit forum las hoeveel vrouwen eerst een miskraam hebben gehad werd ik zelf ook erg angstig ervoor. Zit er nu ook de hele dag door aan te denken en ben zo bang dat het misgaat.
Hier hetzelfde ik tel de dagen letterlijk af ... Naar die 12 weken. En nochtans het is al mijn 2de kindje maar toch niet gerust...
  • Rapporteren