90 Reacties

3 jaar geleden

4 weken maar pak 2 weken najaars vakantie op dus 6 weken maar op papier is t 4!!dus er na wel langer vrij en mn voorjaarsvakantie plak ok er na weer aan vast

3 jaar geleden

Ik ga 14 september beginnen aan mijn 3 weken vakantie.. daarna meteen verlof (6weken vtv) ... Dit is "verplicht" omdat ik al 50% minder werk ivm bekken pijn.. ik kijk er echt naar uit..

3 jaar geleden

Reactie op babytan

Ja, precies! Maar dat is als het buiten de 16w valt. Dus als je 4w van te v ...
Zo staat het bij mij niet beschreven, als je met 4 weken stopt, heb je 12 weken met je kindje, ook als je 2 weken later bevalt

3 jaar geleden

Reactie op babytan

Ja, precies! Maar dat is als het buiten de 16w valt. Dus als je 4w van te v ...
Dit klopt niet helemaal. Ook als je 4 weken van te voren met verlof gaat en je bevalt 2 weken later dan krijg je die weken extra. Dus dan houd je alsnog 12 weken erna en heb je dus totaal 18 weken verlof.

3 jaar geleden

In doe 6 weken. Het is mij vorige keer zo goed bevallen om nog even rust te hebben en niet je hele verlof te slijten aan die zware laatste loodjes. Daarnaast ben in het thuiswerken heeeeeleMaal zat 🙈. Heerlijk dus als ik eerder kan stoppen. Heb ook bijna geen vakantie opgenomen dus die nemen we mee naar volgend jaar en zie wel hoe ik die aan m’n verlof plak. Miss neem ik de eerste 12 weken werken wel elke week 8 uur op zodat ik om 14 uur al naar huis kan 🙈🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Melsje1984

Ik werk in de thuiszorg, dan zou dat daar toch ook zo moeten zijn? Waar kan ...
Werk je in de thuiszorg in BE of NL? Ik ben thuisverpleegkundige in BE en moet verplicht op 6maanden zwangerschap stoppen en kan na de bevalling een borstvoedingsverlof nemen tot 5maanden na de bevalling🤗

3 jaar geleden

Reactie op mommyof2boys

Dit klopt niet helemaal. Ook als je 4 weken van te voren met verlof gaat en ...
Wow, ja met goed zoeken vond ik dit inderdaad. Dankje! Geeft toch weer een ander perspectief.

3 jaar geleden

Ik heb 3 week vakantie voor mijn 4 weken verlof geplakt. Dus 7 weken van tevoren er al uit. En als de kleine wat langer blijft zitten doe ik daarna ook nog 1 of 2 weken erachter plakken.

3 jaar geleden

Reactie op Kathds

Kan je dat ergens terugvinden? Ik ben van België en geef les op de lagere s ...
RIVM - veelgestelde vragen https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/zwangerschap Ik ben zwanger en werk op een kinderdagverblijf, een basisschool of BSO, kan ik nog werken? Als het voor je werk niet lukt om 1,5 meter afstand van anderen te houden, dan moet je vanaf het derde trimester ander werk doen waarbij je de afstand wel kan houden. In het derde trimester komen de longen door de dikke buik wat meer in de verdrukking, waardoor goed doorademen lastiger wordt. Luchtweginfecties zoals COVID-19 zouden dan sneller complicaties kunnen geven. In overleg met de bedrijfsarts wordt dan vervangend werk gezocht. Dit geldt dus ook voor pedagogisch medewerkers en leraren.

3 jaar geleden

Ik zou graag 4 weken van te voren willen maar met diensten van 11 uur waarvan je er 10 staat ga ik dat niet volhouden. Het is nu al zwaar

3 jaar geleden

Uitgerekend voor 15 november en ga vanaf 26 oktober met zwangerschapsverlof. Zoontje was ook 10 dagen vroeger, dus zekere voor het onzekere nemen 😄

3 jaar geleden

Reactie op Suusjee

Dankjewel 🙏

3 jaar geleden

Reactie op babytan

Ik ga 6 weken van te voren met verlof. Ik had toevallig een paar dagen vrij ...
Die 2 weken worden niet van je verlof afgehaald. Dan heb je inprincipe "mazzel" en heb je dus in totaal 18 weken verlof.

3 jaar geleden

Ik kies voor 4 weken vooraf en dan 12 achteraf. Ik heb voor dit jaar nog 9.5 week aan vakantie-uren, dus ik gebruik daarvan nog 3 weken om eerder met verlof te gaan (7 weken vooraf dus). Ik wil in die 3 weken nog wat leuke dingen doen, voordat ik me thuis opsluit en op de baby wacht haha.

3 jaar geleden

Ik zou graag 4 weken willen (zeker zoals ik me nu voel) maar vanwege mijn werk (kinderopvang) heeft mijn baas min of meer besloten dat je 6 weken van te voren moet.

3 jaar geleden

Persoonlijk vind ik dat je ook echt moet genieten van de tijd nog voordat je moeder wordt. Ik lees heel veel: bij 4 weken heb je meer tijd erna met je kindje. Zeker een goed punt. Maar kom jij in 4 weken helemaal tot rust? Ik niet hoor! Ik wil echt de tijd en ruimte om even helemaal niks te hoeven. Me voorbereiden fysiek en mentaal voor een bevalling. Misschien wel het meest heftigste en mooiste wat je gaat meemaken in je leven. En ook: nog even echt alleen kunnen zijn.. Samen met mijn vriend veel tijd spenderen.. Misschien nog even ertussenuit.. Ik weet het nog niet. Maar ik vind eigenlijk 6 weken ervoor nog te kort! Ik hou van mijn werk hoor, maar deze tijd krijg ik nooit meer terug. Dus wie weet ga ik zelfs proberen om nog een extra maand onbetaald verlof op te nemen, zowel voor de bevalling als erna. Maar dit moet je financieel natuurlijk ook wel kunnen. Ik heb wat dat betreft gunstige omstandigheden. Succes met je keuze en zwangerschap!

3 jaar geleden

Je kan ook voor 5 gaan. Tip;)

3 jaar geleden

Ik kies voor 6! Mocht hij later komen krijg ik extra dagen en neem daarna 3,5 week vakantie :-)

3 jaar geleden

Reactie op noni

Als je langer “vrij” wilt kan je toch ouderschapsverlof opnemen
Klopt maar dat is meestal onbetaald verlof