19 Reacties

2 jaar geleden

Misschien beginnende oog ontsteking? Dat heb ik bij onze zoon gehad. Even schoonmaken met afgekoeld gekookt water met van die ronde of niet pluizige watjes. Ik hoop dat het Sno weer weg is! En trouwens wat een schatje 🥰

2 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft dit ook. Maar mama en papa hebben ook allebei 1 kleiner oog dus het is te verklaren 😉

2 jaar geleden

Allereerst niemand is symmetrisch perfect😊 het lijkt (maar ik heb er geen verstand van) op een lui oog. Als ze tegen de 4 jaar zijn krijgen ze een ogentest bij cb misschien kan je het daar ook vragen met 11 mnd check? Denk zelf niet dat je er gelijk voor naar de arts hoeft

2 jaar geleden

Het is mij in de kraamweek al opgevallen bij mijn zoon. Wij zijn nu verwezen naar de oogheelkunde (afspraak volgt nog), vooral omdat er in de familie ook luie oogjes voorkomen. Is het bij jouw dochter ook al zo lang? Anders kan het ook nog een muggenbult zijn of een ontstoken oogje

2 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Allereerst niemand is symmetrisch perfect😊 het lijkt (maar ik heb er geen ...
Deze ogentest kan ook al eerder. Ik heb zelf een bril en bij het cb vroegen ze of we willen deelnemen aan een test (volgens mij rond 15 maanden omdat ik vroeger zelf een lui oog heb gehad ) verder heb ik geen ervaring met een kleiner oogje! Je kan idd altijd het cb of de huisarts even bellen als je je zorgen maakt.

2 jaar geleden

Reactie op Suzy95

Deze ogentest kan ook al eerder. Ik heb zelf een bril en bij het cb vroegen ...
Ja mijn dochter gingen ze ook eerder testen bij cb maar met 1,5 begreep ze er helemaal niks van en ze hadden alleen zo poster met die figuurtjes dus test kon niet doorgaan misschien dat ze bij jullie wel andere testen hebben ook hoor met 3 jaar opnieuw getest toen begreep ze het idee erachter en nu naar de oogarts druppelen en dan zien ze exact sterkte en hoe het met oog is.. wat ik dan niet snap waarom ze dat toendertijd ook niet gewoon hebben gedaan ipv zo moeilijke test die ze niet begreep🤷‍♀️ Maar denk dat even navraag aan cb of huisarts indd geen kwaad kan hun kunnen het juiste antwoord geven!

2 jaar geleden

Dit heeft onze meid ook sinds de geboorte geen idee wat het is

2 jaar geleden

Ik vind dat dit gecontroleerd moet worden door de orthoptist en oogarts. Lijkt op een ptosis van haar linker oog. Volgens mij zijn haar pupillen wel symmetrisch.

2 jaar geleden

Reactie op Mirthe291021

Ik vind dat dit gecontroleerd moet worden door de orthoptist en oogarts. Li ...
Ben ik het ook mee eens. Bij mijn zoon lijkt het ook op ptosis, waarbij het ooglid tot aan (maar niet over) de pupil komt. Wat ik las was dat dat ook dan wel geassocieerd kan zijn met o.a. lui oog of andere dingen. Verder heeft hij normale pupillen en normale oogvolgbewegingen etc. Maar wij gaan voor de zekerheid wel naar de orthoptist. Zijn ergens in oktober aan de beurt.

één jaar geleden

Mag ik vragen of je dit hebt laten onderzoeken en wat het nu was

10 maanden geleden

Mijn dochter heeft rechts een kleiner oog. De ene keer valt het meer op dan de andere keer. Mag ik vragen of jij het hebt laten onderzoeken en wat daaruit is gekomen? Ik twijfel zelf namelijk ook om naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing naar de oogarts

10 maanden geleden

Mijn zoontje heeft dit ook. Cb zei dat ze er nu weinig mee kunnen. Dat oogtesten pas later komen.. hij is nu 2 jaar?

10 maanden geleden

Reactie op babyboyben

Mijn zoontje heeft dit ook. Cb zei dat ze er nu weinig mee kunnen. Dat oogt ...
Terwijl ik zelf een ernstig lui oog heb

9 maanden geleden

Ik zou laten checken. Lui oog zou idd kunnen. Oog ontsteking is mogelijk. Maar ken ook een meisje die het had waarbij ernstiger bleek. Niet om bang te maken maar wel om serieus te nemen🌹❤️

7 maanden geleden

Hoi blijemama94, Even een vraagje, hoe is haar oog nu een jaar later? Ik zie het bij mijn kleine ook..

7 maanden geleden

Reactie op Lilylou

Hoi blijemama94, Even een vraagje, hoe is haar oog nu een jaar later? Ik ...
Ik ben ook benieuwd.. hier hetzelfde

7 maanden geleden

hoi! nee ze heeft er gelukkig geen last meer van! hopelijk is het bij jullie kindjes niks ernstigs..

7 maanden geleden

Reactie op Blijemama94

hoi! nee ze heeft er gelukkig geen last meer van! hopelijk is het bij julli ...
Dankjewel voor je reactie. Is er niets meer van te zien? Hoe lang heeft ze er last van gehad? Ben je bij de arts geweest?

2 maanden geleden

Ben ook wel benieuwd naar álle mamas die hebben gereageerd toen. Hoe is dit afgelopen? Ik heb een dochter van 1,5 week en maak me ook zorgen of het ptosis is…