10 Reacties

één jaar geleden

Hey lieve mama! M'n zoontje is ook van november 2021 en hier ook lang op de tippen van m'n tenen gelopen door dit 'issue" . Ook nachten van borstvoeding en overdag amper eten .' nu heb ik ook geen vast ritme eigenlijk Hij drinkt nu s nachts minder maar dan 7u begint het en dan overdag als hij me ziet zitten komt hij aan m'n shirt trekken Ontbijten doet hij rond 10u, een boterham of komkommer tomaatjes.. middag eet hij zo goed als niks, fruit wel maar geen vast uur op en dan samen met ons avond eten 17u Ik kan je alleen zeggen probeer het los te laten, ik vond dat ook heel heel heel moeilijk hoor 🫣 Het komt goed ookal heb je niks aan deze boodschap 🧡

één jaar geleden

Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar dacht zal even schetsen hoe het hier gaat. Hier geen borstvoeding, maar kunstvoeding. Vanaf 1 moeten ze ineens aan de melk, maar ik weiger dat. Borstvoeding of ook kunstvoeding bevat de stoffen die ze nog nodig hebben, dus liever dat dan gewone melk. Maar ik geef nog steeds overdag 3 flessen kv. Soms eet ze meer vaste voeding en soms weinig. En dan drinkt ze liever een fles leeg. Ik vind het ook lastig hoe hoort het en waar doe je goed aan. Ik deel helemaal je mening dat je niet Cold Turkey moet stoppen. Snap wel dat die nachtvoedingen je opbreken. Wat vervelend zeg. Hoe je dat kunt minderen, weet ik ook niet zo.. Maar wat ik wel denk, is dat ieder kindje op zijn eigen tempo eet en vanzelf wel gaat eten als ze daaraan toe zijn. Wij volgen ook de rapley/kleintjes en merk echt een golfbeweging in eten. Het gaat niet altijd fantastisch en soms denk ik ow zit er vooruitgang in? Nouja, wat ik precies wil zeggen weet ik niet en of je hier iets aan hebt weet ik ook niet ☺️ Maar wil je in elk geval een hart onder de riem stoppen om door te gaan

één jaar geleden

Wij hebben een heel goede eter, maar als hij soms de wat 'grotere stukken' groente niet wil eten pureer ik het weer en dan gaat het er zo in. Misschien helpt dat?

VRIEND

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Hier één van 10 november, nog steeds aan de borst iedere dag en nacht en een hele slechte eter; brood eet hij alleen wat beleg vanaf, fruit knijpt hij wat stukjes van fijn, avondeten probeert hij nog het meest van, maar verreweg het meeste beland op de grond of op zijn stoeltje. Hij heeft wel wat favoriet eten (peer, patat, rozijntjes, koekjes) maar we sluiten altijd af met de borst en dit krijgt hij ook voor (en vaak na) ieder slaapje, als ik niet werk. Ik heb hem succesvol terug gekregen naar 2 nachtvoedingen in de herfstvakantie, maar toen ik het wilde minderen naar 1 in de kerstvakantie, had hij iets waardoor hij echt weer 3 tot 4x p nacht kwam! Ik wacht maar even af wat dat is een doe een nieuwe poging in een volgende vakantie. Misschien dat je iets aan mijn eerste gelijksoortige topic hebt. https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-november-2021/de-oplossing-voor-tig-voedingen-per-nacht-5zRP0j

één jaar geleden

Wauw. Cb ziet geen meerwaarde in bv boven 1 jaar. Bah. Ons mannetje, van 13 november, drinkt zo'n 5x per 24u. Hij is ook geen brood eter máár wij hebben havermout ontdekt. Dit eet hij sowieso als ontbijt en ook wel eens als lunch of avondeten (als de normale warme hap nog niet klaar is/hij vd opvang komt waar ze 's middags warm eten). Wij koken water, gieten dat over de havermout en laten het dan even staan weken. Dan een halve banaan er doorheen prakken, beetje kaneel en dat wordt dan smakelijk opgepeuzeld. Wij waren ook begonnen met Rapley/Kleintjes methode, maar merkten ook dat 'r maar weinig ècht in ging. Toen kreeg hij een keer een bakje gepureerd eten mee vd opvang (hij sliep toen ze het kregen) en dat at hij in een adem op. Wij stomverbaasd. We zijn toen, denk met 7 maanden dat het was, overgegaan op gepureerde maaltijden. Dat zijn we in de loop vd maanden minder gaan pureren en ongepureerd voedsel veilig blijven aanbieden (app solidstarts is echt top daarvoor). Op dagen dat ons zoontje thuis is, is dit ongeveer het schema: 05u borst 07u/07:30 havermout 10:00/10:30 fruit 11:30 borst 13:00 warme maaltijd of havermout 15:00 borst 16:00 gezond tussendoortje (nog wat fruit, yoghurt, avocado o.i.d.) 17:00 warme maaltijd of havermout ('s middags eet hij vaak minder warm als lunch en wat er dan overblijft, vullen we 's avonds nog aan en dat eet hij dan vaak helemaal) 18:30 borst 19:00 slapen 23:00/00u borst Bij de maaltijden drinkt hij water uit een rietjesbeker. Succes!

één jaar geleden

Alsof ik mijn eigen verhaal aan het leze ben... 🙈Zooo herkenbaar, mijn zoontje komt ook zo vaak, soms nog vaker, hij kan zelfs elk uur komen en dat gedurende paar uur achter elkaar.. De nachten breken mij ook op, ik werk 3 dagen in de week, op die dagen kolf ik en daar wil eigenlijk mee stoppen maar ik vraag mij af hoe het verder moet... Ik heb niet zo veel voorraad in de vriezer liggen en koemelk drinkt hij nog niet zo graag. Als ik thuis ben geeft ik de borst. Overdag bieden wij ook verschillende dingen aan, hij heeft een aantal favoriete dingen maar het lijkt mij ook niet de bedoeling om steeds dezelfde dingen te geven. Ik ben bang dat hij niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt, vooral ijzer.. Ik dacht steeds het komt vanzelf maar het duurt al maanden, af en toe wat betere dagen gehad maar verder eet hij gewoon heel weinig. Ik wil de borstvoeding ook langzaam afbouwen maar ik weet niet zo goed hoe het verder moet als hij nog zo weinig eet,😭 Als nullie tips hebben, die zijn welkom ☺️

één jaar geleden

Hoi, ik herken ook zoveel... onze zoon is van 4 november. Hier nog bv op de dagen dat ik niet werk en alle avonden, nachten en in de ochtend. Geen grote eter. Laatst had hij een oorontsteking, ik was toen wel weer blij met de bv. Was nl het enige wat hij dronk/at. Hij kon zo niet uitdrogen en ik kon hem nog mijn antistoffen blijven geven.... Ik heb geen doel hoelang ik bv wil blijven geven. Ik denk dat er wel een moment zich aandient wanneer we er samen klaar voor en mee zijn. Overigens de WHO adviseerd minimaal 2 jaar bv. Toedeledoki met het cb advies. Heel veel sterkte voor alle dames die hiermee worsteln. De nachten zijn pittig, maar ooit wordt het beter!

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Mummy2021

Alsof ik mijn eigen verhaal aan het leze ben... 🙈Zooo herkenbaar, mijn zo ...
Door cottage cheese, yoghurt en ei te geven, krijgen ze meer eiwitten binnen zonder dat ze over moeten op koemelk.

één jaar geleden

Zoo herkenbaar. Zoontje is van 3 november21. En krijgt live bv. Als het meezit komt hij 2x im de nacht anders heb Ik pech en komt hij 4x😞zo vermoeiend ook.. Ook aleethij overdag best goeddat maakt bij ons niet zoveel uit. Volgens mij komt zoontje in de ook als gewenning en niet omdat Hij honger heeft... Overdag hetzelfde hij kan elke uur aan hangen en leegdrinken ook na het eten... We hebbengeen vaste schema maar dit is het ongeveer. Is ook geen beste eter.. Borst na wakker worde 1 boterham of havermout pap) Fruit (halve peer of appel of nu 1 manderijn. Voor z'n dutje nog aan de borst Na wakker weer aande borst. 1 boterham + ei/omelet etc Wel nog x fruit meestal druiven of eem banaan cherrytomaten En als ik geluk heb1xborst of 2x Na zn 2de dutje weer aan de borst waardoor we later eten. Hij eet nu al 1 week best goed (aantal lepeltjes paar groenten en pasta of rijst of bulgur.) lust helaas geen vlees of vis😮‍💨 En dan tot slapen tig x aan borst... Wil graag tot 2 jaar bv geven en als ik hey even moeilijk heb denk ik dat ik aloverdehelft ben 10 maandjes moet kunnen volhouden🙏 Borstvoeden is best pittig + onzezoon kan nog niet zelfstandig slapen dus ben bekaf maar wil het nog voor geen goud willen ruilen.. Ben trots op ons sterke mamas💪, 💞

één jaar geleden

Wat fijn te lezen dat er zoveel soortgelijke verhalen zijn! Stelt mij wel weer gerust dat ik het juiste doe en dit waarschijnlijk compleet normaal is. Ik denk toch dat de opmerking van het cb mij wat onzeker heeft gemaakt. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen en eetschema's. Ik ga wat dingen uitproberen! ❤️