25 Reacties

4 jaar geleden

Ja ik vond het ook leuk om m’n familie iets leuks te vertellen in deze vervelende tijd. Plus dat ze snappen dat je extra voorzichtig bent

4 jaar geleden

wij hebben het ook al vroeg bekend gemaakt bij ouders en ik bij mijn werkgever, omdat ik in de zorg werk. Ik blijf wel nog voorzichtig en wacht op de rest van de familie en vrienden tot ongeveer 12 weken.

4 jaar geleden

Ja! We kunnen wel wat positiviteit gebruiken in deze tijd. Daarnaast gaat mijn familie door een moeilijke tijd door het overlijden van mijn moeder, dus dit is echt een lichtpuntje voor hen... én mezelf natuurlijk!

4 jaar geleden

We hebben het ook met 4 weken verteld. Met tshirt "geen kusjes of knuffels maar spaar ze wel voor november 2020" ;) ze hadden het direct door

4 jaar geleden

Wij hebben het gelijk verteld toen we een positieve test hadden ben nu 5 weken zwanger van ons eerste kindje 😁😁als het goed voelt dan moet je het gewoon doen 😊

4 jaar geleden

Mijn ouders gingen op vakantie voor 4 weken toen we het zelf net 1 week wisten. Ik en me moeder vertellen elkaar echt alles dus zou het echt niet zo lang voor me kunnen houden. Hierdoor hebben we het verteld voordat ze weg gingen.. mn schoon familie gaan we het vertellen na de eerste echo.. Ik weet niet precies wanneer ik uitgerekend ben door een hele rare cyclus dus het kan zijn dat we al 9 weken zwanger zijn maar kan ook 7 zijn 🤔. De rest vertellen we het wel pas met 12 weken.

4 jaar geleden

Ik werd op de 1e verjaardag van me dochter in het ziekenhuis met spoed opgenomen dus hebben het toen moeten vertellen wat er aan de hand was 😉 bijna iedereen weet het dus zelfs me werk en ben net 6 weken zwanger. Bij de eerste zwanger schap ( door eerdere miskramen ) wisten de naaste mensen het en de rest pas ma 20 weken toen online gezet. Iedereen voor zichzelf en aan de andere kant geeft het misschien ook wel rust als iedereen het weet. En als het wel fout gaat meer mensen die begrip hebben voor je. En of al mee genieten met je in deze rare tijd. Hopen dat het vd zomer allemaal rustiger is. Hier is niks aan.. kwetsbaar en alleen naar de echo's moeten. Sterkte allemaal en veel plezier met vertellen :) genieten!!

4 jaar geleden

Ik ben ook morgen 5 weken , mijn ouders wisten het al omdat ze wisten dat ik met hormonen moest starten en traantjes heb gelaten , maar toch al van de eerste rond prijs , dus ze stonden wel heel dicht bij mij. We hebben het ook aan mijn man zijn ouders verteld via facetime weliswaar deze week. Hij vond het andzrs niet kunnen dat mijn ouders het wisten en zijn ouders nog niet. En wat te verstaan is , dat zijn de enigste die het weten :-)

4 jaar geleden

Wij hebben het mijn ouders vandaag verteld met 7 weken weken en 2 dagen, dit omdat mijn echo maandag niet doorgaat en nu pas een echo heb met 11 weken! Ze zijn helemaal in de wolken!!

4 jaar geleden

Ik snap beide reacties. Zelf denk ik nu he balen van dat Corona virus je wilt toch graag dat men blij voor je is en je feliciteert. Heb niet het gevoel dat dat met 1,5 meter afstand echt zo is. (Ligt aan mij weet ik). Wij gaan het denk ik vertellen nadat we termijn echo hebben gehad ik hoop dat het dan ook wat minder Corona is zeg maar. (Zou begin mei zijn denk ik)

4 jaar geleden

Reactie op suus007

Ik snap beide reacties. Zelf denk ik nu he balen van dat Corona virus je wi ...
Ja dat gevoel heb ik dus ook.. Soms "bevliegt" me het een beetje dat ik het moet vertellen en dan denk ik weer van nee ik moet echt gewoon wachten tot ik het zeker weet dan is het ook echt goed en feestelijk nieuws.. Anders is het een beetje van, ja ik ben net zwanger en verder weet ik ook nog niks... Eigenlijk weet ik ook gewoon niet wat ik er mee moet😂 hmmm.. Hoezo geen kwaaltjes.. stemmings wisselingen??🤔😂

4 jaar geleden

Wij hebben t de naasten wel verteld al.. ruim 5 weken ben ik nu. Dit omdat ze dan ook weten dat ik nog iets voorzichtiger ben. En ze wisten dat we al 14 maanden bezig waren ... en in het zh zijn geweest voor checks. Dat was gelukkig allemaal goed. Dat blijkt 1 maand daarna zwanger !! Bij de rest wachten we de 10 weken echo af das onze eerste echo.

4 jaar geleden

Reactie op M02

Ja dat gevoel heb ik dus ook.. Soms "bevliegt" me het een beetje dat ik het ...
Zo die stemmingwisselingen zijn herkenbaar vreselijk. Dat bevliegen heb ik ook wel want wil ook super voorzichtig zijn nu met dat Corona gedoe. Tis allemaal wat hea.

4 jaar geleden

Ik werk in de zorg en heb, eigenlijk tegen mijn gevoel in, mijn collega's en werkgever het al moeten vertellen. Zodat er wel rekening mee kan worden gehouden en ik wat taken kan doen waarbij ik toch iets makkelijker afstand kan houden van mensen. Zit net op 5 weken. We weten het pas sinds woensdag (zeker) en alles helemaal onverwacht en ongepland. Dus toch een extra onzekerheid erbij de hele dag in het ziekenhuis. Al weet ik ook niet of dat zonder corona hetzelfde gevoel zou geven. 'Wat een lichtpunt in deze tijden' is wel de meest gehoorde reactie. En dat zien we zelf ook zeker zo :)

4 jaar geleden

Reactie op MerelenRene

Ik werk in de zorg en heb, eigenlijk tegen mijn gevoel in, mijn collega's e ...
Waar in de zorg werk je? Ik namelijk ook. Maar je kan het nog sneller oplopen bij de winkel dan op m’n werk. Maar goed dat is wat ik denk. Maar lastig os het wel

4 jaar geleden

Onze ouders hebben we het heel snel verteld. Is de eerste en voor beide kanten ook het eerste kleinkind en na alle medische issues met mijn man wilde we het goede nieuws gewoon snel laten weten. Mijn manager heb ik het afgelopen maandag met 7,5 week verteld, niet door corona maar omdat ik zo gigantisch misselijk ben de hele tijd (was na 3 weken wel behoorlijk door alle smoezen heen 😅). Zijn reactie was echt geweldig: hij heeft meteen geregeld dat ik de komende periode vanuit huis kan werken zodat ik niet met klanten in aanraking kom. Zo’n grote zorg die daarmee is weggenomen voor mij!

4 jaar geleden

Wij moeten het vertellen omdat ik in het ziekenhuis werk en dus niet de COVID-19 patiënten mag verplegen ik ben nu 5+4 zo niet de manier waarop ik het wou vertellen.

4 jaar geleden

Hey ben nieuw hier, vanmorgen positief getest na anderhalf jaar en 2 iui's :) 4+0 w zwanger nu. Ik heb het 2 vriendinnen meteen verteld. Ouders en directe collega's wachten we mee na 1e echo, de rest wachten we gewoon de 3 maanden af.

4 jaar geleden

Reactie op suus007

Waar in de zorg werk je? Ik namelijk ook. Maar je kan het nog sneller oplop ...
Verpleging op de kinderpoli. Ja je kan het overal oplopen natuurlijk. En ik heb ook al gelezen dat er gezonder babies zijn geboren van vrouwen met corona. Maar toch wil je liever risico's beperken zo vroeg. Dit is mijn eerste zwangerschap dus allemaal spannend genoeg!

4 jaar geleden

Ik werk in een vrouwenopvang (incl. kinderen) en heb het aan een collega verteld. Ik ben en blijf dus aan het werk en kan niet thuiswerken. Ondanks dat Corona niet gevaarlijk zou zijn voor het vruchtje, is je weerstand wel minder als zwangere. En ik zit niet op Corona te wachten! Dus wil het liefst uit de buurt van zieken blijven omdat we niet weten of het Corona is of een griepje. Ben 4 + 5 nu. Erg pril nog!