90 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Vryan

Ik werk in de kinderopvang en moet verplicht met 28 weken al stoppen...🤦🏼 ...
Ik wist helemaal niet dat zwangere vrouwen overgingen tot risico groep! Wel fijn om te weten en klinkt ergens wel logies.

3 jaar geleden

Ik ga voor de middenweg, 5 weken van te voren. na verlof neem ik dan nog wat vakantie op

3 jaar geleden

Ik zit deels in de ziektewet vanwege bekkenklachten, dus moet ook 6 weken van tevoren. Hoop dat ik dat ga redden!

3 jaar geleden

Reactie op Melsje1984

Ik werk in de thuiszorg, dan zou dat daar toch ook zo moeten zijn? Waar kan ...
Arbo arts

3 jaar geleden

Ik ga proberen 4 weken maar denk dat het uiteindelijk toch 5 kies. Twijfel. Alles gaat goed dus waarom niet 😆

3 jaar geleden

Ik wilde gaan voor 4. Toen bleek mn vakantie aanvraag precies in week 5 en 6 te vallen (nog voor ik zwanger was al aangevraagd). Vond het eigenlijk wel prima. En toen werd mn contract niet verlengd en verwacht ik met 26-34 weken zwangerschap niet nog ergens te worden aangenomen. Dus ik heb gekeken hoe de WW valt om zo mn zwangerschapsuitkering in een hele maand te laten starten.

3 jaar geleden

Hoe lang hebben jullie in Nederland als ik vragen mag

3 jaar geleden

Reactie op Vryan

Ik werk in de kinderopvang en moet verplicht met 28 weken al stoppen...🤦🏼 ...
Kan je dat ergens terugvinden? Ik ben van België en geef les op de lagere school. Onze minister van onderwijs heeft gezegd dat de basisscholen in september sowieso open gaan. Elke dag én volle klassen, ongeacht in welke toestand de pandemie zich bevindt. Ik sta er toch wat sceptisch tegenover...

3 jaar geleden

Ik ga zo lang mogelijk doorwerken dus tot 4 weken voor uitgerekende datum. Ik wil graag langer met ons kindje nadien. Je zou ook voor de middenweg kunnen gaan en met 5 weken met verlof gaan?

3 jaar geleden

Reactie op lambi

Hoe lang hebben jullie in Nederland als ik vragen mag
16 weken zwangerschaps en bevallingsverlof samen. En mag dus kiezen 4-6 weken tevoren zwangerschapsverlof. Als je baby te laat wordt geboren heb je als het ware meer dan 16 weken. Want het aantal weken bevallingsverlof wat je had afgesproken blijft van kracht.

3 jaar geleden

Ik ga 6 weken van te voren met verlof. Ik had toevallig een paar dagen vrij willen vragen in de periode tussen week 4 en 6 en dat valt nu gewoon in mijn verlof. Stel dat je 2 weken later bevalt vallen die 2 weken extra na je bevalling ook weg. Gezien je recht het op 16 weken in totaal. Je weet het dus nooit. Iedereen moet hierin eigen afwegingen maken. Ik denk dat het altijd lastig zal zijn om weer te beginnen.

3 jaar geleden

Reactie op babytan

Ik ga 6 weken van te voren met verlof. Ik had toevallig een paar dagen vrij ...
Je hebt recht op 16 weken. Beval je later dan de uitgerekende datum, komen die dagen er bij je bevallingsverlof bij. Dus ben je over tijd, heb je extra verlof. Zo staat het op het UWV met ook een voorbeeld.

3 jaar geleden

Reactie op Vryan

Ik werk in de kinderopvang en moet verplicht met 28 weken al stoppen...🤦🏼 ...
Ik werk ook in de kinderopvang, maar hoef niet met 28 weken al te stoppen. Het is per kinderopvang anders. De organisatie mag daar zijn eigen beleid in maken.

3 jaar geleden

Ik stop 6 weken van te voren en ik plak nog 3 weken vakantie achter mijn verlof

3 jaar geleden

Reactie op Meez

Je hebt recht op 16 weken. Beval je later dan de uitgerekende datum, komen ...
Ja, precies! Maar dat is als het buiten de 16w valt. Dus als je 4w van te voren met verlof gaat en 2w later dan je uitgerekende datum bevalt heb je nog 10 weken samen met je kindje. En als je 6w van te voren met verlof gaat en 2w later bevalt krijg je er dus aan de achterkant twee weken bij, omdat je sowieso recht hebt op 10w samen met je kindje, dus kom je ook uit op 10w.

3 jaar geleden

Reactie op babytan

Ja, precies! Maar dat is als het buiten de 16w valt. Dus als je 4w van te v ...
Ow, dat zijn interessante kleine lettertjes. Thanks voor de info!

3 jaar geleden

Ik ga 5 weken van te voren met verlof

3 jaar geleden

Reactie op Meez

Ow, dat zijn interessante kleine lettertjes. Thanks voor de info!
You’re welcome:)!

3 jaar geleden

Ik zit hier met hetzelfde dilemma, ga waarschijnlijk voor de 4wk en als het echt te zwaar word pak ik alsnog de 6 wk.

3 jaar geleden

Mijn manager vertelde mij dat ik moet genieten van de weken die ik vrij kan. Zij had er spijt van dat ze destijds dacht genoeg te hebben aan de 16 weken. Als je meer kan, zeker aan te raden dus is mijn ervaring van mensen om mij heen. Ik ga er zelf een half jaartje tussenuit. Vakantie, overuren en extra vrije uren ervoor en erachter geplakt.