Zwangere leerkracht in preventieve quarantaine

Jdw-Nov2020
3 maanden geleden
Volgen
Dag allen Zondag testte ik positief en op dinsdag bevestigde mijn bloedafname dit resultaat:4-5 weken zwanger (1ste keer). Ik ben heel blij, maar kan het soms nog niet helemaal geloven :). Vandaag kreeg ik echter bericht van mijn directie dat de school waar ik lesgeef allerlei maatregelen neemt tegen corona. Ik zag me dan verplicht door de situatie om haar te melden dat ik zwanger ben. Het was de eerste persoon die ik dit kon zeggen na mijn vriend en ik ben in huilen uitgebarsten omdat ik het zo jammer vond dat het op die manier moest. De dokter heeft mij nu verplicht in quarantaine gezet, zoals ik op dat moment al vreesde. Ik ben dus wat bezorgd, maar ook verdrietig om hier alleen te zitten. Ik durf het niet zeggen aan vrienden en familie omdat ik denk dat die te snel zullen doorhebben waarom ik écht preventief thuis zit of heel bezorgd zullen zijn. Ik vind het ook jammer dat veel collega's nu al een sterk vermoeden zullen krijgen, terwijl ik wel uitzag naar een fijn aankondiging. Nog leerkrachten in mijn situatie ? Het zou leuk zijn om wat lotgenoten te horen :)
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
46 reacties
Carly90
3 maanden geleden
Reactie op JannaP
Ik ben politieagente en zal ook nog gewoon moet blijven werken. Het staat me wel wat tegen... maar het zal wel moeten! Goede maatregelen treffen dan maar 🤷🏼‍♀️
Ik werk ook bij de politie (niet als agente) en ik had begrepen dat zodra je zwanger bent, je niet meer de straat op mag. Heb je het nog niet verteld?
  • Rapporteren
Mx3
3 maanden geleden
Ik ben ook docent en ik heb het nog niemand verteld. Ik zit nu, doordat de scholen gesloten zijn, vanuit huis te werken. Ik twijfel echter of ik de verloskundige al zou moeten bellen. Ik heb afgelopen donderdag een positieve test gehad. Maar nu met het hele coronavirus...
  • Rapporteren
Zonnebloempje2020
3 maanden geleden
Ik twijfel zelf ook wat ik moet doen. Ik zit nu thuis omdat de scholen dicht zijn, maar we gaan blijkbaar toch weer open voor examenklassen. Er zitten al een leerling en een collega in isolatie... Ik ben vooral bang om koorts te krijgen. Mijn collega ligt aan de beademing, dat is ook verschrikkelijk. Het Rivm zegt dan weer dat er geen extra risico's zijn. Wat te doen, pfff, ik weet het niet.
  • Rapporteren
Mamsie2
3 maanden geleden
Ik twijfel zelf ook wat ik moet doen. Ik zit nu thuis omdat de scholen dicht zijn, maar we gaan blijkbaar toch weer open voor examenklassen. Er zitten al een leerling en een collega in isolatie... Ik ben vooral bang om koorts te krijgen. Mijn collega ligt aan de beademing, dat is ook verschrikkelijk. Het Rivm zegt dan weer dat er geen extra risico's zijn. Wat te doen, pfff, ik weet het niet.
Ja zo lastig he. Maar probeer naar je eigen gevoel te luisteren
  • Rapporteren
muisj
3 maanden geleden
Bij mij (verpleegkundige) kwam net vanavond het nieuws dat zwangeren niet meer met Corona verdachte of bewezen patiënten mogen werken. Helaas werd ik hierdoor gedwongen iedereen te vertellen dat ik zwanger ben. Echt een stomme tijd zo, kan helemaal niet genieten van de zwangerschap. Ontzettend zenuwachtig of de echo wel goed is volgende week.
  • Rapporteren
xxloesxx
3 maanden geleden
Reactie op muisj
Bij mij (verpleegkundige) kwam net vanavond het nieuws dat zwangeren niet meer met Corona verdachte of bewezen patiënten mogen werken. Helaas werd ik hierdoor gedwongen iedereen te vertellen dat ik zwanger ben. Echt een stomme tijd zo, kan helemaal niet genieten van de zwangerschap. Ontzettend zenuwachtig of de echo wel goed is volgende week.
Snap je helemaal super vervelend om zo gedwongen te moeten vertellen dat je zwanger bent.. hier ook werkzaam als vpk in t ziekenhuis. Hier nog geen beleid dat je als zwanger niet meer hoeft te werken met corona (verdachten) patienten maar wel mijn baas al op de hoogte gesteld zodat ze er een beetje rekening mee kunnen houden achter de schermen dat ik nie op de corona afdeling ingepland wordt of iig zo min mogelijk wat echt wel een opluchting is hoor.. Probeer toch te genieten van je zwangerschap!
  • Rapporteren