Zwanger en gebroken hart

Theresax
3 maanden geleden
Volgen
Hoi allemaal, Ik ben nu 8 weken zwanger en de vader heeft de relatie 3 weken geleden verbroken omdat hij het kind niet wilt. Hij is 21 en ik 25. We hadden 14 maanden een relatie en eigenlijk nooit ruzies. Hij heeft altijd gezegd dat hij me nooit in de steek zou laten als ik per ongeluk zwanger raak. In oktober stopte ik met de pil omdat ik er erg depressief van werd, we hebben het daarna altijd onveilig gedaan. Voor het zingen de kerk uit, maar nu ben ik toch zwanger geraakt. Ik heb het er heel moeilijk mee dat hij zo harteloos en respectloos met me omgaat. Hij laat me nu zo hard vallen en het voelt alsof alles een leugen was. Ik heb het er heel moeilijk mee om dit allemaal in m’n eentje door te maken en het niet kan delen. Mijn hart is gebroken en die zwangerschapshormonen erbij maakt het niet makkelijker. Iemand tips of die dit ook heeft meegemaakt? Ik ben zo verdrietig en heb de hele dag huilbuien
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
18 reacties
Ladries
3 maanden geleden
Ik ken je gevoel! Ik ben ongepland zwanger geworden en had niet eens een relatie met die jongen. We hebben wel erg veel meegemaakt. Na een week in een rollercoaster met alleen maar huilen besloten het kindje te houden en ervoor te gaan. Na zijn we 3 weken verder en ook hij is bijgedraaid en wilt er toch wel voor zijn kind zijn. Ik heb veel gehuild, had veel steun aan me moeder en ik heb ook veel van me afgeschreven in een schriftje. Misschien dat jou dat ook helpt? Sterkte meis! 😘
  • Rapporteren
Maudjeray
3 maanden geleden
Ach jeej meid! Wat heftig zeg... ik ben ook 8 weken zwanger. Ik wil je het gevoel geven dat je niet alleen bent en ik wil je graag helpen. Heb je fijne ouders waar je dit mee kunt bespreken en fijne vriendinnen? Er zijn genoeg handvaten in de toekomst die jou kunnen helpen, dat is beter momenteel als wat jou ex nu doet..... ik leef erg met je mee. Zo laat het maar weer eens zien dat vrouwen ontzettend sterk zijn!
  • Rapporteren
baby on the way..
3 maanden geleden
Lieve meid, wees niet verdrietig! Denk aan je gezondheid en die van je baby dat is de belangrijkste. Dat hij je laat vallen in zo situatie dat zegt heel veel over hem. Er zijn veel vrouwen die er alleen voor staan en uiteindelijk er beter uitkomen dan iemand met een partner. Hij weet niet wat die mist.. en komt vast en zeker met hangende potjes terug. Hoop dat je hier wat aan hebt.Dikke knuffel van mij🤗😘!
  • Rapporteren
MGG
3 maanden geleden
Veel sterkte in deze klote situatie. Hij laat nu wel zn ware gezicht zien dus miss is het maar beter dat hij t nu al gedaan heeft ipv nog weken/maanden schone schijn op te houden, al is het klote natuurlijk voor jou dat je relatie over is maar je wel zwanger bent. Ik zou vanaf nu gewoon de beste keuze voor jou en je kindje maken en hem vergeten. Welke keuze je ook maakt weet 100% zeker dat het jou keuze is en niet die van een ander. Zorg dat je later nooit spijt gaat krijgen van wat je ook nu gaat doen
  • Rapporteren
.. Baby ..
3 maanden geleden
Enige tip die ik voor je heb, is blijf vooral sterk voor jou en je kleintje hoe moeilijk het ook is. Probeer te praten met familie,ouders of vriendinnen hierover als dit gaat. Heel veel sterkte ❤️
  • Rapporteren
Patricia1985
3 maanden geleden
Heel heftig meid. Mijn zus heeft dit meegemaakt en die jongen heeft haar in de zwangerschap laten zitten en toen het kleintje geboren werd draaide die om en is er toen voor gegaan en daarna altijd samen gebleven. Nu getrouwd en 2 kinderen. Misschien is die wel geschrokken en weet die niet wat hij er mee aan moet omdat hij nog jong is. Wens je heel veel sterkte denk aan je zelf en wat de uit komst ook is en her komt goed.
  • Rapporteren
Sophie Dierckxsens
3 maanden geleden
Heel veel sterkte! Probeer steun te vinden bij mensen in je omgeving ! Ik hoop absoluut dat het nog goedkomt! Je staat er eigenlijk nooit alleen voor é! Dat moet je beseffen!!!
  • Rapporteren
Mx3
3 maanden geleden
Wat een nare situatie. Heel veel sterkte! Bedenk dat je altijd sterker bent dan je denkt.
  • Rapporteren
Linn32
3 maanden geleden
Hoi meis ik vind het knap van je dat je dit durft te delen en ik herken je situatie. Kdeel mijn verhaal met je.. toen k zwanger raakte van mijn zoontje (nu 2,5j oud) had k geen relatie met zijn vader en wilde hij abortus! Ik heb gekozen om mijn kind een leven te geven. Ik heb lang in een rollarcoaster gezeten (heel veel gebeurt en achter gekomen) en hij heeft tot de dag van vandaag nog steeds amper omgekeken naar zijn zoon. Je kan zeggen vrijwel gewn niet! Kben door een diep dal gegaan voor k er weer uit kwam. Maar het maakt je sterker! Vertrouw op jezelf en luister naar wat jij voelt en wilt! Hoe moeilijk dat ook is voor hem, qua situatie en je omgeving. Rust ga je zeker krijgen met de tijd. Jou vriend kan natuurlijk nog bij draaien maar hou het in je achterhoofd dat het ook zo kan gaan. 2 jaar later leerde k opnieuw iemand kennen in die moeilijke periode, die er altijd voor mij was! En alles mee gemaakt heeft. Tot we erachter kwamen dat k in verwachting ben nu 8weken. Hij wil geen vader worden en praat mij van alles aan. Dreigt met dat k er alleen voor ga staan als k het hou. Ik weet soms niet hoe te reageren we hebben al weken discussies en hij vraagt me zowat elke dag om een afsprk te maken voor een abortus en of k al gebeld hebt. Hij weet dat k het kindje het liefst wilt houden maar haalt me situatie erbij (geen ruimte in je leven net rust gekregen, weer alleenstaand). K weet hij heeft een punt maar me gevoel zegt dat k dit kindje wilt houden en k voor altijd spijt ga krijgen als k het geen leven geeft. Kweet ook dat er vrouwen zijn die er jaren over doen om zwanger te raken. Kheb nog altijd een wens gehad me moederhart spreekt! K ben ook onzeker over alles! me vriendinnen weten dat k zwanger ben maar durf het niet te delen met me ouders. Ondanks me situatie die niet ideaal is en het zich weer herhaalt ben k niet zo dat k me laat dwingen door hem al heb k begrip voor zijn gevoelens. Ik voel me ook letterlijk machteloos hoe ga k dit doen dan en vertellen? Als je steun hebt zoals vriendinnen praat eindeloos met hun of het siriz en fiom zij kunnen je steun bieden omdat het niet altijd rozegeur en maneschijn is. K snap je onzekerheid maar deel het als je dat kunt en sta altijd achter je eigen keuzes. Sorry voor het lange verhaal maar ik voel met je mee!!!!! ❤❤❤❤ Zijn hier ook alleenstaande mama's met meerdere kinderen?
  • Rapporteren
Inaminie
3 maanden geleden
Hoi Theresax. Wel een beetje naïef van jullie beide om onveilig te vrijen, maar dat heb je nu zelf ook wel gemerkt. Daarnaast respectloos hoe hij je nu behandeld. Kies voor jezelf en het kind. Laat hem voor wat het is en vind jullie geluk. Wil je het houden en alleen opvoeden? Stoer dat je dit deelt. Wens je veel wijsheid in het maken van je keuzes.
  • Rapporteren
3e baby
3 maanden geleden
Heel veel sterkte, wat een rotsituatie... maar vergeet niet: jouw beste maatje is niet weggelopen.. jouw beste maatje groeit in jouw buikje 🥰
  • Rapporteren
Verwijderd lid
3 maanden geleden
Reactie op Linn32
Hoi meis ik vind het knap van je dat je dit durft te delen en ik herken je situatie. Kdeel mijn verhaal met je.. toen k zwanger raakte van mijn zoontje (nu 2,5j oud) had k geen relatie met zijn vader en wilde hij abortus! Ik heb gekozen om mijn kind een leven te geven. Ik heb lang in een rollarcoaster gezeten (heel veel gebeurt en achter gekomen) en hij heeft tot de dag van vandaag nog steeds amper omgekeken naar zijn zoon. Je kan zeggen vrijwel gewn niet! Kben door een diep dal gegaan voor k er weer uit kwam. Maar het maakt je sterker! Vertrouw op jezelf en luister naar wat jij voelt en wilt! Hoe moeilijk dat ook is voor hem, qua situatie en je omgeving. Rust ga je zeker krijgen met de tijd. Jou vriend kan natuurlijk nog bij draaien maar hou het in je achterhoofd dat het ook zo kan gaan. 2 jaar later leerde k opnieuw iemand kennen in die moeilijke periode, die er altijd voor mij was! En alles mee gemaakt heeft. Tot we erachter kwamen dat k in verwachting ben nu 8weken. Hij wil geen vader worden en praat mij van alles aan. Dreigt met dat k er alleen voor ga staan als k het hou. Ik weet soms niet hoe te reageren we hebben al weken discussies en hij vraagt me zowat elke dag om een afsprk te maken voor een abortus en of k al gebeld hebt. Hij weet dat k het kindje het liefst wilt houden maar haalt me situatie erbij (geen ruimte in je leven net rust gekregen, weer alleenstaand). K weet hij heeft een punt maar me gevoel zegt dat k dit kindje wilt houden en k voor altijd spijt ga krijgen als k het geen leven geeft. Kweet ook dat er vrouwen zijn die er jaren over doen om zwanger te raken. Kheb nog altijd een wens gehad me moederhart spreekt! K ben ook onzeker over alles! me vriendinnen weten dat k zwanger ben maar durf het niet te delen met me ouders. Ondanks me situatie die niet ideaal is en het zich weer herhaalt ben k niet zo dat k me laat dwingen door hem al heb k begrip voor zijn gevoelens. Ik voel me ook letterlijk machteloos hoe ga k dit doen dan en vertellen? Als je steun hebt zoals vriendinnen praat eindeloos met hun of het siriz en fiom zij kunnen je steun bieden omdat het niet altijd rozegeur en maneschijn is. K snap je onzekerheid maar deel het als je dat kunt en sta altijd achter je eigen keuzes. Sorry voor het lange verhaal maar ik voel met je mee!!!!! ❤❤❤❤ Zijn hier ook alleenstaande mama's met meerdere kinderen?
Ook jouw verhaal is erg heftig. Maar als je zelf niet achter abortus sta doe het dan niet! Dit kindje is je gegeven. Als de druk te hoog is/word door hem, praat dan alsjeblieft wel met je ouders. Zij zijn de gene die er altijd voor je kunnen en zullen zijn.
  • Rapporteren
Verwijderd lid
3 maanden geleden
Wat moeilijk voor je! Heel veel sterkte, misschien is hij inderdaad geschrokken en komt hij weer terug. Heb je iemand om je heen met wie je kan praten? Want dit is wel fijn maar 1 op 1 met iemand van wie je houd is misschien nog prettiger en die kan je misschien "gerust" stellen. Je kan hier zelfs je verloskundige voor bellen he...
  • Rapporteren
MdrvanDoorn
3 maanden geleden
Ik heb het meegemaakt het is in het begin echt vreselijk maar probeer er toch van te geniet ondanks de huilbuien is het mij ook gelukt en toen ze 2 was leerde ik mijn man kennen die nam er op als zijn eigen en nu hebben we een dochter samen en een volgende op komst mijn dochter is nu 5 en ze is echt fantastisch. Ik weet dat het zwaar is naast mijn vriend lieten mijn ouders me ook stikken... Maar wij vrouwen zijn sterk en als je de kleine wilt houden dan vind je wel een manier om het voor elkaar te krijgen
  • Rapporteren
SaNoy
3 maanden geleden
Ongeveer zelfde verhaal. Jong moeder, woonde op kamers. Vriend liet me in de steek. Gelukkig geweldige ouders, zij vingen me op (was niet meteen juichen,maar goed nu 4 handen op 1 buik). Na 7 jaar geen contact, is mijn kind zn vader 180 graden gedraaid en heeft ie echt een leuke vader ervoor teruggekregen. Mijn kind zn vader en ik kunnen het prima vinden. Geen wrok ook meer en met Verjaardagen komen we bij elkaar over de vloer. Zo kan het dus ook. Mijn zoon is inmiddels 13 en komt aan niks te kort. En ik was 19 toen ik er alleen voor kwam te staan.
  • Rapporteren
Gerda_g
3 maanden geleden
Reactie op Linn32
Als ik het zo leesben jij er eigenlijk al uit jij wil het houden. Dan maar zonder hem. Waar beiden sex hebben kan er een kindje komen. Dus hij, net als jij, was er net zo goed bij. Het is heel naar wanneer je droom van een gezin in duigen valt. En het idee om opnieuw alleen staande moeder te worden is niet prettig ivm met onzekerheden. Maar zal de man die jou dit beeld voorhoudt jou garranderen dat je met Hem wel een leven krijgt zonder enige onzekerheid. En wat betreft abortus .. mensen praten er zo makkelijk over alsof je even een ander kleur verf koopt als de andere je niet aanstaat. Het is wel een ingrijpende mentale behandeling. Voor iedere ouder is het leven onzeker.Samen of alleen. Sterkte met je beslissing dikken knuf
  • Rapporteren
Gerda_g
3 maanden geleden
Lieve Theresax Wat een nare situati. Soms beloven mensen iets maar pas als de situatie er is leer je wat iemand er echt van vindt. Tis echt niet om je de les te lezen. Maar waar twee sex hebben kan er een kindje komen... dus jullie waren er beiden bij. Maar nu, hij wil niet. Een hele klap, heel gemeen eigenlijk en onrechtvaardig. Misschien heb je het idee dat je niet meer kunt lachen. Maar de feiten. Je bent een aankomende moeder, deze kleine is afhankelijk van jou. Trek daar je vreugde uit. Zet doelen op papier. Kleine stapjes. Zo focussen je op jou en je kindje en krijgen onmacht en verdriet steeds minder tijd om je te overmannen. Die band die je straks krijgt is bijzonder. Doe wat je kunt, onzekerheden heeft iedereen. Bekijk het in juist perspectief en wees niet bang. Want je kunt dit.
  • Rapporteren