46 Reacties

4 jaar geleden

Waarom moet je thuis blijven dan? Ik ben verpleegkundige en 6 weken zwanger en moet gewoon blijven werken? :)

4 jaar geleden

Hier ook een leerkracht! Nu 4 weken zwanger maar nog niets bekend gemaakt. Ook heel veel twijfel nu met alles wat er gaande is, maar ook erg bang voor de beslissing zoals hij bij jou is genomen! Ik ga er maar eens goed over nadenken hoe of wat... Jij in ieder geval sterkte en ik hoop dat je het een beetje geheim kunt houden!

4 jaar geleden

Ik ben geen leerkracht. Maar ambtenaar bij de overheid en daar mag iedereen vanaf morgen thuiswerken. Ik vind het ook allemaal dubbel. Ik heb ook helemaal geen zin om iemand te vertellen dat ik zwanger ben in deze situatie. Erg hé..

4 jaar geleden

Hallo allemaal, ik ben huisarts en 6 weken zwanger en ik werk natuurlijk ook gewoon. Er is absoluut geen extra risico voor zwangere vrouwen als je gezond bent. Er is geen verticale overdracht van het corona virus naar de foetus ook al loop je het op. Groetjes

4 jaar geleden

Ik ben ook verpleegkundige in het ziekenhuis waar we dus te maken hebben met zowel verdachte patiënten als positieve corona patiënten . Zolang ik de preventieve maatregelen neem volgens het isolatie protocol kan het geen kwaad om gewoon te werken dit natuurlijk wel nagevraagd bij hygiëne en infectiepreventie. Ben inmiddels 5+5 zwanger. Waarom moet je precies thuis blijven dan? Heb je klachten van de luchtwegen of koorts?

4 jaar geleden

Ik ben ook leerkracht en 5 weken + 4 zwanger. Ik heb het niet verteld aan mijn leidinggevende. Vanwaar dat je nu thuis moet blijven? Heb je bepaalde klachten?

4 jaar geleden

Ik ben ook leerkracht, ben 6 weken en heb het al wel verteld aan mijn directrice (andere redenen) maar hoef absoluut niet thuis te blijven. Ze kwam wel vragen of ik het een beetje in de gaten wilde houden (handen wat vaker wassen ofzo), maar verder niets. Zou niet weten waarom ik niet kan werken.

4 jaar geleden

Hoi Jolien, Voor mij is het ook niet duidelijk waarom je preventief thuis zit. Ik ben als arts ook zwanger en werk gewoon door. Snap dat het spannend is, maar er is geen reden voor zwangere vrouwen om preventief thuis te blijven, omdat corona niet schadelijk is tijdens de zwangerschap.

4 jaar geleden

Een aankondiging kun je nog steeds op een leuke manier doen. Het is echt niet erg om dat nu al te doen. Als jij je daardoor beter voelt. Ik vind het zoiezo wel jammer dat we er altijd vanuit gaan dat we de eerste paar weken geheim moeten houden. Voor wie? Nu kan toch iedereen rekening met je houden en weten ze de reden van evt klachten die je hebt? Ik zit ook thuis met misselijkheid omdat we met deze klachten niet mogen werken. Ik werk in de kinderopvang. Ben nu 6 weken zwanger

4 jaar geleden

Ik ben ook leerkracht. Ongeveer 5 weken zwanger. Heb het vandaag ook gemeld aan de directie omdat ik mij zorgen maak. Ik moet morgen ook gewoon werken. Je kan mijn eerdere topic met de naam Corona lezen daar geeft een verloskundigepraktijk duidelijke uitleg over de invloed op het kindje(is er waarschijnlijk niet)

4 jaar geleden

Gewone werkend mens (orderpicking) 5weken ver. Ik heb keelpijn en hoesten doet pijn maar geen koorts ofzo. Ik vermoed dat ik gewoon een keelontsteking heb. Het zijn symptomen, heb dus maar voor alle zekerheid wel naar de HA gebeld. Dafalgan mag ik nemen, verder is het uitzieken en gewoon gaan werken. Tenzij overheid anders beslist.

4 jaar geleden

Reactie op Kyuubi

Gewone werkend mens (orderpicking) 5weken ver. Ik heb keelpijn en hoesten d ...
overheid heeft al anders besloten he. Iedereen met milde klachten als hoesten of verkoudheid of koorts worden sterk aangeraden thuis te blijven en niet te gaan werken.

4 jaar geleden

Klopt het wel dat Corona niet schadelijk is tijdens zwangerschap? Als je namelijk koorts krijgt in je eerste weken zwangerschap is dit toch niet goed voor je kindje?

4 jaar geleden

Reactie op mmje

overheid heeft al anders besloten he. Iedereen met milde klachten als hoest ...
Gaat dit dan over België of nederland? :P Want België draait gewoon door, ze maken de mens hier wel zot, met onnodige overdreven drama. Ik neem mijn voorzorgen zoals handen vaker wassen. Wegblijven van zieke mensen (in mate het mogelijk is) etc.

4 jaar geleden

Ik ben ook leerkracht en 5 weken zwanger. Mijn huisarts zegt dat quarantaine voor alle zwangeren nogal moeilijk is, aangezien je moeilijk 9 maanden in quarantaine kan blijven. (Het virus zal nog maanden in het land blijven, maar dan in mindere mate natuurlijk). Dus ik blijf gewoon aan het werk. Als ik je een tip mag geven: licht toch al enkele vrienden/familie in. Wie? De mensen met wie je er ook over zou willen praten als er iets misliep. Ik heb een tijdje geleden een miskraam gehad en ik was heel blij dat mijn ouders en enkele vrienden al op de hoogte waren. Zo is het veel makkelijker om erover te praten. En ook als alles goed loopt is het toch leuk dat je het al kan delen!

4 jaar geleden

Hier 6 weken zwanger en werkzaam als mondhygienist! Ook ik blijf gewoon werken, voor zwangere vrouwen is het Corona virus niet schadelijk...

4 jaar geleden

Ik heb totaal geen klachten dus had het ook niet echt verwacht. Er zijn wel meerdere leerlingen met klachten of die van Italië kwamen, maar tot vandaag maakte ik mij niet zoveel zorgen. De dokter zei echter dat ze preventief alle zwangere leerkrachten thuis zetten op aanbeveling van UGent, dus ze ging me sowieso vandaag bellen met die boodschap. Drie dagen geleden met de bloedafname had ik ernaar geïnformeerd en toen had ze me nog gerustgesteld dat er geen extra gevaren waren.

4 jaar geleden

Reactie op AnnemiekeJong

Hallo allemaal, ik ben huisarts en 6 weken zwanger en ik werk natuurlijk oo ...
Ik werk zelf ook in de zorg, wat mij beangstigt is dat we met ons beroep wel ontzettend veel contacten hebben en dus ook een grotere kans om een besmet iemand te treffen. Van de zwangeren in China die nu bevallen zijn is bekend dat ze gezonde kindjes hebben gekregen, maar deze vrouwen waren natuurlijk al best ver in de zwangerschap. De verwachting is dat het ook aan het begin van de zwangerschap geen kwaad kan.. Maar ik denk dat dit pas met zekerheid gezegd kan worden over een maand of 8 als de eerste kinderen worden geboren. Hoe denk jij hierover?

4 jaar geleden

Reactie op Mirjamh

Ik werk zelf ook in de zorg, wat mij beangstigt is dat we met ons beroep we ...
De dokter zei iets gelijkaardigs. Ze hebben te weinig info om echt zeker te kunnen zijn. Voorlopig nog geen ernstige gevallen bij de zwangere vrouwen, maar dat aantal is zó klein dat zij het veiliger vond om weg te blijven... Hopelijk is het iets tijdelijks en moeten we geen maanden opties afwegen, daar ga ik nu wel nog v uit.

4 jaar geleden

Reactie op Jdw-Nov2020

Ik heb totaal geen klachten dus had het ook niet echt verwacht. Er zijn wel ...
Hey Jolien, interessant! Was die dokter dan je huisarts of je gynaecoloog? En werk jij in het Gentse dan? Vrije net of GO? Ik vraag het me gewoon af omdat mijn dokter zoiets helemaal anders zei.