13 Reacties

vorig jaar

In verband met wachtlijsten wilde ik mijn dochter afgelopen zomer l opgeven voor september 2025, maar op die plek waren geen wachtlijsten en kreeg ik te horen dat ik in april nog maar eens contact moet opnemen, dus dat ga ik doen. Ik kreeg van velen de tip om met 5 jaar te starten, september is dan iets eerder, maar dan is ze hopelijk met de zomer iets meer watervrij dan dat ze na haar verjaardag zal starten.

vorig jaar

Wij zijn afgelopen september begonnen met zwemles (3 jaar en 10 maanden). Wel vanaf 3 maanden baby/peuter gezwommen. Dus helemaal water vrij. Ik heb wel een stevig en groot mannetje die best wel sterk is. Maar als er een wachtlijst is zou ik sowieso erop zetten. Tegen die tijd kan je altijd nee zeggen en als het goed is blijf je gewoon boven aan de wachtlijst staan.

vorig jaar

Onze dochter heeft er al 3 niveaus peutersurvival opzitten en start maandag met haar eerste zwemles. Ze is al wel watervrij, kan duiken en kan zich met kleding voortbewegen in het water. Straks is er dan tijd om ook de zwemslagen goed te leren. Ze stond met 2,5 jaar voor de zekerheid al op de wachtlijst.

VRIEND

vorig jaar

Wij wachten nog even, wel wil ik binnenkort vragen hoe lang de wachtlijst is (als ze doe hebben). Mijn nichtje ging met 4,5 haar starten (ze waren dan toch ook voor zwemles grote broer daar) maar die is na paar keer weer gestopt omdat het nog veel te vermoeiend voor haar was. Nu met 5,5 haar pakt ze het stuk beter op. Onze meid is fysiek klein en nu flink mor na schooldag dus gaan ook met zo'n 5,5 jaar proberen.

vorig jaar

Onze dochter is net begonnen, heeft nu 2 lessen gehad. Ik had haar vorig jaar ergens opgegeven, omdat ik ook hoorde dat de wachtlijsten lang waren. Was best verbaasd dat ze al mocht beginnen. Maar ze vindt het echt super leuk! Ze is al wel watervrij, dus dat scheelt denk ik wel.

vorig jaar

Toen hij 3 jaar en 3 maanden was opgegeven, omdat er een wachtlijst was van 9 maanden, kon toen in augustus terecht maar bij ons zwembad starten ze pas bij 4 jaar. Hiervoor al baby, peuter en kleuter zwemles gehad (watervrij maken) dus al gewend Start nu met zwemles half januari

vorig jaar

Ze vond de eerste echte zwemles in ieder geval verschrikkelijk, want ze wilde bij ons zijn. Wij moesten eerst blijven zitten voor uitleg en daarna alsnog weg. Voor haar hadden we beter direct weg kunnen gaan, want dan kan ze focussen op de zwemles in plaats van op het gemis van ons. Volgende week weer een kans..

vorig jaar

Wij hebben onze dochter ingeschreven toen ze 2,5 was. Ze staat nu nog op plek 300. Bizar dit.

vorig jaar

Reactie op LPF2020

Wij hebben onze dochter ingeschreven toen ze 2,5 was. Ze staat nu nog op pl ...
Dat is heftig!! Bedankt voor jullie reacties! Mijn dochter is nog niet zo watervrij. Ze houdt enorm van zwemmen, maar we deden het niet vaak vanwege haar eczeem. Ze vindt het nu te spannend om op haar rug met haar oren in het water te gaan, of om te duiken. Nu wil ik eerst wat vaker met haar gaan zwemmen en haar de tijd geven om watervrij te worden, zonder pushen. Als dit beter gaat dan kan ze op zwemles, maar voor nu wachten we dat nog even af. Bedankt voor het meedenken!

vorig jaar

Als ze zonder zijwieltjes kan fietsen. Heb begrepen dat dan de beenspieren sterk genoeg zijn en het leren zwemmen ook sneller zal gaan.

vorig jaar

Hier mogen ze pas met 4,5 beginnen. Ik heb hem in december 2023 al aan moeten melden.. zodat hij dan ook kan beginnen. Als je hier nu nog wilt aanmelden is de wachttijd momenteel maart 2026

10 maanden geleden

Hier 31 januari ingeschreven en ze mag over 2 weken beginnen

10 maanden geleden

Ik had vorig jaar m'n dochter al opgegeven voor zwemles toen ze 3.5 was. In principe kom ze nu al starten maar heb besloten om ermee te wachten omdat ik niet denk dat ze het fysiek al aankan. Dus nu sowieso over de zomer heen getild en dan kijken we of het al zou kunnen. Maar hier dus geen problemen met wachtlijsten.