37 Reacties

5 jaar geleden
Zwitsal ruikt heel lekker, maar ik heb bij mijn eerste kindje eigenlijk bijna niks gebruikt behalve water, en dat ga ik nu weer doen. Meer hebben ze echt niet nodig om schoon te worden. Baby’s hebben zo’n teer huidje, er zijn ook kinderen die niet tegen Zwitsal kunnen dus ik zou in elk geval niet nu al groot inslaan.
Het enige wat ik als verzorging heb gebruikt is pure kokosolie (alleen bij rode billetjes oid) of evt weleda calendula olie bijvoorbeeld na een badje. In beide zit geen parfum en is puur natuur, dus er is praktisch geen kans op reacties/allergie. Ook verstoor je zo de huidflora niet. Billendoekjes had ik ook zonder parfum (van waterwipes).
Ik heb ook goede verhalen gelezen over Naïf. Maar zelf geen ervaring mee.

5 jaar geleden
nee lekker wassen met water... ik doe zelfs aan low/no poo (geen shampoo's) en bevalt me prima

5 jaar geleden
Als jij zwitsal lekker vind ruiken gewoon proberen. Niet elke baby kan er tegen.
Had voor de mijne een hele verzameling gebruik het nu nog. (En anders voor mezelf)

5 jaar geleden
Wij hebben bij onze dochter toen ze kleiner was, vooral water gebruikt. Nu gebruiken we zwitsal (ongeveer 1x per week haren wassen en lichaam inzepen verder wassen we nog met water). Hier nooit problemen gehad qua allergie, maar het kan voorkomen. Zou doen wat jij fijn vindt en dan zie je het vanzelf als je kindje er is, hoe hij erop reageert😁

5 jaar geleden
Ik gebruik Zwitsal shampoo en wasvrije zeepgel, maar wat ook heel lekker spul is, is balneum badolie, dan heb je geen bodylotion of zeep meer nodig en is vooral goed bij een droge huid, is t zo over. Verder heb ik bij de eerste de tip gekregen om natuurlijke olie (zoals amandelolie)te gebruiken na t badderen of douchend bij de baby massage.mochten ze dat namelijk in hun mond krijgen sluit dat de tong niet af en dat doen baby olie of Zwitsal wel 😊

5 jaar geleden
Producten van Dr Leenarts, verkrijgbaar bij etos. Echt fantastische producten!

5 jaar geleden
Zwitsal, neutral en pampers sensitive doekjes. Mijn zoontje heeft een erg gevoelige huid en dit gaan we ook gebruiken voor de nieuwe baby