63 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben ook echt bezorgd! Welke gevolgen kunnen er zijn voor de baby?

4 jaar geleden

Ik slaap er niet van. Zo bezorgd ben ik. Nu 7 weken zwanger.. Mijn hart gaat tekeer alsof continu aan het hardlopen ben

4 jaar geleden

Ik ben ook bezorgd. Ik werk 5 dagen in de thuiszorg maar heb me ziekgemeld omdat ik het gewoon te eng vind! Heb ook nog een zoontje van 6 waar ik voor moet zorgen

4 jaar geleden

Er is nog te weinig onderzoek gedaan. Ze zeggen voor nu nog niets. Maar er zijn 2 feiten van baby's die geboren zijn en corona hebben. Wss geïnfecteerd buiten de buik

4 jaar geleden

Ik vind het zelf ook lastig! Werk in de kinderopvang en ben nu 6 weken. Soms denk ik dat ik beter thuis kan blijven maar wil mijn collega’s ook niet in de steek laten.

4 jaar geleden

Nee als je gewoon op internet kijkt zie je ook duidelijk dat het niet schadelijker is dan normaal

4 jaar geleden

ben zeker bezorgd ben ook 5 weken, en va daag gehoord dat er op mn werk 2 mensen besmet zijn, ik werk in de zorg, dus vind het wel spannend

4 jaar geleden

Ik ben nu 5+2 en ik vindt t ook eng voor de baby

4 jaar geleden

Ik ben kapster en wij draaien ook gewoon door

4 jaar geleden

Ik ben ook bezorgd! Voor nu zeggen ze dat het geen kwaad kan voor de ongeboren baby, maar ze weten nog maar zo weinig.. 😕 Ik ben bijna 7 weken zwanger ❤️

4 jaar geleden

Ik heb het er ook moeilijk mee. Vliegt me bij vlagen aan.

4 jaar geleden

Wat als het wel slecht is voor het ongeboren kind

4 jaar geleden

Dames, Alsjeblieft maak je zelf niet bang, als het je lijf in wilt en gaat, gebeurt het toch wel. Je kan niet anders doen dan gewoon normaal, em rekening houden met het geen wat je doet. Voor nu weet ik dat een besmetting bij een zwangerschap vrij nihiel is. Buiten de baarmoeder zou wel kunnen, laten we hopen dat het in november, b. L. E. W over is. We gaan duimen!

4 jaar geleden

Ik snap het, ondanks dat ze zeggen dat voor zo ver bekend het geen gevolgen heeft, brengt het toch wel wat onrust met zich mee. Zo voel ik dat zelf ook wel. Vooral omdat er nog geen info is over het beginstadium van de zwangerschap. Daarnaast ben ik ook nog draagster van GBS en kreeg ik bij mijn vorige zwangerschapscholestase. Dus wordt het in het derde trimester sowieso al weer spannender. Geen leuke tijd om nu zwanger te zijn. Ondanks dat probeer ik er volop van te genieten, want we hebben het toch niet in de hand. Gelukkig lukt ook dat😄 Ik hoop dat we gezonde sterke kindjes op de wereld mogen zetten rond november en tegen die tijd alles weer een beetje normaal is🍀

4 jaar geleden

Ook ik voel de onzekerheid maar probeer het zo veel mogelijk aan de positieve kant te bekijken.( hoe moeilijk dat nu ook kan zijn) maar stress is ook niet bepaald goed voor je kindje. Ik heb stille hoop dat de onderzoeken die tot op heden gedaan zijn kloppen en wij als zwangeren ons hierom geen zorgen hoeven te maken.

4 jaar geleden

Hallo dames, ik ben gek genoeg erg opgelucht om jullie reacties hier te lezen. Het geeft mij het gevoel hierin niet alleen te zijn. Ik ben nu 6 weken zwanger en heb erg de neiging om te doemdenken. Ik ben ontzettend bezorgd en angstig. Hoe gaat het allemaal zijn over een paar maanden? Geen zwangerschapsgym of -zwemmen? Hoe gaan we babyshoppen en de kamer in orde krijgen in deze tijd? Zoveel onzekerheden. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik had het mij anders ingebeeld. In ieder geval wat minder bezorgd.

4 jaar geleden

Ik ben nu 6+4 en vind het ook eng! Ik kom zo min mogelijk buiten..alleen in de achtertuin dan! Ben ook heel bang voor het virus en met name de koorts omdat het schadelijk kan zijn vroeg in de zwangerschap

4 jaar geleden

Deel jullie zorgen wel, dames, maar ik denk dat onszelf met veel stress opsluiten in huis minder goed is. Onderzoek tot nu toe is positief en vindt geen overdracht tijdens de zwangerschap. De huisarts en verloskundigen adviseren niets speciaals. Ik probeer me hierdoor gerust te laten stellen. Zelf werk ik als verpleegkundige, herken ook die dilemma's. Weten jullie collega's het al? Ik ben daar nog veel te pril voor (4+5). Sterkte!

4 jaar geleden

Ik werk in het onderwijs en heb vorige week de vk gebeld. Zij adviseerde mij tot week 12 niet naar het werk te gaan. Niet vanwege het virus zelf, maar omdat hoge koorts (een veel voorkomend symptoom) gevaarlijk kan zijn. Met name de eerste 12 weken. Ik werk nu (keihard overigens) thuis, omdat de scholen dicht zijn. Dat geeft wat rust.