46 Reacties

4 jaar geleden

Wat bijzonder inderdaad. Het RIVM geeft aan dat er geen ander risico voor zwangere vrouwen is als voor niet-zwangeren. Ik werk zelf als verpleegkundige en wil het ook nog niet vertellen, ben nu 7 weken. Al mijn zwangere collega’s werken ook gewoon door.

4 jaar geleden

Vandaag ben ik letterlijk 3 kwartier op mijn werk geweest. Ze hebben me naar huis gestuurd om geen risico te hebben. Lig hier wel de longen uit me lichaam te hoesten, verders heb ik geen koorts of voel ik me niet ziek..

4 jaar geleden

Ik studeer zelf nog (HBO) maar bij mij op school zijn alle lessen ook geschrapt tot 1 april...

4 jaar geleden

Mijn gynaecoloog oordeelt ‘we weten bijna tot niks over wat het virus doet bij zwangere vrouwen. Beter op veilig spelen en voorzichtig zijn. Er zijn geen klinische studies, enkel wat meningen. Vertrouw dus op je gezond verstand. Ziek en zwanger is nooit een goede combinatie...’ Ik en m’n man werken beide bij de overheid en staan nu volledig op telewerk.

4 jaar geleden

Hier ook 5w, mijn gyn heeft me weekje thuis gezet omdat ik ook (lichte) symptomen heb. Ik heb ook mijn werkgever moeten inlichten. Ik begrijp je volledig, is helemaal niet leuk. Mijn ouders zijn zelf nog niet op de hoogte en m’n baas weet het al :/ Mijn gyn zei dat er weinig info is voor gevaar zwangere vrouwen, en dat ze hoopt dat de maatregel tegen volgende week duidelijk zullen zijn.

4 jaar geleden

Als je twijfels hebt of je wel of niet mag werken omdat je zwanger bent en daardoor zwak en misselijk bent. Moet je dan bij de huisarts , verloskundige, RIVM of je eigen baas zijn?

4 jaar geleden

Hier ook een thuiswerker. Voor mijn werk kan ik gelukkig alles thuis doen en dus doorwerken. Het is alleen wel minder gezellig. Ook in vertrouwen mijn manager verteld dat ik zwanger ben en het risico nu niet wil nemen. Ik ben nu 6,5 week zwanger. Vind het ook vervelend dat ik het nu al en met deze reden heb moeten vertellen... En er wordt gezegd dat corona geen last kan, maar ik denk dat dit nog helemaal niet zeker is, het is een nieuw virus en nog niet helemaal duidelijk wat de effecten op langere termijn is, dus ik kies ervoor thuis te blijven zover dit kan.

4 jaar geleden

Ik werk als preventieadviseur en technisch manager in een bedrijf. Gisterenavond telefonisch spoedoverleg en deze morgen opnieuw. Daarna nam mijn baas mij apart en wilde dat ik de dokter belde voor informatie. Ik ben 4w6d zwanger. Op dokter en gyne advies werk ik beter van thuis en mij baas wil geen risico voor mij. Persoonlijk vind ik het zeer vervelend en ben verdrietig want uiteindelijk ben ik als preventieadviseur cruciaal op dit moment in het bedrijf. Maar uiteraard ook blij dat mijn baas gewoon denkt aan mij en de baby.

4 jaar geleden

Reactie op Mamsie2

Als je twijfels hebt of je wel of niet mag werken omdat je zwanger bent en ...
Ik ging gewoon bij de huisarts. Je kan nu zelfs via telefoon een briefje vragen en digitaal ontvangen.

4 jaar geleden

Reactie op Hhanne

Hey Jolien, interessant! Was die dokter dan je huisarts of je gynaecoloog? ...
Ik werk in het GO in Gent. Dokterspraktijk in Ledeberg. Mijn huisarts is wel altijd zeer correct en plichtsbewust, dus waarschijnlijk volgde zij het advies van het artsensyndicaat... toen was de opschorting van de lessen wel nog niet aangekondigd.

4 jaar geleden

Ik ben 5 weken en vandaag bij de huisarts geweest. Zij raad mij af om te gaan werken als kinderverzorgster. Maar ik wil ook niet onmenselijk zijn tov. mijn collega’s. Dus mijn baas opgebeld en uitgelegd. We zijn nu samen naar een gepaste oplossing aan het zoeken. Want de komende twee dagen zullen rustig zijn in de opvang. Maar niemand weet wat er nog komt . Dus deze voormiddag kon mijn laatste werkdag zijn geweest , ofwel werk ik nog minimum tot eind deze week.

4 jaar geleden

Vanmorgen de huisarts (assistente) gebeld of het verstandig was om te werken. Ze vond het maar een rare vraag... Baas heeft mij meteen op non-actief gezet nadat ik het heb gemeld. Ze vroeg om een zwangerschapsverklaring maar die krijg je pas na de echo hoorde ik.

4 jaar geleden

Reactie op amber1994

Ik ben 5 weken en vandaag bij de huisarts geweest. Zij raad mij af om te ga ...
Waarom ben je bij de huisarts geweest dan? Als ik vragen mag...

4 jaar geleden

Ik werk op de ambulance en ben ruim 6w in verwachting, ik moet gewoon blijven doorwerken.. er zou geen gevaar zijn voor een ongeboren kindje. Ben maar blij met jullie werkgevers! Ik heb gewoon advies gekregen om door te werken.

4 jaar geleden

Waarom ben je bij de huisarts geweest dan? Als ik vragen mag...
Om nog eens bloed te laten nemen. Heb enkele maanden geleden op de sukkel geweest met mijn bloedwaarden (vitamine B12 - Ijzer ) En met deze voorgeschiedenis en de prille zwangerschap wou ze geen risico nemen. En ik had een blaadje voor mijn werkgever nodig. Ik ben officieel thuis gezet.

4 jaar geleden

Ik ben politieagente en zal ook nog gewoon moet blijven werken. Het staat me wel wat tegen... maar het zal wel moeten! Goede maatregelen treffen dan maar 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Ik heb het nog tegen niemand vertelt.. Nu 7 weken zwanger.. Ik werk in de kinderopvang en sinds vorige week ben ik ziek thuis ivm overgeven en ochtend misselijkheid. Deze week nog thuis omdat ik wat verkouden ben en daardoor ook niet mag werken.. nu bijna 24 uur niet meer verkouden dus wil woensdag weer gaan werken. Zou ik eerst moeten aangeven dat ik zwanger ben of maakt dit geen verschil als ik me nu gewoon goed voel? Iemand in dezelfde situatie?

4 jaar geleden

Ik ben ook leerkracht LO. Mijn kleutercollega’s, directie wisten het ook direct. Ik word ook verwijderd uit kleuteronderwijs door arbeidsgeneesheer dus ze wisten direct waarom ik thuiszat...

4 jaar geleden

Reactie op Nov2020

Ik werk op de ambulance en ben ruim 6w in verwachting, ik moet gewoon blijv ...
Hier ook, op de SEH. Kreeg het advies dezelfde maatregelen te nemen als wanneer ik niet zwanger zou zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Mamsie2

Ik heb het nog tegen niemand vertelt.. Nu 7 weken zwanger.. Ik werk in de k ...
Ik zou het wel doorgeven. Er is nu verklaard dat zwangeren geen extra risico lopen, maar mijn directie wil toch op zeker spelen dus ik moet geen opvang doen.