Zwanger plus hele gezin thuis

Hanna28
8 dagen geleden
Volgen
Hoi hoi! Er zijn vast meer mama's (2be) in een soort gelijke situatie; Ik ben momenteel zwanger van ons 2e kindje, nu 5+1. Ik heb ook een hele lieve maar drukke peuter van 2 thuis, en een vriend die de bovenverdieping heeft geclaimd voor werk. Ik studeer zelf nog volledig aan het hbo en moet mijn colleges gewoon volgen via een digitaal klaslokaal op gezette tijden. Ik kan dus niet op een ander tijdstip bezig helaas. Daarnaast ben ik ook heel erg moe ivm zwangerschap en wil ik het liefste de hele dag op de bank liggen. Dit gaat natuurlijk niet. Hoe doen jullie dit thuis? Ik heb al een schema gemaakt en mijn zoon en ik gaan 3x per dag lekker naar buiten. Toch kom ik de dag amper door. Iemand tips?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
6 reacties
DimS
8 dagen geleden
Herkenbaar. Ik moet thuiswerken en dat is ook een grote uitdaging. Mijn dochtertje kijkt een uurtje een filmpje, dan werk ik. En drie kwartier speelt ze in bad, dan zit ik ernaast op een krukje met mn laptop ook even te werken. Rest van mn uren die ik moet werken doe ik savonds, als het me lukt. Maar ben inderdaad ook veel sneller moe.
  • Rapporteren
Laum02
8 dagen geleden
Hier twee kinderen van 3 en 5 en ik moet ook thuis werken. Mijn man werkt in de vitale sector. Ik heb nu 1 week zonder zijn hulp geprobeerd maar dat lukt me echt niet. Dus nu afgesproken dat hij elke woensdagochtend vrij neemt zodat ik kan werken. Ik sta dan gewoon om 6 uur op zodat ik 6 uurtjes kan werken. Daarmee haal ik niet de twee dagen die ik eigenlijk moet, maar het is niet anders. S avonds ben ik echt op en zaterdag probeer ik nog wat bij te werken als mijn man optijd terug is. (hij moet 6 dagen door de situatie nu). Dus hopelijk kan jou man ook iets regelen waardoor je nog een beetje bij blijft..?? Ik weet dat ik volgend jaar extra uren moet maken om de boel bij te werken. Zit ik niet op te wachten straks met 3 kids maar het is niet anders... Zou jij uitstel kunnen krijgen ivm de situatie?
  • Rapporteren
Viss
8 dagen geleden
Ik herken het ook. Mijn zoontje is dik 1,5 en moet echt vermaakt worden. Zowel man als ik moeten thuis werken maar we proberen het af te wisselen. En ik weet dat ik tijdens zijn slaapje beter kan werken maar dan ben ik ook zo moe dat ik liever even ga slapen. Ik zet mijn zoontje nu net iets vaker dan anders voor een filmpje en probeer er ook af en toe even uit te gaan.
  • Rapporteren
Mamsie2
8 dagen geleden
Ik heb ook een zoontje die 2 april 2 wordt. Lekker drukke boel hier en vraagt veel aandacht. Ik werk nu ook via thuis omdat ik verkouden ben en in de kinderopvang werk. Ik heb pas een kartonnen doos aan mijn zoontje gegeven eerst ging ik in de doos liggen en erop en eronder ik deed of het een tafel was etc. Daarna heeft hij zelf er mee gespeeld.. en was hij even zoet. Toen hij er klaar mee was heb ik hem wat wc rolletjes gegeven en ging hij met de doos en de wc rollen aan de slag. Dit was best een succes. Heel veel spullen die je in huis hebt vinden kinderen interessant ook een vergiet of wat plastic bakjes... het is een kwestie van vertrouwen en je kind kennen maar best leuk en nuttig.
  • Rapporteren
Amy2
8 dagen geleden
Ik ben ook nog zoekende haha, hier ook een heeele drukke tante van bijna 3, die haar ritme heel erg mist. Ze speelt normaal 1,5 dag bij de kindjes op het kinderdagverblijf, 1 dag bij oma (oppasdag) en vaak gaan we nog 1x doordeweeks naar een vriendinnetje. Ze lijkt zich (en begrijpelijk) echt te vervelen en gaat daardoor lopen bokken al halverwege de ochtend.. al van alles geprobeerd maar ik heb de ultieme tip nog niet te pakken..
  • Rapporteren
Hanna28
8 dagen geleden
Reactie op Amy2
Ik ben ook nog zoekende haha, hier ook een heeele drukke tante van bijna 3, die haar ritme heel erg mist. Ze speelt normaal 1,5 dag bij de kindjes op het kinderdagverblijf, 1 dag bij oma (oppasdag) en vaak gaan we nog 1x doordeweeks naar een vriendinnetje. Ze lijkt zich (en begrijpelijk) echt te vervelen en gaat daardoor lopen bokken al halverwege de ochtend.. al van alles geprobeerd maar ik heb de ultieme tip nog niet te pakken..
Ja hier ook duidelijk verveling zichtbaar. De buurmeisjes komen best vaak aan de deur met de vraag of ze mogen spelen met Maarten (zoontje). Ik vind dat toch lastig... enerzijds vind Maarten het geweldig, maar anderzijds.. de regels zijn er niet voor niks. Hoewel de regels over buiten spelen weer heel soepel zijn... vandaag gaan we maar lekker wat aanklooien in de tuin, samen ramen wassen bijvoorbeeld 🤣. Wordt dat ook weer eens gedaan.
  • Rapporteren